Hoofdsponsor

1/35 Allerlei onderdelen voor paper panzer projects [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
modellen aanpassen aan de werkelijkheid is altijd interressant
 
De kanonsmantel van de Maus is klaar. Op de foto's zal je zien dat er een deel ruw is en andere delen eerder glad en met wat strepen. De reden: de mantel werd gegoten (ruw) en daarna hebben ze daar een deel zitten afslijpen voor het gewicht en de ballistiek (glad en strepen van het slijpen).

5404448036_840711fa8e_z.jpg

5404448030_552d40f83e_z.jpg

5404448026_2701b5f704_z.jpg

Ik had een foto van de bijgewerkte roterende periscoop, maar was ik niet 100% tevreden van dus die heeft ondertussen nog een modificatie doorstaan. Is voor later... ^^

John
 
Die struktuur op die stukken doe je dat met Tamiyaputty ?
Moest ik jou zijn dan zou ik eerst maskol op de boutkoppen doen . Zodanig als je dan je putty erop zet ,je die koppen vrijwaard van putty , want die bouten hadden geen struktuur, niet ?
Over die inkepingen rond de bouten ben ik niet zeker omdat volgens mij die geboord/gefreesd zijn of die inkeingen kunnen gegoten zijn. Ik ben het niet zeker, dus daar zeg ik niets op.
Tenzij je die bouten afknipt en gescratchte opzet.
 
Die struktuur op die stukken doe je dat met Tamiyaputty ?
Moest ik jou zijn dan zou ik eerst maskol op de boutkoppen doen . Zodanig als je dan je putty erop zet ,je die koppen vrijwaard van putty , want die bouten hadden geen struktuur, niet ?
Over die inkepingen rond de bouten ben ik niet zeker omdat volgens mij die geboord/gefreesd zijn of die inkeingen kunnen gegoten zijn. Ik ben het niet zeker, dus daar zeg ik niets op.
Tenzij je die bouten afknipt en gescratchte opzet.

Structuur is met Mr Surfacer. Terechte opmerking over de bouten. Ik ga die waarschijnlijk vervangen want die hebben al serieus afgezien bij de bewerkingen. En dan zal ik ook de ruimte hebben om die inkepingen op te kuisen. :-)

J
 
ie ziet er mooi uit de structuur, ik zou nog eens licht passeren met een schuurpapiertje om de toppen te breken, niet meer dan dat. de zijkanten van de boutopeningen zou ik bewerkt laten (deze holtes worden 9/10 meegegoten), maar de bouten vervangen als je kan.
 
Knap werk aan deze diverse onderdelen ^^

Die letters en cijfers, waar haal je die vandaan ?

Groeten

Wet Sellery
 
Pascal, aber heeft hiervan twee sets:

die van 1 mm
en die van 1,5mm

Paper panzer, je werk is weer benijdenswaardig, heel mooi uitgevoerd, op die boutjes na misschien maar dat is te verhelpen zoals hierboven reeds beschreven is. Toch verdient dit een A+ in mijn ogen ^^
 
Die cijfers kunnen eventueel ook van spue gehaald worden... (nr's van de onderdelen)
Deze met een scalpel afsnijden en klaar voor gebruik ;)
 
Nog een klein updateje

Panther F Schmallturm staat weer wat verder. Het aanbrengen van die grote regenkap boven het kanon is delicaat en moet je echt op je gemak doen of er komen klodden van. Oh ja, en er ontbrak een lasnaad vooraan. Maar voor de rest is de Panther F-kit van Dragon een absoluut pareltje!:
5416021171_9480957b35_z.jpg

5416021513_72468d2088_z.jpg

En dan nog de roterende periscoop voor de Maus, die trok ook op niet veel dus binnenkant herwerkt en een schoon rondeke voor de periscoop:
5416021259_1a39d25edb_z.jpg

Prettig weekend iedereen!

John
 
mooi hoor
waarmee zet je eigenlijk die pe onderdelen vast?
 
Ik zet ze met die zap-a-gap ik,nu ja ieder zijn methode denk ik wel he
 
De opmerkingen van enkele forumbewoners ter harte genomen:

5451815674_fd91d772c5_z.jpg

5451202971_f864a2e648_z.jpg

Konische bouten zijn van Voyager. Juist nog een laatste passage met wat schuurpapier hier en daar en 't is klaar.

John
 
Naast de bouten ook een geslaagde gietstructuur.
 
moet GUnit bijstaan ,een geslaagde gietstructuur

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan