Hoofdsponsor

1/72 Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]

mooi gewerkt. ik zou kijken om in de buitenkanten van de kopjes nu reeds een klein putje te maken waar deze verbindingen moeten komen. Deze holtes dragen dan als het ware het draadje (een paar tienden overmaat is dan genoeg) zodat de niet moet zitten klooien als je ze vast wilt zeggen. vraag me niet hoe ik het geleerd heb ;-)
 
Hey, :)

@Silenoz, blijkbaar heb je dit al eens gemaakt en heb je al verteld dat de motor moeilijk vast te zetten is in het vliegtuig, mijn vraag voor je is dan ook, hoe zet je hem vast, ik ben zover nog niet dus weet ik het nog niet, maar stel de vraag om vooruitziend te zijn. ;)

Ik zal pogen om een referentiestuk naast deze koppen te leggen zodat alles duidelijk wordt. :wacko:

Heb het juist nagemeten, 1 cilinder, dus met de kop erop, is 0,5 mm groot, maar foto zal wel volgen.
 
de mijne zat in de Blohm&Voss en daar er een stuk van de cilinderkoppen ontbrak (7missende koppen) heb ik de originele kitmotor opgeleukt met koperdraad, zie enkele replieken geleden. Deze paste in een nok... Ik denk dat deze motor vastgeschroefd werd op de firewall tussen de cockpit en de motorruimte, daar er geen enkele bevestiging voorzien is in de kit (moet dit nog verifiëren. Deze resinset was daar zelf onbruikbaar, omdat je daar meer ziet van de motor. Ik ging deze resinset dan gebruiken bij de R8 met de glijbom. Omdat het daar niet zo ging opvallen als er een paar cilinders ontbraken (veel minder inkijk). Via aires had ik de ontbrekende stukken aangevraagd, en ze hebben een nieuwe kit opgestuurd, dus heb ik nog steeds 3/4 motor. Deze tip is gebaseerd op mijn ervaringen met de gescratchte versie, (paar avonden bezig geweest met de draadjes...) niet met de resinkit.
 
Swaken, ge zijt groots in de kleine dingen.

Mannen, 'k ben just op livevisite geweest in de Swa zijn bouwheiligdom... 't is gewoon weer de max.
Enne, de Swa die bouwt met ingehouden adem om te vermijden dat er motoronderdeeltjes wegdwarrelen...

Je ideeën voor het vignet waar deze machine gaat opkomen zijn ook weer mega origineel, maar die laat ik je hier zelf vertellen.
Veel bouwplezier, en ik blijf het live en hier met superinteresse volgen.

Heligroeten,

Nick
 
http://inter.action.free.fr/images/affiches/bmw801d.jpg

http://www.white1foundation.org/parts/801_cutaway.jpg

http://www.enginehistory.org/German/BMW/BMW801.pdf

Op de laatste staat dat ie met 5 bouten vastzit in de romp

fig6a.jpg
 
Je gaat gewoon scheel kijken van al die kleine details...
Maar echt prachtig werk dat je daar levert ;)
 
Hey,:)

Mercie jongens.:wub:

@ Silenoz, die eerste tekening heb ik ook, de twee andere linken zijn interessant, bedankt daarvoor (ook uit interesse voor de techniek). 8)
 
Prachtig Swa, zo'n resultaat met zo'n kleine pruts, dat is toch bewonderenswaardig.
 
Brr.. zo ver zal ik nu ook weer niet gaan met mijn 1/72e projectje... Maar dit draadje gaan we toch wel volgen.
 
Zo ken ik Swaken weer terug zie, priegel, priegel.
't Zal misschien lang duren maar 't zal weer een medaille worden, ben er al zeker van.
 
Hey, :$

Mercie jongens; we zullen wel zien wat het wordt uiteraard. :$

Maar ondertussen ook niet stil gezeten, en volgens dat ik hier mijne topic moest zoeken, jullie ook niet blijkbaar....:D:8
Maar goed, ondertussen verder gewerkt aan het moteurken en moet zeggen dat het godverd.... priegelwerk is, maar het gaat en da's het voornaamste, traag welliswaar, maar ik zie dat het gaat goed komen, en wat een detailke....:O , als dat geschilderd gaat zijn,... ben benieuwd. :wub:

Allez, ik vermoed dat ge foto's wil zien, awel, hier zijn ze dan....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

voila se. :wub:
 
Laatst bewerkt:
Oelalaa, het kleine gefriemmel :) Veel succes hoor, blijf ik uiteraard opvolgen, is dit resin?
 
Dat ziet er al heel goed uit :O
 
hey,:)

Mercie jongens.:wub:
Idd, Pantani, dat is resin die bijgewerkt zal worden met PE stukjes. :$
Wanneer wat verder gedaan, nieuwe foto's.
 
Ik ga deze volgen Swaken, veel succes maar ik weet dat wanneer deze door jouw handen is gegaan, er een juweeltje zal staan blinken !
 
Hey, :)

Mercie jongens voor jullie commentaren.;)
Ondertussen heel wat verder gedaan aan dat stukje hier, die motor is eigenlijk een model op z'n eigen, dus dienen we dit dan ook zo af te werken.:$:8

Ik ben op het punt gekomen dat ik zal moeten beginnen met schilderen omdat men er anders niet meer aan kan als alles mocht gemonteerd zijn, dus ik weet wat me te doen staat. :wub:

Maar allez, hier wat foto's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, ik hoop dat het goed is.:$
Als het gespoten is, en het ligt te drogen, kunnen we verder doen aan het vliegtuig zelf.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan