Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
We zitten hier al 3 bladzijden ver in deze topic en Droop is zelfs nog niet begonnen met bouwen. Eerst een beetje info verzamelen natuulijk.
Wat zal dat zijn als die Stug af is ? een encyclopedie ? :unsure: ....... :laugh::laugh:
Jaja Peter, ik hou me aan de 5 P's:
Proper Planning Prevents Poor Performance.
Een goede voorbereiding is al het halve werk. ;)



@Silenoz: Ik zal dit weekend eens enkele foto's plaatsen (kwestie van de encyclopedie nog wat groter te maken :P). ^^



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik schuif al van m'n stoel af Pastis :D
 
Zo manne'kes, hier ben ik dan met de eerste foto's van dit project:



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture59342-dscn1893.jpg

Hier zien we al enkele van de 0,9mm stalen platen die samen later de StuG moeten gaan vormen.
Dit zijn ze uiteraard niet allemaal.


droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture59343-dscn1894.jpg

Zakken vol met resin en plastic spullen .
Die doos is bijna niet te tillen, pffff... .


droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture59344-dscn1895.jpg

Om jullie nu al een ideetje te geven van de grootte van dit model: de diameter van een aandrijfwiel (zonder de metalen tanden) bedraagt 11,5 cm.


droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture59345-dscn1896.jpg

De bouwbeschrijving bestaat uit twee delen.
Het grootste gedeelte beslaat de bouw van de tank en het tweede deel beschrijft de montage van de Schuertzen (sideskirts ;) ).
Alles samen beslaat dit 71 pagina's op A4 formaat.



droopy-ke-albums-sd-kfz-167-stug-iv-picture59346-dscn1897.jpg

En hier hebben we een peek inside het verslag.


Ik ben nu in overleg met de leverancier in de US over hoe ik het beste deze tank eventueel rc gestuurd zou kunnen maken.
Eer ik een beslissing neem, gaat hij mij eerst foto's opsturen van zo'n rc -StuG.

Dus er kan nog veel gebeuren. :dry:


Wordt vervolgd,




Droop
 
Ik ben er volledig klaar voor Droop, is al een mooie zware start :)
 
Dus is het eigenlijk geen rc ?
Dat ziet er wel een toffe bedoening uit, lijkt me eigenlijk " reuze PE" zo te zien. Dat moet leuk zijn !
 
Ik ben er volledig klaar voor Droop, is al een mooie zware start :)
Met de nadruk op 'zwaar', Dirk. :laugh:


Famo zei:
Dus is het eigenlijk geen rc ?
Dat ziet er wel een toffe bedoening uit, lijkt me eigenlijk " reuze PE" zo te zien. Dat moet leuk zijn !
Die modellen worden (net als bij de model schepen) niet rc geleverd. Maar je kan ze wel zo bouwen en daar komen dan nog een hele hoop add ons bij kijken. Maar eer ik daarin een beslissing neem, heeft de verkoper me aangeraden om nog wat te wachten tot ik zijn foto's en deskundige uitleg daarover heb ontvangen. ^^
 
Oh wat gaat dit geven ? Dit zien we niet veel ,zo'n tracked vehicle in deze schaal ! Smullen !
 
Droop , als je er zou een rc van kunnen maken . welke voltage heb je dan nodig van batteryen om toch deze redelijke zware stug in beweeging te brengen
amai zeg zal werk aan zijn , grote stukken PE zeg
maar met of zonder RC zal het een knappe stug worden

tom
 
@ Guy: ik ga nu ook kijken om de kunststof rupsen te vervangen door metalen exemplaren. Dat zal lekker rollen! :)


@ Tom: Als stroombron zou ik gebruik maken van een 12V-7Ah loodaccu.
De voltage is niet echt belangrijk wél de overbrenging van de motor op de sprockets. Waarom ik dan 12v gebruik? Wel omdat ik hier nog een heleboel 12v loodaccu's van m'n schepen heb staan die ik daarvoor kan gebruiken.
Ik zou er dan twee in de StuG plaatsen (nog meer gewicht) en die parallel schakelen zodat ik dan over een stroomreserve van 12v-14Ah. kan beschikken. Kan ik lekker lang rijden. ;)
Maar alles is nu nog reeds onder voorbehoud hoor.


Eventjes off topic: Tom, je hebt een prachtige banner in je handtekening. ;)



Droop
 
eventjes off topic : droop dank je wel voor de banner( heb hem via bannenmaker.nl gemaakt en het is echt gratis )

@ droop : bedank voor de goede uitleg van de stroombron , wist eigenlijk niet echt goed hoe dat in elkaar zat thanks

tom
 
mooie inhoud, ga je de wielen ook moeten vervangen door metalen voor rc?
 
mooie inhoud, ga je de wielen ook moeten vervangen door metalen voor rc?

Zat juist hetzelfde te denken. Dan nog ijzeren tracks erop en niet teveel olie of vet aandoen, dan kraakt en piept dat zo als ie rondrijd !
Lekker :))
 
@ Silenoz: als hij rc wordt, dan zullen er metalen wielen op komen te liggen. ;)
Alhoewel dit nu niet echt noodzakelijk is.
De belangrijkste zijn de sprockets en die hebben in de kit nu al metalen tanden.
Maar toch, om zo realistisch mogelijk te zijn, ga ik die toch vervangen.


@ Famo: dat kraken en piepen van de rupsen gebeurt nu via electronische weg, aangepast aan het toerental van de motoren.
Je moest eens mijn Stuart en King Tiger horen piepen en kraken! Net echt. ^^




Droop
 
Luc, heb je daarvoor een tape-recorder'ke naast uw bed gezet?
Nee hoor Dominiek'ske. Wel naast uwen bureau in 't Loodswezen. :tongue:
Dit zijn uw grijze celle'kes die ge hoort kraken en piepen. :P:P:P:P:laugh::laugh::laugh:



@ Danny: bedankt hoor. ;)^^



Droop
 
Hallo Droop,

Valt dit onder legale wapens of moet je er straks ook nog een wapenvergunning bij aanvragen??:unsure:
Wel mooi zo groot, zal weer een mooi project van jouw kant worden. Succes.

Mvg, Folkert
 
Dat zou kletteren zoals het echte spul !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan