Hoofdsponsor

1/35 Stug III ausf. G [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwindejongh

Well-known member
Registered
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
283
Allé, we zullen maar beginnen met'm op het forum te gooien. Dan kan iedereen mee volgen en zijn gedacht schrijven hé;).
Het gaat hier dus over een Stug III schaal 1/35 van Dragon en ik heb er de nodige spulletjes bij gekocht zoals een PE set van VoyagerModel, een Aber kanon en Friul tracks. Moet wel zeggen dat de VoyagerModel handleiding nogal onduidelijk is:(.
Hier alvast de eerste pics:

1_P1030058.JPG
[/IMG]
1_P1030057.JPG
[/IMG]
 
Laatst bewerkt:
Ja Erwin das ter bovenop zeg !!!!! Mooie verzorgde bouwwerken.
Kan het zijn dat ik soldeerwerken zie op de laatste foto ?
 
Schone bouw erwin,
juist je PE spatbord zit er wel een serieuze plooi in :laugh::laugh::laugh:
Nee altijd chique zo wat batlle damage.
 
Een stug!!!

I love it!


Kwijl! Kwijl! Kwijl!
3.gif




Droop (die zo eentje op schaal 1/6 op het oog heeft. :P )
 
erwin , een mooi en net opbouw , knap werk van PE ook

stugg's zijn prachtige tanks

tom
 
Merci al voor de reacties.
Famo: ja inderdaad een beetje soldeerwerk om de boel een beetje stevig te houden. K'zou anders niet weten hoe dat te doen.
Het is nog wel wat knoeien met de fenders, lastige klus. Ook omdat de handleiding soms verwarrend is. Bv tweemaal dezelfde nummering voor verschillende onderdelen, geen goede 'handshake' met de Dragon kit en soms moeilijk verstaanbare bouwvolgorde. Het is de eerste maal dat ik met PE werk, misschien is dit altijd zo?
Tot de volgende update!
Erwin.
 
Ik denk dat Aber iets beter is met zijn handleiding maar daar zit dan wel weer een prijskaartje aan verbonden ;)

Maar ik ben zelf ook niet echt te spreken over dit merk PE setjes dus je ben niet de enigste hierin.

Ron
 
bwah vind die Aber handleiding soms, lees meestal ook heel onduidelijk. Deze avond er mee bezig geweest aan m'n King tiger en kwam al nerveus van alleen nog maar naar die handleiding te zien. Maar ja , k'moet er ook weer in komen. t'is heel lang geleden
dat ik met PE heb gewerkt, en had het vroeger ook niet echt in de vingers zoals ik het Hier van sommigen zie.
 
Hoi Erwin, heel netjes je pe, vooral de scharnieren van je fenders voorop. Hoe heb jij deze geplooid ? Er zijn meerdere techniekjes maar dat wou ik wel 'ns weten van je. Ik heb hier onlangs ook nog Voyager pe op de werktafel gehad voor m'n Comet tank, en dat plannetje las ook al voor geen meter, fout getekende onderdelen, verkeerd geörienteerd, een ramp gewoon ! Maar je Stug ziet er wel prima uit.
 
GUnit: Je plooit de stukken die gekruld moeten worden 90°. Bij de PE set zit een draadje dat ze beschrijven als 0,3mm om de scharnieras mee te maken. Dat klopt niet echt, het is veel te dun namelijk 0,2mm. Dus heb er zelf één gemaakt met koperdraad. Dit lijm je ongeveer op 1/3 van de hoogte van de geplooide kant, en als de lijm hard is kan je met een fijn pincet de krulletjes eromheen plooien. Lijkt moeilijk (uitgelegd), maar dit valt nog mee ten opzichte van de rest. Zo doe ik dit, misschien zijn er nog andere technieken.

Nog een vraagje aan iedereen: het interieur zit er ook in, nu om dit goed te kunnen bewonderen zijn de luiken wellicht te klein. Zouden jullie de bovenplaat ongelijmd er op laten zitten?

Erwin.
 
Voertuigen met interieur zijn altijd super, maar zoals je zegt Erwin, als je het vast gaat maken zie je er niets meer van.. De bovenplaat niet vastmaken lijkt inderdaad een mooi idee, zeker als je van plan bent om het model mee te nemen voor wedstrijden en zo, of gewoon mooi voor in de vitrinekast. Het zou zonde zijn om je mooie werk zomaar te verstoppen, niet?

Mooie tip ivm de voorfenders, deze heb ik genoteerd in mijn how-to boekje :veryhappy:
 
Gewoon de bovenplaat niet vastlijmen maar volledig mee afwerken ( AB-en , wheateren, enz..) en als alles afgewerkt is leg je hem naast of achter je model op je sokkel. Vind persoonlijk dat de beste manier om je interieur te tonen.

Wat het plooien van die scharnier betreft zal ik dat ook zo eens proberen, want dat is hier altijd een sukkeling als er zulke lange moeten geplooid worden.
 
Bedank Erwin, voor je manier van werken aan die rotscharnieren.
 
Bedank Erwin, voor je manier van werken aan die rotscharnieren.
Graag gedaan, daar dienen deze forums toch voor hé ;). Is het gelukt met jouw scharnieren?
 
Ewin , je scharnier techniek zou mij ook wel eens kunnen helpen

tom
 
Goeie uitleg hoe je de scharnieren hebt gemaakt.
Een kleine tip ivm de PE, hetgeen ik doe voor ik begin is mijn bouwplan en het PE plan naast elkaar leggen
en de onderdelen die door PE moeten vervangen worden duid ik aan met een fluo stift op het bouwplan.
 
@ DJs : nog zover niet gedacht, interressant
 
Een kleine tip ivm de PE, hetgeen ik doe voor ik begin is mijn bouwplan en het PE plan naast elkaar leggen
en de onderdelen die door PE moeten vervangen worden duid ik aan met een fluo stift op het bouwplan.
Ja, da zou wel eens kunnen helpen. Maar het blijft wel een beetje zoeken. Zo heb ik een klein probleempje met hetvolgende: de kit fenders die ze mij aangesmeerd hebben is van een panzerIII, die hetzelfde zou zijn voor een StugIII. Maar is dit ook zo?
Zoals ge kunt zien heb ik de gegoten profielen moeten wegsnijden om de PE exemplaren te kunnen monteren en heb dan moeten bijwerken met Putty omdat deze korter waren als de andere. Zou dit kunnen kloppen?
Erwin.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan