Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amai wat een hoeveelheid aan stukken, maar wel mooi georganiseerd.
Ben ook wel eens benieuwd het die platen aan elkaar bevestigd worden.
 
Hoi iedereen,

Het model telt 259 resin en plastic onderdelen.
Als we dan de schakels en schakelverbindingen gaan meetellen dan komen we op een totaal van 683 onderdelen, en dit dan zonder de stalen platen.

Die stalen platen worden via rivetten aan elkaar gezet.
Ook zijn er platen die op een bepaalde manier moeten gevouwen worden.
Gelukkig heeft de fabrikant de vouwlijnen al met een laser voorbewerkt zodat dit klusje (hopelijk) niet al te moeilijk zal worden.

Ik hoopte om dit weekend te kunnen beginnen maar in Flander Expo begint de 1ste internationale militariabeurs en daar zal ik ook enkele uuuuuuuuuuuren in lopen. Uren dat ik dan niet aan de StuG kan werken.:nowink:

Maar voor die beurs moet nu eenmaal alles wijken. Daar kijk ik nu al maanden naar uit. ;)



Droop
 
Succes Droop.
Weet dat ik mee kijk maar zelden reageer omdat militair spul niet mijn ding is.
Maar dit is weer wel een project om stilletjes te volgen hoor!

Fred
 
Succes Droop.
Weet dat ik mee kijk maar zelden reageer omdat militair spul niet mijn ding is.
Maar dit is weer wel een project om stilletjes te volgen hoor!

Fred
Hartelijk dank Fred en welkom in de werkplaats.
Er hoeft niet steeds gereageerd te worden ook hé. ;)
Mij doet het al veel plezier dat er überhaupt al interesse is voor dit metalen buitenbeentje/project. :wub:


Droop
 
Vervolg


droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture60208-001.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture60209-002.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture60210-003.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture60211-004.jpg



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture60212-005.jpg






Nemen jullie het me niet kwalijk, beste mensen maar blijkbaar zit ik hier nu weer met die leukerds opgescheept. Het was echt niet m'n bedoeling.


Droop (die nu uit boetedoening zichzelf met een bol breiwol gaat geselen.)


Oh ja, dit wordt ook nog eens vervolgd. :8


 
LOL hahahaha Droop laat je gaan he man dit word eentje om duimen en vingers van af te likken me dunkt.
Patje.
 
Yahoo het startschot is gegeven voor deze rakker.

Meteen een vraagje, zit er er ook antislip plaat bij voor de spatborden want ze zijn nu glad zie ik op de foto`s?

Ron
 
Het stalen chassis ziet er heel mooi uit Droop, ik had nooit gedacht dat er bij modelbouw een rivet-tang aan te pas kwam ^^

Zijn de torsie-baren ook uit metaal gemaakt ?

Ben heel benieuwd naar het vervolg.
 
Yahoo het startschot is gegeven voor deze rakker.

Meteen een vraagje, zit er er ook antislip plaat bij voor de spatborden want ze zijn nu glad zie ik op de foto`s?

Ron
Ik zou het echt niet weten Ron want ik heb nog niet alle onderdelen stuk voor stuk bekeken. Maar wat er niet bij is, zal ik moeten scratchen (net zoals ik bij de 1/6 Stuart gedaan heb ;) )


Selderken zei:
Het stalen chassis ziet er heel mooi uit Droop, ik had nooit gedacht dat er bij modelbouw een rivet-tang aan te pas kwam
En dan heb je nog de kettingzaag, de montagekraan en de vorklift nog niet gezien.
:laugh::laugh::laugh::laugh:




Droop
 
Mooie vertoning hier, maar (hij is daar weer met zijn "maar" ) ik heb nog een vraagje.
Die beide spatborden vooraan die schuin afhangen naar beneden ,daar komen normaal gezien nog scharnieren op. Zou het niet interressanter zijn om die spatborden af te zagen en dan te verbinden met de rest van de fender d.m.v. die scharnieren ?
Visueel veel mooier door de luchtspleet die tussen de stukken ontstaat + dat het kan bewegen als je wil.
Hoe groter het model hoe beter de detail zichtbaar worden en hoe realistischer alles wordt , niet ?
 
@ René: bedankt voor de link maatje. Daar staan interessante dinges tussen. ;)

@ Famo: Geduld mein Freund. Dit is hier nog maar het prille begin hé. ^^

--------------------------------------------------------------------



Update

droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture60251-006.jpg




Tot laters maar weer.



Droop
 
Hoi Droop,ik vind dat een zeer goed idee om je bouw naar strip om te zetten,moesten er alums worden van gemaakt.
 
hetzelfde geldt voor de achterste spatborden é Droop....... :8 .......:laugh::laugh:

Eerlijk gezegd ,zo'n panzer zou ik ook nog wel eens willen maken .
 
Jawwadde, dat is weer eentje om op de voet te volgen, knap Droop, en je hebt weer hulp ook, alleen zijn het nu geen GI's !
 
Jawadde dat gaat hier lekker vooruit, dat heb je natuurlijk als je er met 3 kunt aan werken. :P :laugh:
 
Mooie updat en ik zie dat je dat je interim's ook weer van de dienst zijn...:D
 
droop al heb je de mannen nodig voor al het kleinere werk ,best dat je mee helpt Want ....... zijn wel stevige grote staal platen ......en zo te zien
zouden ze het rap moeten opgeven als ik zie dat Dobby al nu met zijn beiden voeten paraplu liggen ai ai ai d moet veel pijn doen

je hebt al behoorlijk wat werk gedaan , alleszins net werk geleverd
ben benieuwd in verband met de scharnieren voor de voor-en achter spatborden


tom
 
doomwad zei:
Hoi Droop,ik vind dat een zeer goed idee om je bouw naar strip om te zetten,moesten er alums worden van gemaakt.
Albums zullen er van deze strips wel nooit gemaakt worden, vrees ik.
Maar allez, ééntje is alvast op m'n site voor iedereen bereikbaar.
Da's al iets hé. ;)


Famo zei:
hetzelfde geldt voor de achterste spatborden é Droop....... .......
Geduld mein Freund...geduld... :laugh::laugh:


GUnit zei:
Jawwadde, dat is weer eentje om op de voet te volgen, knap Droop, en je hebt weer hulp ook, alleen zijn het nu geen GI's !
DJs zei:
Jawadde dat gaat hier lekker vooruit, dat heb je natuurlijk als je er met 3 kunt aan werken.
Danny_Jeurissen zei:
Mooie updat en ik zie dat je dat je interim's ook weer van de dienst zijn...
Ja mannen, wat doe je er aan?
Die twee wilden echt meehelpen en toen ze met een pruilmondje zo smekend 'Bitte' zegden, kon ik het hun niet meer weigeren.
Ja, ik weet het: ik word een softie. :8


tom zei:
droop al heb je de mannen nodig voor al het kleinere werk ,best dat je mee helpt Want ....... zijn wel stevige grote staal platen ......en zo te zien
zouden ze het rap moeten opgeven als ik zie dat Dobby al nu met zijn beiden voeten paraplu liggen ai ai ai d moet veel pijn doen
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren eer iemand dit zou gezien hebben. :laugh::laugh:
Ik heb Bobby z'n voeten met opzet zo gelegd, echt waar. Hahahaha.
Tom, je hebt oog voor details! Jou ontgaat blijkbaar niets.
Top!! :D:D




Droop
 
Hey Droop , gisteren zaten Silenoz en ik ons af tevragen wat " hard solderen " is. Is dat solderen met een vlam ( in het dialect : met een "salamo" ), want aangezien het metaal zo heet word denken wij dat.
Zo zie je dat je model ook buiten het forum ter sprake komt....... :8 ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan