Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]
Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 192

Discussie: Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]

Lightbulb Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]

Hey,

Allez, hier zijn we dan terug, maar deze maal met een vliegerken. Ook dit "gedrocht" zal ooit op een diorama / vignette komen, maar gezien ik nog moet beginnen aan het vliegtuigske, plaats ik hem hier eerst voor de bouw.

Geen specialleke van vlieger, een oude bekende, vermoedelijk voor iedereen. Er zitten er hier te wachten op iets groters (Nickske ??? ) maar iemand van club vroeg eens om een vliegtuig, vandaar ga ik eerst in op zijn wens. Daarna zien we nog wel.

Het vliegtuig is van Revell, redelijk van kwaliteit, niet teveel brol (lees flash) aan de zijkanten, details zijn goed voorzien, mooie panellines, allez 't ziet er deftig uit. Uiteraard gaan we dat beestje een beetje opkriebelen met wat PE en andere brol van aftermarket-producten. Hopelijk brengen we dat op een goede manier ten einde.
    Decals zijn zeer fijn en goed uitgevoerd, De laatste jaren brengt Revell wel zeer goeie decals uit die goed bewerkbaar zijn, dat zal niet het probleem geven, denk ik.

Allez, hier zijn foto's,

Voila se, we kunnen beginnen aan weer een nief modelleken.
    Laatst gewijzigd door Swaken; 05-06-17 om 15:09

Standaard

Zo, dat lijkt me een leuke kit, leuke PE dus eentje om op te volgen, veel succes hoor.
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

deze motor is een echt kunstwerkje. deze ook eens gekocht, maar er zaten stukken te weinig in (een volledige rij cilinderdeksels). uiteindelijk gescratched aan de hand van de handleiding:

benieuwd hoe deze gaat worden.

Standaard

Sh******t, gij krijgt van mij een nieuwe brilleke. Heb diezelfde kit liggen en die is klein.... Hoe dat je dit voor elkaar krijgt, chapeau !
    Laatst gewijzigd door Burglar; 02-02-11 om 11:09
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

Hier zie, daar zie, ons Swaken begonnen aan een vliegerken........ Allez jong, toch nog afstappen van een zoveelste 1/76 kriebelbouw, alhoewel, met al die toevoegingen die je gaat doen zal er niet veel meer van de originele kit overschieten precies.
    Als hij minstens even goed zal zijn dan je Hurricane kunnen we dus weerom goud verwachten op dit forum.
    Goe bezig....
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Bon courage. Amai, veel succes met je PE en andere setjes in die schaal....

Ga deze zeker volgen. Heb nl een P-47 of 4 op stapel staan in deze schaal. Weliswaar OOB maarmet andere decals. Misschien dat ik van 1 kit de motor door een resin ex vervang.

Standaard

Dat wordt interessant! Ik wist niet dat de detailmarkt-vliegtuigmotoren ook koperdraad en zo bevatten, das wel erg handig. Zit daar ook een handleiding bij of een foto op een idee te hebben hoe je die moet monteren?
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Standaard

Hey,

Tx, gasten voor de commentaren.
    @Erwin, goud weet ik nog niet jongen, we zullen wel zien waar deze uitkomt, maar je kent mij, ik poog dit tot een goed eind te brengen. En ik heb al een idee voor het dio-otje....

@Burglar, er zit enkel en alleen een klein schema in, ongeveer A5 formaat, aan beide zijden bedrukt. Tekeningen zijn redelijk te noemen, maar voor de rest niks meer.
    Ik heb wel een technische doorsnede van deze motor liggen zodat ik weet waar wat moet zitten, en uiteraard de nodige fotomateriaal uit onze boekskens.

Ondertussen al begonnen met de opbouw van deze motor. Foto's volgen.

Standaard

dit vliegerke zal wel goe opgefokt worden door de swa
    Laatst gewijzigd door Burglar; 03-02-11 om 12:39 Reden: geen dialect graag

Standaard

alle aftermarket spullen bij elkaar zijn duurder dan de kit zelf
    Laatst gewijzigd door Camaro69; 05-06-17 om 12:30

Standaard

ik denk dat deze update kits per stuk meer kosten dan de doos, met uitzondering van de laatste 2 misschien. benieuwd naar de eerste stappen, en hoe je de motor dan vastzet. vond daarin de handleiding toch tekort komen

Standaard

Halleluja, dat zijn veel detail-setjes voor zo'n klein modelleke. Normaal gezien zou ik zeggen dat ge er maar weinig van gaat zien als het model af is, vanwege de kleine schaal. Maar omdat ik zelf een detail-FREAK ben, kan ik enkel zeggen : Go for it !

Groeten

Wet Sellery

Standaard

Hey,

Yep, zo kun je het noemen, dat de aftermarket set meer kosten dan het model, maar zelf hou ik ook van details, en dit maakt de uitdaging groter.
    Troost u, van ieder detail die ik erin steek zul je het kunnen zien, ik ben niet van plan om detail in te steken die je achteraf niet meer kunt zien, zo zot zijn ik nu ook weer niet. De bedoeling van dat alles is dat je achteraf kun genieten van hetgene erin zit.

Standaard

Ken niets van vliegtuigen nog de opbouw er van maar met al die aftermarket sets zal het een mooike worden
    benieuwd naar de update

tom

Standaard

mooi swa

dit zal weer een pareltje worden zoals we van u gewend zijn. je hebt mijn aandacht

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten