Hoofdsponsor

1/48 Mitsubishi A6M2 Zero (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Silenoz: als je ik je één gulden tip mag geven: minder verf gebruiken. Als je de verf te dik legt verlies je enorm veel details en dat is jammer. Mocht ik u zijn zou ik ditzelfde of een gelijkaardig toestel bouwen en dan ipv te verven gewoon een spuitbusje van Tamiya kopen en uw vliegtuig hiermee spuiten. Wederom er op letten dat je uw verf niet te dik legt. Spuitbus goed schudden en in verschillende laagjes de verf over uw vliegtuig vernevelen (best eerst eens oefenen op een stukje plastic of een plastic doosje) Je zal zien dat het resultaat 1000x beter zal zijn. Check even youtube voor wat voorbeeldfilmkes van de Jappen.
Let er ook goed op dat je uw cockpit goed afplakt, best vanal met Tamiya tape. De cockpit laat je best afgeplakt totdat het vliegtuig volledig is afgewerkt. Dwz tot na het vernissen en de washes.
Voor de rest vind ik dit toestel prima gebouwd!
 
@ Silenoz: als je ik je één gulden tip mag geven: minder verf gebruiken. ...

hello mad-ice, no offence, maar is wel mijn model niet eh ;-), maar je hebt wel een punt. Maar wit is moeilijk te schilderen met de borstel ;-)
 
Killerru ga je het toestel weatheren?? zou mooi zijn denk ik.
 
@ Silenoz: oeie sorry, kwas verkeerd. Tmoest @ KillerrU zijn. Mijn excuses!
 
@Doomwad: Jah, ga het weatheren en een wash op aanbrengen ;) Tgaat nodig zijn :D
@Mad Ice: merci voor de tips, en jah ik weet het... Verven is echt een rot oplossing gewoon omdat ik geen airbrush heb... En ik de spuitbussen een beetje te duur vind... Maar daar komt binnenkort wel verandering in normaal ga ik één vd maanden een airbrush kitje kopen.
 
Oké zal ik zeker doen, hebben er sommigen mooie referentie foto's waar ik mij kan op baseren?
And here are the new pics (Decals added)

IMG_0085.jpg

IMG_0086.jpg

IMG_0087.jpg

IMG_0088.jpg

Let me know what u guys think ;)
 
niet alle jappen waren zwaar gechipt. die van de navy meestal niet, die van de landmacht daarentegen... ze kregen namelijk andere soorten verf
 
Dus is het een vliegtuig :):
Ziet er voor de rest al netjes uit hoor.

Héhé thanks, maar ik stoor mij nog echter altijd aan die dikke verflagen die ik er op moet leggen hé... Hoop dat ik gauw respons krijg voor de airbrush. En dan zien of dat in mijn budget past :P
Want het is en blijft een dure aankoop hé ;)

En dat chippen... Mja dat word ook nog een hele klus... En nog een vraagje eerst vernissen (mat) en dan wash? Of eerst wash?
 
Welke airbrush set ga je kopen?
 
Ja dat weet ik dus nog niet :P Ik heb gewoon wat info gevraagd aan één van de sponsors ;) voor 'n Double Action airbrush... Daarom wacht ik nog op 'n antwoord.

mvg
Glenn
 
proper werk Killer, je project gaat mooi vooruit :)
 
Welke wash raden jullie aan? Bruin of zwart? Het vliegtuig is helemaal wit...
 
Hey, :$

Gezien het feit dat het een witte kleur is, zou ik gaan voor een grijze wash, daar de andere kleuren, bruin en zwart, teveel gaan contrasteren en onnatuurlijk gaan tonen. Is mijn gedacht he. :unsure:;)
 
Oh oké :P thx... Die kleur heb'k nog ni... moet 'k dus nog plakaatverf gaan hale morgen :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan