Hoofdsponsor

1/48 Mitsubishi A6M2 Zero (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoe zit dat nu juist met pre-shading?

grtjs

je spuit eerst zwart over je panellines
en daarna de kleur
het is de bedoeling dat je de kleur niet te dik zet
zodat het zwart er nog een beetje doorkomt (als een schaduw)
 
je spuit eerst zwart over je panellines
en daarna de kleur
het is de bedoeling dat je de kleur niet te dik zet
zodat het zwart er nog een beetje doorkomt (als een schaduw)
Mjah,

Zoals jullie al wisten doe ik nog alles met het penseel dus de verf na de panellines te hebben gedaan goed verdunnen en dan enkele laagjes leggen?

Mvg
 
ik weet niet of je dan eem mooi effect krijgt
 
misschien kan je hem al mooier maken met een sludge wash
 
Idd dat is misschien ook beter aan gezien het met borstel is he.
 
De vleugeltjes al gemonteerd, en nu even laten drogen...

IMG_0070.jpg

IMG_0071.jpg
 
begint stillekes aan model te krijgen
 
Hij krijgt inderdaad wat vorm... Nu het kleurtje er binnenkort opzetten, maar eerst spleten opvullen...
 
Zo vandaag de putty er op gedaan, nu heb ik even een vraagje hoelang dit er gemiddeld moet opzitten vooraleer ik de tape verwijder?

Mvg
 
klopt, putty mag je niet laten drogen voor je de tape er af doet, anders krijg je die niet meer los en mag je herbeginnen (vaak met extra schade)
 
Naden vullen gaat perfect met CA lijm, en kun je beste aanbrengen met zo'n systeem die bij je passer zit.
Doe gewoon een beetje CA lijm in een potje, draai de beentjes van die passer zoals op foto meer dicht, en dip in de lijm, j zal zien dat er nu lijm opgenomen is door dit passer ding :)
Loop nu langs de naad en je zal zien dat je zo mooi de naden kan opvullen, is en zeer mooie tip die je hier ziet, heb ik eens ergens gezien op een filmpje.

passer.png
 
Je kan de naden ook opvullen met Valejo plastic putty:

fa4f_1.jpg

Door het fijne tuitje kan je zelfs heel kleine naadjes opvullen. ;)



Droop
 
Goeie tip Pantani,bedankt.
Dat ding noemt een trekpen,kun je inderdaad erg veel mee aanvangen.
Maar grote naden of diepe naden zullen zo niet lukken denk ik?

Zeker wel, je legt in feite een laagje dan, langs de zijkanten blijft het dan hangen en zo kun je opbouwen tot het dicht is, proberen zou ik zeggen, is zeer makkelijk, en ben er zeker van dat je dit systeem veel zal gebruiken ;)
 
Naden vullen gaat perfect met CA lijm, en kun je beste aanbrengen met zo'n systeem die bij je passer zit.
Doe gewoon een beetje CA lijm in een potje, draai de beentjes van die passer zoals op foto meer dicht, en dip in de lijm, j zal zien dat er nu lijm opgenomen is door dit passer ding :)
Loop nu langs de naad en je zal zien dat je zo mooi de naden kan opvullen, is en zeer mooie tip die je hier ziet, heb ik eens ergens gezien op een filmpje.

passer.png
Da's een goeie tip, Dirk!
Eentje om te onthouden!


Droop
 
Heb even gewacht, is er nog perfect afgegaan. Nu heb ik er de eerste laag opgezet met een eigen gekozen kleurtje :P

IMG_0072.jpg

IMG_0073.jpg

grtz
 
@Droop: die vallejo waar kan ik die ergens vinden? Ben deze nog niet tegengekomen?
 
Hier is een nieuwe update, met het nieuwe kleurtje...

IMG_0074.jpg

IMG_0075.jpg

IMG_0076.jpg

IMG_0077.jpg

Let me know what u guys think ;)
 
ziet er goed uit hoor killer, ikzelf ben niet zo'n vliegtuigman maar wel netjes gedaan. grote verbetering
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan