Hoofdsponsor

1/35 Stug III ausf. G [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Erwin,


Dit wordt een pracht van een model.

Enne... over battle damage gesproken, de volgende foto is hier een mooi voorbeeld van:


1_stug_battle_damage.jpg




Droop
 
Knappe foto, dat kan ik wel gebruiken als referentie. Er hangt wel veel rommel aan da beest, en dat is natuurlijk wel veel werk. Maar die schade zelf is te doen volgens mij. Merci al!:)

Grtz, Erwin.
 
Zie ik nu slecht of scheelt er iets aan de andere loopwielen ,afgezien van de laatste. Er zit geen rubber (meer ) op ..... toch zeker niet op de 2de en 3de als je van achteraan begint. Misschien zijn het loopwielen van een Jagdpanzer IV die ze erop gestoken hebben na de batlledamage opgelopen te hebben. Alhoewel ik wel twijfel, daar dat type loopwielen van die jagdpanzer wel een ander uitzicht heeft. :dry:
Het rubber zal er afgesmolten zijn zeker door de eventuele brand/inslag. :$
 
Da zijn inderdaad ni dezelfde wielen, de laatste heeft nog rubber en de andere niet meer zo te zien. Het lijkt mij ook al wel nen echte veteraan. Zo te zien is dat ne foto van '43 of '44, dus ene die al heeft moeten werken:).
Ik heb van één reserve wiel de rubber eraf gedaan, misschien moet ik er ook een loopwiel aflaten? Maar hoe ziet er dan zo'n draagarm uit waarvan een wiel is afgebroken?
 
Breek de draagarm ook gedeeltelijk of helemaal af
 
Ik zou dan enkel de arm monteren en de as weglaten, vermoed dat deze met het wiel afbreekt.
 
Ik zou dan enkel de arm monteren en de as weglaten, vermoed dat deze met het wiel afbreekt.
Da lijkt mij een goed idee, het proberen waard! Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten, Erwin.
 
Thanks, daar kan ik alvast iets mee doen.
Groeten, Erwin.
 
Zo, dit zou het zowat moeten gaan worden. Ik heb het interieur nog een beetje aangekleed en daar ga ik het bij laten, het was ook niet de bedoeling om er een volledig identiek interieur van te maken maar gewoon een paar stukken erbij om het oog ook wat te geven hé ;). De buitenkant is nu voorzien van wat battledamage waarbij er een loopwiel is weggelaten en de as van het wiel ontbreekt ook. Maar misschien moet er nog een inpakt van een granaat bij? Of moet er nog iets gedaan worden aan het aandrijfwiel? Geef maar een reactie:nowink:. Achteraan is er een hekwerk bijgekomen en verder is er wat gedecoreerd met een ketting en kist met lege en een volle granaat. Nu de tracks nog verder afwerken... pfff langdradig werkje:(.
Hier de pics, groeten Erwin.







 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ mod : al de voorgaande fotoo zijn hier weg ? kan dat zijn dat dat is omdat ze meer dan 100 kB zijn of ligt het aan mijn pc-tje ?

@ Erwindejongh : in ieder geval zeer goed bezig moet ik zeggen. Ge moet wel rekening houden dat een beschadigd voertuig maken eigenlijk geen makkelijke klus is maar naar mijn mening is het toch goed gelukt. Na het verven of AB-en van je model kan je de beschadigingen extra bijwerken zodanig dat ze als echt overkomen.
Die tracks zijn toch friuls als ik niet mis ben? Zo ja , zou je eens die track weer van je voertuig moeten nemen en eens goed mee schudden en op en afrollen, zodanig dat alle schakels een losse ketting vormen. Als je hem dan weer op je model legt zal de track door zijn eigen gewicht doorhangen en er niet zo stijf bijliggen zoals op de foto, want dat kan niet....
Wat je ook kan doen om de track een kapotgeschoten effect te geven is een beschadigde schakel op beide uiteinden van je track te monteren. Friuls lenen zich daar goed voor. Zal er eens een foto van plaatsen.
 
@ mod : al de voorgaande fotoo zijn hier weg ? kan dat zijn dat dat is omdat ze meer dan 100 kB zijn of ligt het aan mijn pc-tje ?

[Mod aan] Het ligt niet aan je PC hoor Famo, vermoedelijk zijn alle foto's op een externe server gedownload, waar ze nu verwijderd zijn :(

@Erwindejongh: zou het mogelijk zijn om de voorgaande foto's op het forum te downloaden? Op die manier heb je meer zekerheid dat deze niet meer zullen verdwijnen...
Info over foto's plaatsen vindt je in de rubriek FAQ

Een bouwverslag zonder foto's is als een café zonder bier of als een BH aan de wasdraad, het beste is er uit.... [Mod uit]
 
Laatst bewerkt:
Wat een geweldig mooi project is dit aan het worden, zoveel te zien, een lust voor het oog ook die battle damage links vooraan.
 
Die battle damage vind ik ook knap gedaan.
Ik zou zelfs het woord 'indrukwekkend' in de mond durven nemen.
Zoiets kom je niet alle dagen tegen bij een schaalmodel.


Droop
 
ben maar een leek in deze dingen,maar vind het mooi gedaan.
 
Prachtig gewoon ! Ik stond versteld van de vele details die te zien zijn in het interieur.

Heel mooi Erwin, we blijven dit volgen !

Groeten Rik
 
@ mod : al de voorgaande fotoo zijn hier weg ? kan dat zijn dat dat is omdat ze meer dan 100 kB zijn of ligt het aan mijn pc-tje ?
Dat die foto's weg zijn is mijn fout, ik heb een hoop foto's van de Imageshack server gewist en blijkbaar waren dat er te veel.Oeps!
Famo: ik weet dat het niet simpel gaat zijn om echte damage te schilderen, maar ik ga proberen. En de tracks zijn nog niet volledig af, maar ze zijn redelijk beweegbaar.
Iedereen merci al voor de comments, de volgende update zal met paint worden!;)
Groeten, Erwin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan