Hoofdsponsor

1/35 fantasy 1/35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
er blijven maar hoofdjes uit jouw richting rollen, ben je zeker dat je daar niet ergens een machine staan hebt? :laugh:
 
komt wel een zekere handigheid bij kijken ja.
ben wel op dreef...
 
ghe ghe...

luister.

ik afficheer me niet als de perfecte sculpter.
Maar al sculptend ben ik perfect mezelf.

Ik heb iets gepost op een Nederlandse site ( ben tenslotte een Nederlander...) en ga medio maart iets doen.
Het is in mijn optiek echt bedoeld om mensen enthousiast te krijgen en er op zijn minst twee kleikneders bij te krijgen in deze wereld:

http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=56&t=23772

mijn benadering is, voor mensen die me kennen logisch, maar voor diegenen die me niet kennen zeker open.
Eindhoven is voor sommigen niet naast de deur maar de dertiende ben ik daar.

afhangende van de mails die ik krijg zal ik of lekker bezig zijn met mensen of aan een tafelke een buste afwerken :-)

het lijkt me wel tof eens wat mensen onder jullie te ontmoeten zo.

René
 
als je je zo bezig ziet zou je bijna denken dat het gemakkelijk is, maar chapeau voor hetgeen je hier toont. Ik ben geïnteresseerd om ook hiervan iets bij te leren over sculpteren, maar ik ga jammer genoeg moeten passen voor maart.
 
ik denk dat drie factoren bepalend zijn.
Fantasie en aanleg in combinatie met training en geduld en uiteindelijk zelfkritiek.

Je kan een prachtig handschrift hebben maar als hetgeen je schrijft niet staat zal je aan het laatste kunnen werken.
Schrijf je prachtige epistels in hanepootjes doet dat ook wat met de ontvanger.

ik kijk al maanden geen tv meer en leef helemaal op van deze passie.

René
 
Groot gelijk René! ik herken dat gevoel ^^
je figuur ziet er echt goed uit, en dit in zo'n korte tijd! Met welk materiaal sculpteer je eigenlijk?
Ik ben van plan binnenkort eens super sculpey te gebruiken, een klei die zacht blijft tot je ze bakt. Schijnt heel goed te zijn en laat toe in hele fijne details te werken ook.
 
jamaar zeker is Super sculpey perfect. Het isook een thermoklei en was op zoek naar de Sculpey firm.
Ze hadden het alleen in Belgie leek het.

zelf werk ik met fimo en een ander merk, creall therm.

Ik vind dat 'schetsen' zo tof.
en dan gewoon na een maand of zo verder kunnen gaan ( in open lucht wordt het wel ietsje harder maar is logisch)

rené
 
handjes...


DSCF0147-1.jpg

DSCF0139-1.jpg

DSCF0146-1.jpg

( heb een hekel aan handjes gekregen die ik dan zag bij analyses boven mijn schaakbord na een verloren partij... ze kwamen dan van alle kanten boven je bord zweven in het café en wisten het allemaal beter!)
 
haha wat een leuk citaat onderaan je foto's ;)
Die handen zijn echter heel mooi, heb je die apart gesculpteerd of heb je ze direct aan het figuutje zelf gehangen? Ik heb een tijd geleden een hand gesculpteerd die een geweer vast had;

06nc5.jpg


dit is op schaal 1/35, gedaan met magic sculpt, een epoxy klei die na een paar uur super hard is. Ik had hier bij gewoon een lapje van de gepaste dikte rond het geweer gedaan en daaruit het handje gekerfd (ben wel een keer of vier moeten herbeginnen :laugh: )
 
apart gesculpt, 5 draadjes gewonden en handje met pincet gevormd.
Daarna met papje de stengels aanstrijken mix fimo/thinner.
 
'k heb weer nieuwe...

DSCF0153.jpg
DSCF0165.jpg
DSCF0156-1.jpg
DSCF0152.jpg
DSCF0154.jpg
DSCF0163.jpg
DSCF0157-1.jpg
DSCF0162.jpg
DSCF0168-1.jpg

deze keer afgemeten aan het kleine Hornetformaat.

René
 
Erg goed wat je hier allemaal toont hoor René. Ik vind het zo interessant om te zien dat je bijna met de fimo aan het schetsen gaat tot je idee er staat.
 
yep

rene houdt ons scherp zo

komt regelmatig met iets nieuws
 
dat is het Guy,
met polymeerklei kan je schetsen.
Sculpten is toch net als tekenen zou je zeggen, eerst potlood, dan inkt en dan potlood weggummen.

Met MS kan je misschien scherper aanzetten omdat de substantie een 'moment' heeft waar dat prima gaat.
Ik vind het toch fijner over langere tijd te kunnen strijken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan