Hoofdsponsor

1/48 Fantasy Diorama : "A stroll in the park.." [DONE]

Peter van Dijk

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
3.013
Eén goede morgen:)

M'n eerste onderwerp hier, en wel een diorama in de fantasy, of sprookjessfeer.

Een vrouwelijke warrior loopt met haar beest door een door ons mensenkinderen nimmer waargenomen landschap (tot nu dan tenminste).
Waar komt ze vandaan? waar gaat ze heen ? waarom dat dier ?...
Dát, lieve kijkertjes, moogt ge zelf verzinnen........:8

Dit project ben ik al zeker drie jaar geleden gestart en heb er slechts aan gewerkt wanneer ik het militaire gepruts even beu was.
In 2010 echter is het meer dan eens op de werktafel beland en ben er intussen al een aardig eindje mee op weg.

De komende tijd zullen de updates vlot gaan, omdat ik vanaf de start de vorderingen heb gefotografeerd, en nu dus een kleine inhaalslag maak met het verslag. Wees niet bevreesd dat het nóg jaren gaat duren voor het gereed is, want nu dit topic loopt, ben ik enkel méér gemotiveerd om verder te gaan:yeah:

OK dan...... back to reality :

De warrior is een resin figuur van ADV (Azimut) en is 90mm hoog.
TxriNI.jpg

Een bescheiden walkaround van Olga :
S1sk3b.jpg
ZbbBGZ.jpg

Het beest is een plastic model van Heller : een "Vliegend Hert" in de schaal 2:1.
En aldus 15cm lang (kaken t/m de achterpoten).
SEtlYS.jpg

Hier een eerste opzetje van hoe het duo zal lopen.
JRq0m7.jpg

Olga zal de nodige veranderingen ondergaan. Haar hoofd moet naar rechts gedraaid, want ze komt oog in oog met een bijzondere paddestoel.
Haar schoeisel wordt wat robuuster, zoiets als laarzen. Op haar schild komt een teken van een andere "clan".
Haar uitrusting zal nog worden verfraaid en uitgebreid. Ook haar kapsel zal ik veranderen en tja....
er waren nóg twee kleine puntjes van aandacht die niet mochten ontbreken....:P

Het beest, (welk ik Luca zal noemen) krijgt ook een nieuw jasje. Het is uiteraard niet zomaar een zéér groot Vliegend Hert.
Het zal een geëvolueerd exemplaar zijn (of is 't de voorvader ?) die er wat meer schrikbarend uitziet dan het RUDD insect.

Nu nog een plaatje van het eerste struikelblok..... Olga brak haar voet toen ik een stevig stuk ijzerdraad in haar voetzool wilde monteren..... luchtbel:dry:
klW0Pu.jpg

Tot zover even, maar binnenkort méér in dit theater;)
Vragen, opmerkingen en suggesties : altijd goed !

Gefantaseerde groet:wave:
Peter
 
Laatst bewerkt:
Leuke opzet voor een dio Peter.
Ik begrijp uit je verhaal dat je al een stuk verder bent toch?
Succes met de verdere afwerking.

Fred
 
Inderdaad een origineel idee..........ben zeer benieuwd Peter.

Cheers,
Anré
 
Kewl, i like it.
Wel beetje een manwijf maar toch cool :)
Die kever is die ook geschilderd ? Ik zie nog een naad lopen op de poten enzo van de kever kan je best verwijderen

Ik volg !!
 
Ahh das is een aardig chikkie ,, benieuwd naar je vorderingen ...
 
Peter , wauw das echt wel een topic voor te volgen , toffe combinatie
 
lijkt wel de laatste der mohikanen

ben benieuwd wat dit gaat worden
 
ziet er veelbelovend uit - vind het alvast een leuke combinatie, en uiterst origineel ook.
 
Hallo mensen, bedankt voor de enthousiaste reacties:),

ik zal even beetje toelichten :
Fred (the--Mouse) schreef:
Ik begrijp uit je verhaal dat je al een stuk verder bent toch?
Dat klopt, maar ik zal het verslag versneld in stukjes plaatsen, zodat men niet overdonderd wordt met in 1x honderd plaatjes.

Ratticus :
Die kever is die ook geschilderd ? Ik zie nog een naad lopen..
Geschilderd issie not yet, maar van naden is inmiddels geen sprake meer...... stay tuned;)

Enne..... dat "Mohik(r)anige Manwijfie":18: zal nog ander haar krijgen, en ook haar hemdje zal nog wat vrouwelijker puntjes op de i krijgen..8)
Maar een "Butchy Bitch" blíjft 't...... hoe anders zo'n butchy bug in bedwang houden hè ?><

Binnenkort weer meer.......
Vrolijke groet:D
Peter
 
Hallo mensen:)

het duurde even..... trap steeds in de valkuil teveel dingen te willen doen....
Maar nu snel bijspijkeren dus :

Olga : Detail :
Ik was gebleven bij de gebroken voet van Olga.
Gerepareerd en ook haar schoesel beetje veranderd.
Z82FVS.jpg

ArMpVP.jpg

Toen ben ik begonnen wat detail aan te brengen op Olga's uitrusting :
CXsXYz.jpg

Het leek me leuk om Olga dmv een schildsymbool te projecteren als lid van een stam die de enorme insecten beheert zoals
bijv. de Indianen dat deden met paarden. Dus het slangsymbool eraf en een nieuw erop :
piv2CU.jpg
pqblU2.jpg

NKdiqY.jpg

Luca : Aanpassen van Pose :
En nu maar eens wat stapjes betreffende Luca.
Mijn idee is om het insect in z'n orginele ontwerp te laten, maar dan wel met uiterlijke toevoegingen zoals huid en spierweefsel.
En ook de pose van het beest moest aangepast vanwege het terrein. Het zal over wat dood hout moeten klimmen.
X4MQ1l.jpg

YfIFRh.jpg

Ook hier weer de pen/gat verbinding. En het werd hierdoor een stuk makkelijker om de poten te poseren.
Zodra de gewenste stand bepaald was, zijn ze met plastic lijm vastgezet.
fe1CU1.jpg

FQPiTg.jpg

6HWQxJ.jpg

WWjh2s.jpg

bdJJ5v.jpg

YSiW2V.jpg

8ioXMG.jpg

qHDafU.jpg

sT2X5F.jpg

Effe tussendoor poseren...
J77bxa.jpg

U8XC2I.jpg

Ajm8nh.jpg

YkrkrD.jpg

En zo is-ie 's nacht bezig denk ik (remember Toy Story ?:unsure:)
FkCjwd.jpg

De mock-up van het dio idee, de paddestoel moet de blikvanger zijn.
sE0C1f.jpg

En hier een kleine onderbreking, want ik las dat er niet meer dan 25 plaatjes per bericht mogen worden geplaatst.......
 
Laatst bewerkt:
Yo Peter,

Van een uniek project gesproken! De verbeelding de vrije loop laten gaan....

Nice!

Grt Nico
 
De paddestoel.... een ziende, ruikende, denkende uitvoering van de ons beter bekende exemplaren die zo goed smaken bij een stukje vlees bijvoorbeeld:P

Ruwe stamvorm is uitgesneden uit een stuk isolatieschuim.
Daarna is met een 40W soldeerbout (met een oogje van ijzerdraad erin) het structuur detail uitgesneden.
q2WiKH.jpg

Toen werd de hoed uitgesneden en een pasvlak daarin uitgediept. Stam en hoed kan ik zo afzonderlijk bewerken en ook
makkelijk zonder lijm samenstellen voor een kijk op het geheel.
4OQ6nR.jpg

De hoed voorzien van stukjes schuim, welke de basis zijn voor vier 'neuzen' van de paddo.
pVr4QN.jpg

Ook hier weer de soldeerbout gebruikt.
fe9uAT.jpg

B1S4C9.jpg

tB10kC.jpg

Nu de basis gereed was, ging ik met linzen, zaadjes, bolletjes van Milliput aan de gang. Alles geplakt met PVA lijm.
(Zeer prettig die fantasy onderwerpen omdat alles kan:34:)
TgRqhn.jpg

W6VQ0Z.jpg

hVW41n.jpg

Het begint al ergens op te lijken, al is dit nog pas het begin.......
jE7Wkm.jpg

Awel dames en heren.... tot hier weer even het verslagje.
De text is wat magertjes omdat het hier getoonde al van lang geleden is en niet alle handelingen en gedachten erbij nog helder zijn.
Ik hoop dus dat de plaatjes voor zichzelf spreken.

Heeft u echter vragen en/of opmerkingen, zal ik m'n best doen ze te beantwoorden danwel toe te lichten.

Tot snel, veel plezier met jullie eigen bouwsels en rest me enkel nog
u vrolijk te groeten:D
Peter
 
Laatst bewerkt:
Ja jongens.... ik weet echt niet wat ik moet zeggen hier. 't IS gewoon mooi en ik sta iedere keer weer versteld van de fantasie van sommige mensen.
 
ja wade zeg , dit is je echt uit leven in dit prachtig gebrachte opbouw . je vrije loop geeft veel mooi's aan details
weer , word een mooi dioramatje vind ik persoonlijk

hoe bezig zou ik zo zeggen supper

tom
 
Zeeer mooi en wat anders ,,, dit zie je niet zo vaak ,,, beb benieuwd naar je vorderingen
 
prachtig, meer kan ik er niet over zeggen.. ik was dit vervolg absoluut niet verwachtende, héél aangename verrassing :)
 
WAUW.

Probeer mijn mond terug dicht te krijgen.
Zeer mooi werk wat hier te zien is.
Ben benieuwd naar het vervolg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan