Hoofdsponsor

1/35 Allerlei onderdelen voor paper panzer projects [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paper Panzer

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 jun 2010
Berichten
147
Momenteel heb ik nog niet een volledig project dat ver genoeg staat om te tonen, maar wel al allerlei lossen onderdelen. Here we go:

E-50: aangepaste gun collar + casting nummer en gecaste versie van gemaakt:
5367442866_16539e133b_z.jpg

E-50 gun: gecaste versie met casting nummer:
5366832211_7604316859_z.jpg

WIP Krupp Schmallturm
5366832315_b9c17dc690_z.jpg

WIP Schmallturms (Krupp met 75mm, Krupp met 88mm, Rheinmetall 75mm):
5366832833_34aeded2fa_z.jpg

King Tiger / Jagdtiger final towing device met casting numbers (cfr JT Kubinka):
5367443194_19cf042ec4_z.jpg

WIP gecorrigeerde Maus gun mantlet
5367443564_510df08375_z.jpg

5366832635_019c2392f4_z.jpg

Zo, beetje bij beetje zullen we er wel geraken.

Cheers,

John
 
Oh jawel !!! Zalig topic, blijf hier maar updates doen John, ga je een serie turrets maken ?
 
aangepaste gun collar + casting nummer en gecaste versie van gemaakt:

gecaste versie met casting nummer:

WIP Krupp Schmallturm

WIP Schmallturms .......

King Tiger / Jagdtiger final towing device met casting numbers.....

WIP.........

Ja john dat ziet er allemaal goed uit man, maar kunt ge eens vertalen in mensentaal wat al dat ge-casting en ge-WIP is ? Ik ben geen zo'n slimme é :nowink: ;)
 
Mooie koepels in opbouw ,
Vraagske , kan de volgende worden eens gewoon uitleggen dan versta ik beter je topic en zo kan hem dan ook beter volgen
gecaste versie !
Wip.....!

tom
 
:wub: Oesje, ik zit wat teveel op Engelstalige forums en lees wat teveel Engelstalige boekskes vrees ik.

Heel wat van die onderdelen werden gegoten en voorzien van gietnummers, om van hun oren te kunnen maken als 't niet goe was. :D Als je close-up foto's ziet van bepaalde panzeronderdelen kan je die nummers zien. Leesbaarheid is vaak maar half en half wegens het gieten, ook dat probeer ik wat te imiteren door touch-ups met Mr. Surfacer, anders liggen die nummers er te hard op.

J
 
Guy, 'k weet het nog niet. Ik heb een Panther F staan die heel ver staat, maar al een tijdje stof staat te vangen. En ik ben bezig aan nog een Panther F, maar daar komt een andere motor in. Dat wordt een specialeke.... ^^ Denk 1 F met twee mogelijke turrets (gewone Schmallturm en Rheinmetall Schmallturm) en die speciale F met gewone Schmallturm, maar experimentele 75mm. De andere Schmallturm is dan op termijn voor de E-50, met 88mm.

Volgt ge nog? :laugh:

J
 
nu versta ik da goe zulle ,mijn hersencelletjes zullen nu niet meer:zx11pissed:
over belast zijn oef .

tom
 
Dit wordt hier een lesje geschiedenis om van te smullen!!! I like!!! Schmallturms en zo, ik zal hier enorm veel bijleren!!!
 
Trouwens gasten, merci voor de aanmoedigingen enzo. Steekt hart onder de riem!

J
 
Mooi werk J

Ron
 
WIPpen ken ik wel, maar ik zie het verband niet met pantzers ... :/
 
Container: vrachtbak
Computer: rekenbak
WIP: WZEMB (We zijn er mee bezig)
scratchen: bricoleren
plastic card: plastiekvel
putty: vulpasta
...

J
 
Het lijkt hier precies steno les :laugh::laugh::laugh:
 
KKrEDV : 'K Krijg Er Dorst Van !

Maar wel mooie torens !

WBDV : we blijven dit volgen :8

Groeten Rik
 
Nog een mini-updateje.

De Dragon Maus-koepel heeft vooraan een verval aan de onderkant. Dat is niet correct. Dat moet mooi doorlopen en afbuigen. Dus vullen die handel en u een kramp schuren:

5364245381_723fb7aa08_z.jpg

Nog een foto van een tijdje geleden, is ondertussen beter opgeschuurd:
5364245221_ceb9434882_z.jpg

Grootste werk is nu terug het slijp- en laswerk terug aanbrengen. Daarna nieuwe gaten boren voor de pistoolporten want die staan ook verkeerd.

Alvast de originele gaten gedicht:
5364245523_6c9513d87d_z.jpg

Zal komende week foto's nemen van de afgewerkte kanonsmantel en de herwerkte roterende periscoop onder behuizing.

J
 
prachtige aanpassingen ivb met de juisthied van een modeluitvoering ,

tom
 
ja goed opzoekwerk blijft belangrijk.
Een grote meerwaarde voor een model.

Goed opzoekwerk is inderdaad belangrijk, maar logisch denken toch ook. Want ik vind het internet en boeken goed en prachtig, maar vooral bij zo'n projecten kom je vooral uit op de vrije interpretatie van anderen, en is het gevaarlijk om deze zomaar over te nemen.

Chapeau voor wat je hier presteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan