Hoofdsponsor

1/48 Mitsubishi A6M2 Zero (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
In feite is de vuistregel: zoveel mogelijk in elkaar steken, zolang je er nog aan kan om het te schilderen. Als je toch onderdelen moet schilderen voor je ze installeert, moet je er op letten dat je het gedeelte waar je de lijm op moet doen, zeker niet meeschildert! Anders kom je in de problemen.. Dit is één van de eerste lessen die ik ooit geleerd heb bij het maken van een model :)
 
Ik wil aan de verwering van de motorkap gaan beginnen... Maar weet niet goed hoe dit aan te pakken?

Any tips? :D

grtjs
 
@ KillerRu: ik kan je maar één tip geven: surfen!!! Op het internet natuurlijk.
Google eens naar bouwverslagen, verftechnieken, youtube-filmkes over modelbouw (vooral die van aziatische modelbouwers zijn de max en zeer leerrijk), tips-en technieken, scratchbuilding, verweringstechnieken,...
Je zal er enorm veel van opsteken.
 
Update:

Vandaag beetje bezig geweest met de cockpit... Ben nog niet echt tevreden?
DSC_0015.jpg

Info and tips always welcome ;)
 
Hmm, 1 foto zegt niet zo veel, het is makkelijker om tips & truuks te krijgen als je wat meer foto's plaatst, liefst vanuit verschillende hoeken gefotografeerd, een paar close-ups, en een paar foto's die het geheel tonen.

Op de foto heeft het groen zo'n beetje de kleur van een komkommer, als je de foto's van Droop nog eens bekijkt, zie je dat het groen meer de kleur van "appeltjes-groen" heeft. Het blijft een discussie hoe de juiste kleur was (volgens mij was die in het echt ook nog al eens verschillend van toestel tot toestel), een aantal experts is het er momenteel over eens dat de kleur héél dichtbij dat van British Interior Green lag. Maar de ene zegt dan weer dat je er wat geel moet bij mengen, de ander zegt dat je er grijs moet bij mengen.
Je hebt dus flink wat mogelijkheden wat het groen voor de cockpit betreft, het belangrijkste is dat het er niet meer plastic of speelgoed achtig gaat uitzien.

Hier zijn enkele foto's van mijn 1/32 Spitfire :

1_aaa1.jpg


2_dd1__2_.jpg


Het groen heeft een ander tint dan dat van de foto's van Droop (ik heb Humbrol interior green gebruikt), maar met een beetje geel of grijs erbij, zit je dicht in de buurt.

Succes

Groeten

Wet Sellery
 
Bedankt voor de info,

De foto bedriegt ook wel een beetje, de kleur in werkelijkheid is heel wat donkerder. Denk dat het door de flits een beetje raar is gaan uitslagen.

Mvg
 
Heb net alles samengevoegd, en de neus erop gezet:
IMG_0054.jpg

IMG_0051.jpg

Zoals jullie zien zit ik met heel wat spleten? En weet ik niet hoe deze zo proper mogelijk op te vullen?

Mvg
 
seconde lijm al geprobeerd.kun je mooi in de kieren laten vloeien en dan opschuren
 
Dat is 'n leuk idee :D Ga ik zeker eens proberen

@Doomwad: aaah dat heb ik niet...
 
de zap-a-gap gel zeker trobwal.?

lol nog nooit van gehoord. bestaat dit echt ?? ik doe kleine kieren met gewone secondelijm en de grotere met tamiya putty. 2 dingen die een modelbouwer zeker bij de hand dient te hebben
 
lol nog nooit van gehoord. bestaat dit echt ?? ik doe kleine kieren met gewone secondelijm en de grotere met tamiya putty. 2 dingen die een modelbouwer zeker bij de hand dient te hebben

Deze heb ik alletwee ;) Maar hoe brengen jullie de putty aan op zo'n kieren? Hoe ga ik te werk? En wat moet ik afplakken enzo?

Alvast bedankt,
Glenn
 
ja best zoveel mogelijk afplakken. daarna met een klein spateltje. ik gebruik hiervoor een recht mesje die je dikwijls bij die scalpel setjes vind. netjes opvullen en zo laten tot het uitgehard is. daarna tape weg en opschuren en je hebt een naadloos stuk.
 
hmmm zal ik eens proberen te bemachtigen. juist uit curiositeit, want vind gewone secondelijm even gemakkelijk hoor.
Jaja tuurlijk maar deze geeft je enkele seconden de tijd je stukje netjes op de goede plaats te schuiven,ken je scotty? die verkoopt deze via zijn website,heb er gisteren gesteld.gekke naam toch ja hahahahahaaa
 
Welke stap zouden jullie nu eerst ondernemen? Alles klein bevestigen en alles overschilderen of enkel vleugels en staart bevestigen en zo enkel de hoofdkleur schilderen? En hoe zit dat nu juist met pre-shading?

grtjs
 
Zoals jullie zien zit ik met heel wat spleten? En weet ik niet hoe deze zo proper mogelijk op te vullen?
Die spleten tussen de cockpit-zijwanden en de romp, zijn misschien niet meer zichtbaar als het "glas" van de cockpit-kap erop zit ? Doe eens een dryfit om te kijken om de spleten nog zichtbaar zijn.

Ik zou eerste de vleugels en de staartdelen bevestigen, samen met onderdelen die dezelfde kleur hebben als de romp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan