Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Real Space 1/144 cutaway skylab zelfbouw [!]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 41

Discussie: 1/144 cutaway skylab zelfbouw [!]

Standaard 1/144 cutaway skylab zelfbouw [!]

Nou Luitjes ,,, het grote gevaarte de skylab 1/48 ,, was een mooi projeckt om te doen .. maar ik probeer nu een skylab zelf te maken, schaal 1/144 stuk kleiner ... het eerste begin is er ,, sommige parts kon ik gebruiken uit mijn junkyard opslag ,bv de derde trap van de saturn V.. die zelf ingesneden , een tank omgedraait ,, toen de conus op de top gemaakt en de onderkant van de feul tank ... nu verder opbouwen ... een schaal 1/144 in cutaway versie is geloof ik nog nooit eerder gemaakt ,,, dus een uitdaging ... onder het motto david en goliath

Tot zover ....
    Laatst gewijzigd door pantani; 14-02-11 om 21:28

Standaard

Hoi bubblegum,

Succes met de skylab die je zelf wilt maken, dat zal wel lukken.

Standaard

dankje ...!!!

Vandaag een mooi sprongetje gemaakt ,,, de waste tank in de primer gezet en de lak , alleen details komen ernog op ... toen twee dekjes gemaakt uit styreenplaat ( 2 x rondje ) en toen met afval gaas uit reklame verpakking overgespoten .. in gaas motief ..
    toen de twee ringentjes gemaakt uit styreen plaat en de kleine water tankjes gemaakt uit styreen massief rond en gespoten in primer en drie kleuren ... en wat kleine details ...

toen alvast een draagpunt voor de grote solar panelhouder uit stukje resin gesneden en glad afgewerkt , toen de holling aan een kant erin voor het plaatsen op de ronde buitenmantel ....

morgen verder met de buitenmantel en de waste tank afmaken ....

Tot zover .....

Standaard

Ja hoor, hier gaan we terug van genieten, er ligt daar ook een scheepje onderste boven, welke is dat?
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

oh dat is een smit rotterdam londen van heller ,, een opdrachtje voor de buren mijn schoonmoeder , ik gelook haar man heeft gewerkt bij smit

Standaard

Ach kijk eens aan, en staat het verslagje hier ook ergens?
    Anders zijn we natuurlijk benieuwd naar de vordering van dat scheepje ook hoor
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

Witte handschoentjes.
    Chirurgische preciesie.
    Mooi werkje.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Nee van dat bootje heb ik nog geen aangemaakt , ik doe normaal niet zoveel bootjes ... ben in het verleden met deze begonnen de freedom star de boot die de boosters van de space shuttle oppikt uit het water voor hergebruik .. die bouw ik om van een coast guard type 1/200

,,, maar modelbouwerke ik draag ze om twee redenen , ik krijg jeuk en rode bultjes van resin slijpsel , zeer vervelend , ik weet niet of anderen er ook last van hebben en ten tweede het blijft mooi vet vrij ...
    Laatst gewijzigd door bubblegum; 29-01-11 om 18:33

Standaard

Vandaag de waste tank afgemaakt ,,, gespoten en in de details gezet ....daarna met de solarkop aan de gang gegaan , eerst uit de styreen de plaatjes gesneden en in een achthoek gemaakt daarna alle verdikkingen erop gemaakt ,,, toen uit acrylaat een rond pijpje gesneden , die geplaats, daarna de zelfgemaakt uit styreen gemaakt schotel erop en de details erin ,, allemaal klein grut ... .
    toen kwam het moeilijkste de draden staal draad 0,2 mm tussen de schotel en kop aanbrengen , twee opstaand kruis in het midden en dan iets meer naar buiten weer opstaand naar rand van de schotel toe ...
    In vier vlakjes moeten nog een keer een kruis worden aangebracht , maar dit laat ik eerst drogen ... en dan ver met de onderkant van de solarkophouder

KillerRu
    Gast

Standaard

Magnifiek... Je moet echt al mega goed inzicht en geduld hebben om aan zoiets te beginnen... Ik zou zelf 't geduld niet hebben, laat staan 't lef...

Standaard

Mooi bubble
    Zeg is dat met extra reden dat je handschoenen draagt ? met resin te maken ?
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Ja klopt .. ik krijg je jeuk en uitslag van het slijpsel ....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bubblegum Bekijk bericht
    Pascal,

welke tool gebruik je hier in je Dremel? Wat is de functie?
    Grtz,

Dominiek

Standaard

ah Dat gereedschap wordt gebruikt in de voet verzorging ... oftewel nagels ... het pedicure gereedschap ... 40.000 toeren instelbaar

je kunt ermee schrijven als een balpen ...

Standaard

Vandaag bezig geweest met de waste tank aan de onderkant ... eerst styreen ringetje uitgesneden en die geplaats en gevijlt in een schuine hoek , toen de kleine styrene stripjes plaats en daar weer een opstaand ringetje onheen ...
    De ronde ring heb ik uit afval resin gesneden en nog net niet in een autoband vorm gevijlt en geschuurt , deze komt eronder .
    Dan moet er putty aan te pas komen om de ring iets tapser te laten lopen voordat de radiator plaat erop kan ...

Verder heb ik aan de bovenkant uit de airlock module 1/4 resin weg gewerkt en glad gemaakt voor verdere onderdelen ...

Tot zover ...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten