Hoofdsponsor

1/24 Ferrari F10 (Revell)

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
Heb mij bij wijze van test eens op het pad van de autobouwers begeven en eerlijk zijnde moet ik zeggen dat mij dit heel erg bevallen is . Dus ga ik in de toekomst vliegende dingen afwisselen met rijdende . Afwisseling is steeds boeiend. Als eerste "auto" (?) koos ik voor een F1 bolide . De Ferrari F10 waarmee Allonso in 2010 zijn resultaten neerzette . Als eersteling aardig gelukt ware het niet dat ik "geknoeit" heb bij het afvernissen van het model . Fout van de winkelier, maar ook wat van mezelf , ik had de verf beter moeten chekken. Het resultaat van het vernissen is ronduit slecht , en bederft het gladde koetswerk . Herstellen , afschuren en opnieuw beginnen vernissen lijkt me bij zo een model niet te doen; Dus , volgende keer zal mij dat niet meer gebeuren
grz, Sabre

1_Modelbouw_2010_008.jpg 1_Modelbouw_2010_005.jpg 1_Modelbouw_2010_004.jpg 1_Modelbouw_2010_002.jpg 1_Modelbouw_2010_001.jpg
 
beter dan de mijne gedaan dat is zeker
 
ziet er toch zeer netjes uit
maar wat is er juist fout gegaan met het aflakken?
 
verkeerde lak en waarschijnlijk ingevreten
 
het probleem was niet de lak, maar wel de verkeerde vernis; Ik spuit met Valejo acrylverf (modelair) waar ik het op zich al moeilijk mee heb. Ik ben meer de spuit aan het kuisen dan dat ik effectief aan het brushen ben. Ik gebruik Valejo omdat ik die kan kopen op enkele minuutjes van mijn deur . De Modelair kleurtjes zijn anders niet slecht . Zo ook de vernis niet. Tot deze keer ; De vernis was uit het rek en nog niet bijbesteld . De eigenaar (verkoper) verzekerde mij dat een ander vernis van Valejo , Acryl resin , even goed was mits genoeg te verdunnen. Noppes dus. Ik merkte dat al bij het verdunnen , wat omzeggens niet lukte ; Niet met water, niet met isopropanol alcohol , niet met white spirit of Thinner. Waarschijnlijk een product zuiver voor het penseel. Ik weet het niet , maar ik had toen moeten stoppen. Maar ik ben begonnen en doorgegaan met wat ik inderdaad knoeien noem; Gevolg , de vernis veel te zwaar , te dik gespoten en bubbels als gevolg .
Sabre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan