Hoofdsponsor

1/35 Stug III ausf. G [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erwin ik heb 2 fotoos doorgemailt naar je waarop je kan zien dan ze in principe niet te kort zijn, al is het kantje boord.
Ga naar Prime Portal , klikken op " the battlefield" , dan klikken op " armor " , dan zoeken naar Stug III ausf G .
 
Wauw knappe site! Ideaal voor referentie materiaal. En ja het is inderdaad aan de krappe kant. Maar ja wat kan ik veranderen, ik denk dat het zo zal blijven. Merci alvast.
Erwin.
 
Het is wel krap maar het kan net.

Wat die scharnieren betreft klopt het wel dat het draad eigenlijk iets te dun is om het mooi te plooien, althans dat is mijn ervaring.
Als ik scharnieren gebruikt(e) plooide ik de lipjes ongeveer 45 graden stak ze in elkaar en legde het staafje in de V vorm en plooide dan de lipjes netjes, maar jou manier hou ik in het achterhoofd als ik weer eens scharnieren moet maken.

Ron
 
Hey Ron, die is ook best goed !
 
Ron, de link die je plaatste naar de network54 website toont aan dat de binnenste rand van die plaat in rode oxide primer gekleurd werd. Ik zie dat die bouwer ook gaatjes geboord heeft op regelmatige afstanden om bouten na te bootsen.. Ga jij dit ook doen wanneer je het schilderwerk aanvangt?
 
de kit fenders die ze mij aangesmeerd hebben is van een panzerIII, die hetzelfde zou zijn voor een StugIII. Maar is dit ook zo?
Nee, dus. De Stug heeft 2 andere ophangingspunten voor de fenders dan een Panzer III. Na wat referentiemateriaal raad te plegen besloten om ze maar zelf te maken. Kleine update:
1_P1030074.JPG
[/IMG]
1_P1030075.JPG
[/IMG]
 
Laatst bewerkt:
Jawadde, das dik in orde !!

Heb je die T-profielen zelf gemaakt , gesoldeerd of zo gekocht en dan zelf in de gewenste vorm gemaakt ?

Wel mooi gedaan. Ik zou juist nog de schuurpapier krassen wegdoen ( fijner schuurpapier en dan nog eens met de glasvezelpen erover )
 
Alles zelf gemaakt uit een vel messing, behalve de boutjes. Veel werk maar het loont de moeite;).
 
Heel knap die steunpunten ! Maar Famo's advies mbt. de krasjes zeker ter harte nemen, dit schilder je niet weg.
 
Tijd voor een kleine update:
Aangezien ik het interieur erbij ga nemen en het toch wat te kaal vond, heb ik via enig referentie materiaal zelf wat aanpassingen gedaan. Het is nog niet 100% afgewerkt maar hier al een paar foto's:
Buy the way, de fenders terug moeten vervangen door de plastic fenders want de kit die ze me verkocht hadden was van een PzIII en die week toch te veel af dan t.o.v. een Stug. Heb wel een stukje gerecupereerd:8
1_P1030172.JPG
[/IMG]
1_P1030175.JPG
[/IMG]
1_P1030174.JPG
[/IMG]
Groeten, Erwin.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat ziet er hier allemaal zeer netjes uit. Wel jammer van die fenders.
 
wordt een mooi gedetaileerde stug

er word hier ook echt top klasse gebouwd , supper


tom
 
beetje battle damage misschien.

Anderzijds mooie build

Nee hoor ,ik bedoelde dat het jammer is voor Erwin dat hij zijn volledige PE-fenders niet kan gebruiken.
Battle damage moet é (of toch een beetje) want dat oogt mooi.
 
Merci mannen, inderdaad spijtig van de fenders. Maar ze pasten echt niet. En zoals ge kon zien heb ik dan maar een stukje ervan kunnen gebruiken. De schade kan inderdaad nog beter, want ik zou één track los willen laten alsof er op geschoten is. De Stug zou dan ook op een mini dio komen met als naam 'abandoned'.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan