Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Droop,

Valt dit onder legale wapens of moet je er straks ook nog een wapenvergunning bij aanvragen??:unsure:
Wel mooi zo groot, zal weer een mooi project van jouw kant worden. Succes.

Mvg, Folkert
Er bestaan systemen die gebaseerd zijn op een trommel van een revolver, de zogenaamde blank firers.
Daar kan je dan losse flodders instoppen en afvuren. Het resultaat is dan een mooie steekvlam uit je tankloop en een knal die je met geen enkel elektronisch systeem kan nabootsen. Maar die zijn wel enorm duur (+/- £500,00).
Maar zover ga ik het hier niet drijven hoor. ;)
Eerst eens kijken of ik hem uberhaupt wel rc ga maken. Zoniet, dan wil ik wel z'n interieur tot in detail namaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Manman, zo'n beest dat dat gaat worden....

Hoe groot is je hold & fold om de platen te plooien?? :O
En met hoeveel man ga je dat plooien???
Dat wordt een serieus werk(je)
 
WOW 1/6
hoe groot is da spel dan?
 
@ Beyond: het plooien zal nog wel meevallen daar de naden al met een laser voorbewerkt zijn. Alles wat men nodig heeft is een werkbank met een scherpe rand langs waar men de met laser bewerkte naden kan plooien.;)



@ DJs: in geval van nood kan ik nog steeds op zo'n machientje terugvallen hé. :laugh:


@ Camaro69:
Lengte van het model: 111cm, Breedte: 49cm, Hoogte: 36cm.
Het gewicht schat ik (in geval van rc) op een goeie 50 kg en meer.



Droop
 
Eerst eens kijken of ik hem uberhaupt wel rc ga maken. Zoniet, dan wil ik wel z'n interieur tot in detail namaken.

Het zal van beide kanten rc of in detail een mooi project worden, een uitdaging dat is het zeker.

Mvg, Folkert.
 
Hoi Folkert,

Een uitdaging zal het zeker worden.
Het voor mij ook de eerste maal dat ik zo'n metalen panzer ga bouwen.
Tja, zoiets koop je niet alle maanden, niet? :D

Maar eer ik er aan begin moet ik wel volledig voorbereid zijn.
Ik ga nu eerst dat telefoonboek -dat de bouwinstructies moet voorstellen- enkele malen doornemen tot ik het bijna uit het hoofd ken.
De 5 P's, weet je wel. ;)


Droop
 
Amai maatje, je hebt jezelf goed verwent met dit project. Dat zoiets voorbereidend werk vraagt is vanzelfsprekend.
Als goed dat de plaatdikte niet schaalgetrouw is aan de echte want dan zou het nog veeel zwaarder worden!
 
Als goed dat de plaatdikte niet schaalgetrouw is aan de echte want dan zou het nog veeel zwaarder worden!
Ja maatje nog een geluk dat ik er gene van Armortek gekocht heb want daar zijn de modellen qua bepantsering wel op schaal, pffff.
En ik maar stoppen met die rc schepen omdat ze té zwaar wogen voor m'n rug.
:wub:
 
Droop,

%E6%9C%AA%E6%A0%87%E9%A2%9801.jpg
(Bron: afbeelding uit Openbare galerij van STG44突击步枪)

Ik weet niet of er nog wat voor jouw tussen staat, maar op http://picasaweb.google.com kun je soms ook nog wel ééns foto's tegen komen. Ik heb StuG IV ingevoerd.

Folkert
 
Armortek gaat wel een mooie Bergepanther uitbrengen zag ik :)
Gewicht ongeveer 95 kilo :huh: prijs onbekend maar zal wel wat duiten gaan kosten dus hou het wel bij plastic en resin 8)

Ron
 
Hoi Ron,

Ik heb hier het prijskaartje van de bergepanther (zit je neer?):

Bergepanther chassis + opbouw: £3.767,00
Aandrijving: £1.320,00
Rookgenerator: £102,00
Geluidsmodule: £462,00
Werkende winch: £918,00

Totaal:£ 6.569,00 oftewel een goeie € 7.824,89.


Koop daar dan nog eens een 8 kanaals computerzender bij en je zit aan een totaal van +/-€ 8.274.00.

Oh ja, de verzendingskosten zullen iets van een €125,00 à €200,00 bedragen. :wub:

Misschien iets voor je verjaardag? :laugh:



Droop
 
Vandaag ben ik begonnen met de praktische kant van dit project: namelijk het openleggen van de stukken.

droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture59743-dscn1933.jpg

De hoeveelheid is zo groot dat die m'n hele werktafel in beslag neemt.


droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture59744-dscn1935.jpg

Alle genummerde zakken liggen mooi op volgorde zodat ik straks niet al te veel moet gaan zoeken als ik een onderdeel nodig heb.


droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture59745-dscn1934.jpg

Dit is dan dé plaats waar alles zal gebeuren.
Om het me gemakkelijk te maken heb ik een workmate op een palet-met-wieltjes geplaatst.
Op die manier hoef ik er niet steeds rond te lopen als er aan de andere kant van het model iets moet gebeuren maar hoef ik maar enkel de hele werkbank te draaien.
Zoals jullie kunnen zien liggen de eerste stalen platen al klaar.
Die moeten straks het chassis van de StuG gaan vormen.
Let ook op de grootte van de platen.



Wordt vervolgd,


Droop
 
Vandaag ben ik begonnen met de praktische kant van dit project: namelijk het openleggen van de stukken......
........
Let ook op de grootte van de platen.

Zo kan ik het ook hoor Droop, de workmate van je poppen uithalen en dan zeggen dat het die van jouw is :laugh:
 
De start is gegeven.
En de werktafel ligt vol.
Nu heb je er zo geen zicht op door de schaal.
Maar hoeveel onderdelen(deeltjes) bevat deze kit?
 
Worden die stukken aan elkaar gelast , gesoldeerd, met klinknagels/rivetten of bout en moer ? Denk wel niet dat het met secondelijm zal zijn é.
Of misschien met die soort silicone om metalen te lijmen. Lach niet :nowink:, want moest je weten hoe je auto aan elkaar geplakt is...... :)
 
ziet er een serieus beest uit

en als je de onderdelen ziet, zijn dat er niet weinig.
 
de onderdelen liggen klaar , is een zeer goed begin .
zo heb je alvast een overzicht van alle onderdelen .
dat zal een hele seriuese uitdaaging worden droop
kijk al uit naar je eerste stappen die je zal ondernemen

tom
 
mooi! laat maar komen die eerste foto's van de bouw ^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan