Hoofdsponsor

1/72 RA-5C vigilante (Hasegawa)

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Eric2020

Guest
Heb dit model al lange tijd, maar is zeker niet de kwaliteit van vandaag de dag. Heb een nieuwe nog in doos van Trumpeter zelfde schaal, maar wil eerst deze doen.

Passing niet echt lekker cockpit valt ook tegen, en gewoon tijdrovend om naadloos in elkaar te zetten. Is ook zeker niet mijn eerste vigilante, maar wel de enige die ik eindelijk zelf mag houden. Heb aantal gedaan en die gingen naar bekenden. Mankeerde vanalles aan door verhuzing, afgebroken ailerons enz enz. deze is goed en bijna klaar voor decals.

Dit model heeft me ook doen besluiten om in het vervolg voor dit schema Model Master Insignia white te gaan gebruiken. Het is hoogglans verf, maar blijft ook na een tijd gewoon goed wit. Voor ander wit gebruik ik humbrol, met drup blauw om vergeling tegen te gaan.

DSC00332.jpg

DSC00333.jpg

DSC00330.jpg

DSC00334.jpg

commentaar wordt op prijsgesteld al is het slechts een regeltje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een knap vliegtuig en één van de snelste uit de U.S. navy. Ik heb de Trumpeter hier ook nog liggen, zelf nog niet aan begonnen.

Succes met het project!
 
Dit is waar ik nu ben gebleven. Wielen landingsgestel en dergelijke zijn al klaar. Ben nu op het punt om de belijning in te tekenen met een potlood voor wat meer diepte in het model. Dat eenmaal gedaan gaat het in de glanslak van tamiya. Dat droogt heel erg snel, uitgehard wacht ik aantal dagen en dan kunnen de decals erop.

DSC00394.jpg

DSC00397.jpg

DSC00396.jpg

kritieken welkom!
 
Lijnen intekenen met potlood?????
Nog nooit gehoord. Kan zijn dat dit een goede techniek is, geen idee.
Kun je hier eens foto's van maken?
 
De techniek van tekenen is niet moeilijk om te doen. Je hebt een 0,5 vulpotlood nodig en een niet te harde vulling 2H heb ik meestal. Verder heb ik een blokje gemaakt waarop waterproofschuurpapier is gelijmd. Een 0,5mm stiftje is te dik, en door een steeds draaiende beweging op het blokje maakt het potlood heel erg scherp, en dus krijg je dan heel dunne lijnen als je in een inliggende detail een lijn trekt op de verf. Kunst is vooral dat je niet te hard duwt op het potlood en door ervaring krijg je vanzelf het gevoel in je handen. Zo doe ik als het kan een heel model beetje bij beetje teken ik dan de lijnen en cirkels. Alles gedaan dan lak en decals aanbrengen. Niet anders, want als je met scherpe punt dan nog lijn en trekt beschadig je de decals weer.

Zal morgen een foto maken van wat ik gebruik en wat ik heb gedaan op de Vigilante
 
Ik ben benieuwd naar het resultaat met het potlood.
Heb er persoonlijk ook nog nooit van gehoord.

Mark
 
Dat zier er mooi uit, heb je nog detailfotos ?
 
Aparte techniek is het inderdaad wel, maar het resultaat is er. mooi toestel!
 
Is inderdaad een zeer mooie manier van panellines tekenen, als je dus de verf te dik hebt aangebracht en je panellines verdwenen zijn kun je dit inderdaad toepassen.Goed gevonden :)
 
Weer iets bijgeleerd.
Ik ben blij dat ik af en toe eens in een andere forum-gedeelte kom piepen.
Mooi resultaat, een tip om te onthouden.
 
Aangekomen bij het aanbrengen van de decals. Had andere optie van de kit zelf, maar die bewaar ik nu voor andere vigilante. Heb er na deze nog 2 in de stapel. Eentje 1/72 van Trumpeter, die heel erg mooi is om te bouwen. En heb onlangs voor heel goedkoop de oude Airfix vigilante gekocht.

Heb de lijnen ingetekend met potlood, gelakt met Tamiya en goed laten drogen en uitharden. Heb de decals aangebracht met Set en Sol van Microscale en geen silvering.

DSC00581.jpg

DSC00582.jpg

DSC00583.jpg

comentaren welkom!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan