Hoofdsponsor

1/48 Fantasy Diorama : "A stroll in the park.." [DONE]

update 28-01-2012 detail looptentakel.

Allo allo :D

klein updeetje...

Ben nu bezig de looptentakels te bekleden met CREALL om ze te voorzien van oppervlakte-detail.

Leuk om te doen maar staat een beetje tegen, omdat ik 6 tentakels moet doen.
Eén tentakel ben ik zo'n 4 uur mee bezig.
Bijkomend voordeel is wel dat ik de CREALL-klei aardig leer kennen.:$

Hier plaatjes van de eerste tentakel.
Even een wash met oostindische inkt gedaan om detail goed zichtbaar te maken.

Nog even dit : na het bakken van de voeten (zodat de pashuls vastzit) de huls zélf ingepakt
met klei en gebakken.
KFB1Cs.jpg

KV8E7J.jpg

FVr8tY.jpg

CsTsvM.jpg

Intussen zijn er nog 2 tentakels te gaan...

Opmerkingen :
-Inpakken van een metalen deel in klei kan scheuren veroorzaken tijdens bakken, omdat metaal uitzet.
-Bij één huls op een voet was dat het geval. Gewoon bijgewerkt met een beetje klei.
-Elke tentakel wordt na detaillering afgebakken vóór de volgende gedaan kan worden.
-Fijne details beter aanbrengen nadat alle tentakels zijn gebakken, want tijdens detailleren komen je vingers
-onvermijdelijk op plekken die daar niet tegen kunnen (o.a. de "slangetjes" onderaan [laatste foto] zijn allen gebroken).
-Het is wellicht beter om die kleine details te doen met 2k putty.
-Putty en klei vertonen geen schade na herhaaldelijk bakken.

Hoe dan ook, hij gaat lekker zo, en dus kan ik u met een gerust hart mededelen :

tot de volgende keer :yes(1):

Peter:wave:
 
Laatst bewerkt:
dank u :)

die poten, komen echt organisch over...
en dit is de eerste poot dan hè? Vanaf dat ik op gang kwam met de tweede en de derde tentakel, moet ik oppassen dat de laatste niet uitzonderlijk uitgebreider gedetaileerd is dan de eerste. De twééde was al mooier geworden, en de derde werd béter..... opgelet... bij 6 poten van een dier mág je een patroon verwachten, (PAS OP : een belangrijke fantasie-spelbreker is het woord "verwachten"....:33:)
Maar voor nu zorg ik tóch voor een beetje eenheid in de detailering, al hou ik dus niet zo van patronen (uitgezonderd n**kpatronen;) en 88mmHE8))

Enfin...de getoonde poot moet dus nogwat bij gesculpt worden, want de navolgende poten werden inderdaad steeds mooier......
En zodra ik dan poot nr.1 heb verbeterd, moet ik poot nr.2 weer bijwerken want die is uiteraard dan weer minder dan poot nr.1,
en zodra je dan het verschil ziet tussen de verfraaide poot nr.2 en poot nr.3............... they're coming 2 take me away hihiii hahaa:wacko:

schat, staat de dwangbuis koud ?
ik gaat wat doen nu..... internet TOF maar zuigt tijd....

groet'n:D
Petor
 
Peter ik blijf volgen en vraag me toch echt af wat er in jouw bovenkamer spookt :D nee echt positief bedoeld, je hebt een rijke fantasie en dat vertaald zich echt wel in je werk. Zit vol ongeduld te wachten op het eindresultaat...
 
they're coming 2 take me away hihiii hahaa:wacko:

schat, staat de dwangbuis koud ?


groet'n:D
Petor

Ahhh een citaat van Neuroticfish..... lang niet meer gehoord.....:D:D:D



Goed bezig Peter, ziet er mooi en realistisch uit! (Je schrijfstijl vind ik trouwens ook erg leuk......)


Fred
 
:laugh:

tof om te horen dat ik u plezier met dit topic ! fantasierijk...... mmm.... de fantasie wereld waarin men kan rondspoken zou je kunnen
vergelijken met de Matrix, zoals die aan Neo wordt uitgelegd als een aan regels gebonden omgeving, waarvan de regels omgebogen of
ook gebróken kunnen worden. De rijkheid van fantasie wordt dus bepaald door...? in je brein mag en kan alles,
dat is je eigen (direct toegankelijke) paralelle universum :yikes:>w:27:

TOFFE uitvoering van Neuroticfish :You_Rock_Emoticon:
tot nu toe kende ik enkel het orgineel, en die blijft ook voor mij toch wel de beste.

Nou mensen, laatste tentakel bijna af. Poot nr1 ook bijgewerkt.
Moet me nog 'ns buigen over de Paddo-torso...sluit niet lekker aan op de benenwagen...
Misschien de oren iets hoger plaatsen....nieuwe torso maken ?
.... zo bezig zijn deed me denken aan het werk dat komt kijken bij de ontwikkeling van een bouwmodel....:O

een hoogpolige groet uit een vrolijke hoge hoed :)
 
opdeet Olga 07 juni 2012

Goeiemorgen allemaal ;)........excuus voor u zo achtergelaten te hebben :sleep: ik zal m'n leven beteren 8)

Something did take me away.....maar niet een witgejast menneke, neen,
het was een groen takelautootje waarvan ik khaki kleurige buikvlinders kreeg :8
Ik heb 't over de Morris Commercial CD/SW Light Breakdown van PlusModel.
vNF88A.jpg
Voor geïnteresseerden is er een topic te bekijken op het Twenot forum (edit mei 2018: nog wel met PhotoBucket links)
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=3&t=26108

Morris ligt nu enigszins stil (niet in m'n bovenkamer...) en ik kreeg weer buitenaardse trek in een paddo.
Intussen ook heel veel honger gekregen naar de Brückenleger Panzer IV van Trumpeter,
en daar ga ik waarschijnlijk binnenkort alhier (aan de Belgische kant van het virtuele) een topic mee starten.

Allee mensen, verder met de Wandeling in 't Park....
Ik heb besloten dat Lucanis de Kever niet langer meedoet in het verhaal :17:
Paddo + Kever + Olga + Een fixse portie Park-invulling wordt me wat te vol.
Niet getreurd... voor Lucanis vind ik vast een leuke bestemming......

Vanaf hier gaat de wandeling verder met Olga, de onverschrokken strijdster van de planeet Ray Sin,
die (met haar Pet Paddo) een wandeling maakt.

Ben nu bezig met algemene verbeteringen aan Olga : opschonen oppervlak, toevoegen en verfraaien van detail.
omZB5O.jpg

Idee voor kapsel... inspiratie hiervoor komt uit de film Apocalypto :
Xz2uQy.jpg
tySuov.jpgjsZDX7.jpg

Eens zien hoe zo'n coiffure gerealiseerd kan worden.
Ben maar 'ns begonnen met een kleine lengte gestripte electrodraad achter in 't koppie te planten (met CA) en uit te rafelen.
h6iNow.jpg

Nu eerst ruwweg een toefje MagicSculp voor het haar direct op Olga's hersenpan.
rApluA.jpg

Wanneer de putty taaier wordt, met een (meebuigende) acupunctuurnaald haardetail ingebracht.
oaZKZu.jpg

Nu nog zien hoe ik dat koperkapsel kan veranderen in een dreadlock-spider-hairdo:34:

Tot hier voor nu.
Binnenkort weer meer over de wandeling en tot dan moogt ge dit topic bestoken met vragen en opmerkingen !

Vrolijke groeten :wave:
Peter
 
Laatst bewerkt:
Mooie update weer peter , mooie toevoegingen en artestiek !!!!
 
Prachtig kapsel, uit een mooie film ;)
Mooie details die je figuur iets "speciaal" zullen geven...
 
Zijn volgens mij toch geen gewone pado's zene.
Wat een fantasie.
Ziet er mooi uit.
 
Olga's hairdo 19 juni 2012

Hallo allen:)
Allereerst nog bedankt voor de reacties !
Je hebt gelijk Modelbouwerke : het zijn inderdaad geen gewone paddo's.... "gewone" paddo's bestaan niet :|

Even snel een klein updeetje om de boel niet te laten verpieteren...

Heb wat ge-experimenteerd met watten en superlijm op het koperdraad-haar.
Koperdraad insmeren met CA en dan wattentoefjes er op "deppen".
Lastig... CA aan pincet en vingers + wattepluizen....:18:
En ventileren was belangrijk vanwege rijkelijk gebruik van de CYANO ACRYLAAT (is ook in dampvorm bijzonder) giftig!!!

dit is het resultaat :




WIeTuz.jpg



wahah wa'n flauwe mop is dat zeg 8)

ok nu dan :

R6ENAG.jpg

bCKz1E.jpg

Leuke haardos, maar zo heb ik 't niet in gedachten.

Aldus is het opnieuw gedaan, maarrr, het fragile werkje sneuvelde toen ik tijdens
een afstof-ronde de pinvice (met hoofdje erin dus) van tafel maaide......:yell:...:zx11pissed:......:34:
Kwestie van uithuile en opnieuw beginnen :dry:

Plaatjes komen nog.

Ben intussen ook met de Bat-Pod begonnen (ga nu topic starten in ons "Motorfietsen" hoekske...)

Thanx for watching !
Peter :wave:
 
Laatst bewerkt:
Update: Olga's hairdo 29 juni 2012

Allo allo ^^

veel te veel ideeën in de kop en niet alleen aangaande déze parkwandeling....

Wilde Olga zelfs een mechanische arm meegeven. Heel tof om te scratchen lijkt me, maar ik
blijf zo het proces maar verlengen... met kans op stagnatie...
't lijkt wel weer 'ns een keer leuk om een werkstuk voltooien :$

Geen robotarm dus....
En aldus heb ik tijd over voor wat werkelijk gedaan "moet" worden.

Het haar bijvoorbeeld.

Een uurtje bezig geweest met watten en CA (ging nu veel vlotter en mooier... en béter).
Er komt nog wel een haarband voor een mooie overgang van putty naar staartkluwen.
Geen pics van de 1e poging, bij deze meteen het verbeterde kapsel van Olga : "Coupe Octopouse" ;)

nEXCZ0.jpg

Z6CrPX.jpg

15YUNk.jpg

Oja, hoe ik dit deed :
toefje watten tussen duim en wijsvinger rollen,
één uiteinde verharden met CAlijm
Dan verder werken met steeds klein drupje CAlijm toevoegen en het toefje naar wens vervormen.
Daarmee doorgaan tot het andere uiteind.
Gat geboord in hoofd (auw) en daarin gezamelijk de harde (en breekbare) strengen gelijmd.
Afgewerkt met MagicSculp.

Meer isser nie...
Was dat alles ??!.....yup..... maar niet gevreesd...... i keep strolling......:8

Vrolijke groet uit de toverpuntmuts :)
Peter
 
Laatst bewerkt:
Update : Olga + Dio idee 30 juni 2012

Echt leuk om te volgen Peter.
graag gedaan Modelbouwerke !


Jammer (of gelukkig) dat u mijn achtergrondmuziekje niet kunt horen...... hardravetechnobeatstampherrie:O:D

Affijn, weer terug naar het vredige park waar Olga met haar Paddo (met een opmerkelijk talent voor verkenning)
haar wandelingetje pleegt.

Olga :
Heb besloten om haar hoofd nu al definitief vast te zetten. Het kapsel is kwetsbaar, dus beter om het
hoofdje zo min mogelijk te moeten vastpakken.
LVLmlQ.jpg R87Pwf.jpg

Verder zit ik nu te mijmeren over de uitrusting van Olga.
Ze heeft van haar schepper "ADV" een zwaard en schild meegekregen, maar hoe zit 't met
trofeeën, wapens, drank, voedsel, tattoo's, ???
Mocht je een ideetje hebben..... kom maar op met die hersenscheten:))

Een paar trofeeën is al een leuk begin :


Het linker skulletje is van "Warriors", de rechter is scratch, bestaand plastic hoofdje met vijltjes, scribers, boortjes, freesjes bewerkt.
Zal straks nog plaatjes hier zetten van SBSje hoe je simpel schedeltjes kunt maken.
zCNvqo.jpg

Terrein Accessoire : Dragon Skull (deel 1)
In het terrein wil ik een enorme drakenschedel plaatsen. Eentje die er al heeeeeeel lang ligt, en echt groot.
Zó groot dat de Paddo grote behoedzame stappen moet nemen...

Eerste plan/ uitprobeersel :
Schedel maken van "Creall Therm" (gelijk aan "FIMO-klei").
Eerst een basisvorm maken>>harden>> schedel modelleren en detaileren>> harden>> afwerken en schilderen>> plaatsen.

Hier zie je hoe de basisvorm gemaakt is. Heb dit zo gedaan om klei te besparen (sja.... hollander ze ?;) ) maar scheelt
natuurlijk ook gewicht.
De folie bakt niet vast aan FIMO en CREALL THERM.
UuJbLL.jpg

30JhCi.jpg

zQikXb.jpg

Rondom is de klei alvast een beetje losgewerkt langs de rand van de prop, zodat die prop er wat makkelijker uit te pulken is na het harden.
SXn2Qn.jpg

30 minuten op 100ºC en vwalaa :
Uczg2n.jpg

Maar nu blijkt m'n basisvorm gewoon te klein voor m'n idee. Ik was te onbezonnen... niet de alu-prop op het dio geplaatst
om juiste afmetingen te checken :$

Het wordt plan B : basisvorm voor drakenschedel van schuim (net als Paddo) en dan afwerken met putty of "DASklei"
of "Creall-Therm" (mits dat schuim 100º kan hebben ?).

Daarover meer de volgende x

Happy modelling boys 'n girls :D
Peter
 
Laatst bewerkt:
Update : Dragon Skull 2 juli 2012

Hallo Fantasy Fans ;)

meteen ter zake :

De basisvorm voor de drakenschedel bleek te klein....
Ahk8Bn.jpg

Van schuim dan maar. Eerst wat gegoogled, en wat gekrabbeld...
HBzcdi.jpg

Stuk van zo'n plaat isolatieschuim, en daarop een ruwe omtrek gezet voor het nieuwe formaat van de skull.
m5tCw2.jpg

Leuk om op te ruimen die statisch geladen chips ....
liI16X.jpg

Handig hulpstukje aan ±40W soldeerbout om uit te diepen :
DXISpX.jpg

meeeeeer chips....en al meer schedel ook...
ogiL32.jpg

Nu wordt 't echt wat...met name met behulp van de 'snijbout'.
OGTda6.jpg

o0Dzce.jpg

Onderkant en binnenkant ook natuurlijk.
Ook al de 'zitjes' voor de tanden gemaakt.
LQiGAY.jpg

dtis8G.jpg

l9zaRp.jpg

En een paar snippers erop even voor 't idee van horens...
ktIcPr.jpg

Y8wbSR.jpg

De schedel is nu wel ver genoeg om te gaan afwerken.
Eerst insmeren met iets zodat ik met een 2K-putty details kan opbrengen.

Wordt vast vervolgd... ik vóel 't aan m'n botten...

Vrolijke groeten:D
Peter
 
Laatst bewerkt:
Mooi koppie Peter, ben benieuwd naar de verdere afwerking.

Fred
 
Peter schitterend werk man ben je van plan om ook de rest van het geraamte te maken...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan