Hoofdsponsor

1/48 Fantasy Diorama : "A stroll in the park.." [DONE]

update 10-01-2012 ogen, poten, Greenstuff uitleg deel 1

goeiemiddag saam ;)

't was dat ik die potloodtekening zat te bewerken, dat ik terúgvond dat ik bij m'n orginele
mobiele paddenstoel-idee wilde blijven....géén shortcuts..... danmaar veel werk....
Ik wil nou eenmaal bénen eronder, welnu... máken dan !.... jamaar....
Soms is 't geen luiheid, maar uit óngeduld dat ik shortcuts neem...
dat knaagt wanneer je dan je voltooide werkstuk bekijkt en denkt : hád ik tóch maar....

De stam doorzagen!?...Jamaar ik wás al zovér ?!
Is echt gewoon een kwestie van uithuilen en opníéuw doen.
Tis allemaal maakbaar, maar heb je 't geduld en durf je dingen uit te proberen ??
De weg ernaar tóé is plezieriger en leerzamer, wanneer je 'm goed in je opneemt.
Alleen maar blindstaren op einddoel, zo snel mogelijk naar resultaat gaat ten koste van plezier en daardoor kwaliteit.

Enfin... tot zover frater Peter:P

De paddestoel moest anders ingericht nu.

De combinatie van de reeds gemaakte kijk- en grijptentakels, samen mét de 6 benen wordt me wat te rommelig...
(hier vanaf linksachter)
SGH7lQ.jpg

Dus doen we een stap terug, om opnieuw te bekijken en te bedenken....
VeDtri.jpg

De hoed moest iets zakken, voor een een beetje meer gedrongen look, dus pasvlak uitdiepen.
sdnBj7.jpg

Ik wilde de vele tentakels gaan vereenvoudigen (en minder is méér eh?).
2 stuks (middellang) aan de voorkant met grotere ogen,
2 stuks, (1xRe 1xLi) (lang) waarmee de paddenstoel zich rondom kan bedienen. Met grijp/voel dingessen eraan.
10 stuks (kort, stevig) om een centrale grijpermond aan de achterkant te maken............. een wát ?......

Het linkeroog met arm : 1,25mm koper, gaatje opgeboord voor extra 0,25mm yzerdraadjes.
7TnErT.jpg

plaatsverzekeren met CA-lijm.
Qq5MxX.jpg

Pose uitproberen..
TycPSx.jpg

Aanleggen van lapje (ooglid) met stipje CA. Alleen aan de achterkant van oog aandrukken.
Vanáf ooglidrand de putty naar achter tegen de kraal duwen

TyVYvn.jpg

Toevoegen tweede lapje, ook weer met stipje CA.
nkYEBY.jpg

En toen ging het ineens erg snel allemaal........... na de twee eerste lapjes heb ik twee grotere lappen op dezelfde
manier om het oog gewerkt. En omdat ik nu meer puttymassa had, sloeg ik toe met wat tools om te detaileren .

xJmJQK.jpg

XeWKsG.jpg

dlq03Q.jpg

Nu zal ik iets meer vertellen over die GreeenStuff. Met name het opbouwen met lapjes en dunne rolletjes putty.
Tools die ik o.a. gebruik.
IvzARA.jpg
Verder gebruik ik ook, tandenstokers, spelden, acupunctuurnaald, scalpel, penselen.

Green Stuff is een 2 Komponenten putty. Het samenkneden van beide komponenten veroorzaakt
een chemische reactie, waardoor de putty uiteindelijk hard wordt.
Het dróógt dus niet, het wordt hard van de warmte van de chemische reactie.
Het wordt gewoon hard onder water en je kunt het al schilderen vóór het uitgehard is.

Men neme (knip) ± een 1/2 cm van de blauw/gele band.
Steek het middengedeelte eruit, daar waar blauw het geel raakt (dat reageert al met elkaar) dat is al te hard.
h8ZlRW.jpg

De verhouding geel (=vuller) tot blauw (=harder) lijkt erg scheef, maar werkt prima.
Kneden tussen vingers verloopt eerst plakkerig, maar wordt dan weer soepeler. De gekneedde massa MOET EGAAL groen zijn.
Niet goede doorkneding vertraagt de harding (hoeveelheid zoals op de foto zeker enkele minuten kneden).
Kleine porties harden langzamer dan grote porties (vanwege gegenereerde warmte door chemische reactie van de 2 componenten).
Warmte versnelt, en kou vertraagt de harding (je kunt werkstuk in de vriezer bewaren, de harding gaat door, maar héél langzaam).
Een nachtje in de vriezer om de volgende dag verder te gaan is geen probleem.
Meer harder dan vuller maakt de putty sneller taai en verkort de hardingstijd.
Half uitgeharde putty heeft vormgeheugen, maar is nog te manipuleren met gereedschapjes.
Uitgeharde putty is hard, maar heeft soepelheid behouden evenals vormgeheugen (zoals die speelgoedsoldaatjes).
Schuren en vijlen is bijna niet te doen, het rafelt alleen maar.
Tijdens verwerken, tools altijd vochtig of vettig houden om te voorkomen dat de putty zich eraan hecht !!!
Water maakt GS niet papperig.
GreenStuff is ongevoelig (laat zich niet oplossen) voor water en oplosmiddelen.
Talkpoeder maakt hechten lastiger, maar hechten doet 't. Stipje CA is altijd een optie.
(ik veeg ingetalkte stukjes vaak schoon met vochtig penseel of natte vinger. M'n puttytool houd ik voornamelijk
vochtig met m'n tong. Is niet gevaarlijk..... zegge ze....:|).
Een allergische reactie op de huid is mogelijk, maar niet waarschijnlijk.

Kneed goed samen, maak een bal en rol die een beetje plat op een tegeltje (ik gebruik ook RVSonderzetters).
LET OP, de putty is vers en wil zich nog erg goed hechten, dus gebruik niet teveel druk.
Ról, laat minuutje liggen en voel hoe het al hecht...
08TpzU.jpg

Zo'n wurm steek ik dan in een paar gelijke en ongelijke stukjes (naar believen),
A7G3tQ.jpg

Van die stukjes rol ik zorgvuldig (met talkpoeder op tegel) dunne slierten. Rechts zie je een met slierten gemaakte dinges.
GrKFU8.jpg

Je kunt de slierten wat platdrukken. En er dan iets mee opvullen door te omwikkelen.
GNtyEI.jpg

U67ifQ.jpg
qvNuRk.jpg
aYMJdl.jpg
ot124g.jpg

8OLdon.jpg

e9bGqP.jpg

Hier een onderbreking, vanwege plaatjeslimiet.
Ga verder naar vervolg>>>>>>>>>
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht op het vervolg.:8
 
uitleg GreenStuff deel 2

>>>>verder met de poeti >>>> (komt-ie Camaro ;) )

Die 'worstjes' van hierboven kun je mooi lang en slank uitrollen (net als ik :nowink:)
Vuistregel bij putty rollen is : talkpoeder gebruiken. Ervaring leert dat men erachter komt wanneer het ook zonder kan.
taiefQ.jpg

De gerolde putty kun je ook platrollen waardoor je riemen kunt maken.
Mits de putty weinig plakt, kun je ze uitrollen zonder talkpoeder, maar zodra de putty toch aan ondergrond of
gereedschap blijft plakken meteen stoppen, losmaken en beetje talk :
eRee6K.jpg

ZrEix7.jpg

Heel dunne rolletjes zijn met GS makkelijk te maken..
6NqPgJ.jpg

...en plat te rollen voor smallere 'riemen' of 'banden'.
1ayaCk.jpg

Platrollen kun je doen op gevoel. Het kan zo plat en dun gerold worden als een vlies bijna.
Wanneer je iets wilt maken met een bepaalde dikte, maak je een hulpje met twee stripjes op je werkvlak.
Dikte van stripje bepaalt de dikte van je lapje putty.
Je kunt niet platter rollen dan de dikte van de spacers.... en wederom blijven talken.
HQv3df.jpg

Zorvuldig uitrollen, regelmatig controleren dat putty nergens aan hecht. En heeft het zich tóch vastgezet op bijv. het buisje,
voorzichtig lossteken met scalpel of plat steekmesje. Beetje talk er weer op en rollen maar.
8XCzfZ.jpg

Mooi dun gerold lapje krijg je zo...
wJ5dUO.jpg

Gaat de putty toch nog plakken, dan voorzichtig met plat steekmes lossteken en een beetje talken. En nog even narollen.
KfytLk.jpg

Een mooi lang lapje. Mits je behoedzaam te werk gaat, kun je zo'n lap van het werkvlak pakken en dan verwerken.
Let wel op dat je heel makkelijk je vingerafdruk achterlaat in de putty. En het is nog zeer rekbaar.
jgsP0Z.jpg

Zo'n lap kun je ook bewerken met scalpel, lang stuk afbreekmes, om een lap uit te steken voor bijv. : een dekenrol, cape, vlag,
Zeltbahn, dekzijl, gedeukte emmer, plaatwerk of een korte jas verlengen tot lange regenjas enz.
Kleine handzame stukjes zijn handig voor: "patchwork", kontzak, borstzak, kraag, revers, petten, epauletten, kaartentas, enz..
qvDBAR.jpg

Lapje stukjes voor bijvoorbeeld dit :
nkYEBY.jpg

Met sliertjes en lapjes iets voor de paddohoed ?
(rechts op de foto was 't resultaat van "effe wat uitproberen")
GrKFU8.jpg

Sliertjes aanmekaar leggen (ingetalkte ondergrond) Korte lapje wordt ander + extra detail (verzin maar wat...)
hdSlKe.jpg

Flapje en balletje vastgezet met stipje CA.
Balletje is uitgeharde Magic Sculp, ik maak allerlei vormpjes dingen van restjes putty en bewaar die voor een goede gelegenheid).
DVR0Of.jpg

De slierten zorgvuldig om het balletje werken. Hoe ? ordinair gefrunnik.... vaak met penselen en pincet enzo...
Géén lijm gebruikt hierbij. Met vochtig penseel zachtstrijkend aanduwen is een manier (maar niet de enige....)
Met je vingers werken gaat ook. En met een natte vingertop kun je het oppervlak mooi glad "polijsten".
noMiz6.jpg

Dan nog een ronde lap voor ónder het balletje...waarom ?.... zou het niet weten...
Eerst een balletje putty zorgvuldig platdrukken tot een dikke ronde pannekoek.
vvj75o.jpg

Die weer goed platrollen. Deze platte schijf heb ik hierna rondom iets ingeknipt om zo individuele "blaadjes" te kunnen trekken met pincet.
w4meze.jpg

Hier het resultaat. Eerst rond flapje met CA op paddohoed vastgezet. Toen sliertenbal erop (CA) en de sliertuiteinden vastgedrukt.
Toen met een puntig en vettig pincetuiteinde voorzichtig aan de ingeknipte flapjes getrokken tot een gewenst resultaat.
Q2idp2.jpg

En als spaghetti liefhebber was ditte ook al snel bedacht : gewoon een bult sliertjes meer niet.
eDAJQ0.jpg

En met restjes putty even lekker anklooien, kijken wat er gebeurt als...... :
4ED2pg.jpg

Dikke wurm op de helm gedrukt en met puttytool, scalpel en pincet wat zitten trekken en duwen...
Als je er opzettelijk voor zorgt dat de hechting van de putty slecht is, kun je je gemaakte onderdeel ook na het uitharden zo van de grondvorm afhalen.
qgpcjd.jpg

of dit... lapje om bolletje toeknijpen.
0xwG9e.jpg

gefrutsels..
4OiLvZ.jpg

Okee, tot zover even het hoofdstukje GreenStuff.
Wil je meer weten, vraag maar !

Weer een kleine onderbreking en dan nog een korte aanvulling aangaande de verdere evolutie van de Paddo.....
 
Laatst bewerkt:
WOW,
echt knap wat je hier laat zien.
Je moet echt een rijke fantasie hebben om te doen wat je hier laat zien.(of is dit enkel na de matraskuur?)
Wou dat ik wat meer fantasie had.
Bij mij blijft het meer volgens plannetje bouwen en hier en daar een klein detail toevoegen.
1 vraagje: wat is de verwerkingstijd van dat greenstuff?
 
updeet 10-01-12 Grijparmen, Vernieuwde dio opstelling.

pfoei een update in drie stukken.... allé, u wilt graag veel plaatjes, niet;)

Bij deze dan nog wat over de Paddo en drie plaatjes van hernieuwde layout van het dio.

Het tweede tentakel-oog wordt inmiddels aan gewerkt en ook is er een centrale grijpermonding (mond) in de maak.
Plaatjes volgen later.

Hier de ruwe basis voor de twee werk-tentakels die eigenlijk de armen en handen van de Paddo zijn.
Gezien dat de Paddo wandelt, heeft hij (of zij) de armen in een soort van rusthouding langs de hoed.
KQzX60.jpg

Armen gaan ingepakt worden met FIMO of putty, of misschien weer kraaltjes....?
Aan de uiteinden komen dus nog soepele grijpgrage graaiers.
C7RDgt.jpg

Door het toevoegen van benen, neemt de Paddo meer grond-oppervlak in beslag, dus maar 'ns gaan schuiven op de plank.
Aldus borrelde de idee op, dat Olga, zowél Luca alsook Paddo aan het uitlaten is in het Park.
Beide aan de riem dus :laugh:
Zo gezegd zo gecompositioneerd :
6WFHcm.jpg

nUbyZf.jpg

QaFOw8.jpg

Mocht iemand het durven om een opmerking te maken over het Park zélf, of over de acteurs of wat dan ook,
doe hier vooral, input is tof voor iedereen, laat uw hersenscheten hóren, ik luister...:22:
Wat zallik bijvoorbeeld doen met Olga ? Ligt er een schedel in de struiken ? Stapt Paddo per ongeluk op een SciFi scooter??
Roept u maar, ja U daar .... met die hoge hoed ja ! toe dan.... ach, u gaat zélf een fantasy topic beginnen ? wat leuk :laugh:

Tot gauw dan (zou 't ?) en een vrolijke groet :D
PaddoPeter...
 
Laatst bewerkt:
Nou Camaro, fantasie is denk ik ook een tool, alleen deze tool moet je volstoppen met gevarieërde informatie en dan laten spinnen.
Fantasie is van zichzelf niet rijk (maar kan door zo'n matraskuur wel eens gunstig derailleren:8).
Hij(?) wórdt rijk door niet te denken in vertrouwde patronen, maar zónder vooroordelen ongebruikelijke
verbintenissen maken : een tank met vleugels, aardbeien met mayonaise, een paddestoel met benen, drumstel onder water bespelen,
een mens op rupsbanden...
Een manier om fantasie te stimuleren : verzin elke dag (op een voor u gunstig tijdstip) 6 dingen die onmogelijk zijn (tip : denk niet te ingewikkeld ;))
Toen ik zag wat de kunstenaar Kris Kuksi maakt......:O:wacko::8 kreeg ik het idee dat m'n fantasie nog maar arm was....
http://kuksi.com/artworks/sculpture/ fantasie groeit door "vaste ideeën" lós te laten.

Over de GreenStuff : Wanneer je het gekneed hebt (als in de geel/blauw verhouding op plaatje), heb je ongeveer
een uur waarin je goed kunt werken met het spul :
De eerste 20 tot 30 minuten is het nog gemakkelijk uit te smeren.
Na ± 45 minuten wordt het dusdanig taai, dat rollen van dunne slierten moeilijker wordt, maar het is toch nog heel soepel
en laat zich nog makkelijk platrollen en "graveren" met allerlei tooltjes. In dit stadium wordt vormgeheugen duidelijk merkbaar.
Na een uur is het behoorlijk taai en zal de putty met wat kracht nog steeds te bewerken zijn.
Deze tijden zijn globaal, omdat de hardingstijd afhangt van kamertemperatuur, mengverhouding en massa van de portie.

Heb je putty plannen Camaro ?
 
Laatst bewerkt:
Peter Peter , knap wat je hier laat zien man !! ,, zeer crea met vele details , niet alleen volwassen vinden dit mooi , maar kinderen zullen hier helemaal in op gaan .

ben benieuwd verder
 
Alvast bedankt voor de duidelijke en leerzame toelichting ivm Green Stuff.

En moge er nog veel matrassen volgen, want de resultaten die jij hierdoor aanmaakt zijn een lust voor het oog ;)
 
ik kan enkel kijken naar wat je hier tentoonstelt, jouw ontwerp en creatie ik kan er zelfs niet van dromen , zo uniek.
doe vooral verder ik zal samen met de anderen wel genieten van je up-date's.

vgr
Marc
 
Brengt me terug naar de vele uren die ik destijds besteed heb in Zangarmarsh... op Outland ;) (dit voor de ingeweiden uiteraard... voor de niet-ingeweiden ; een land op een uit elkaar gevallen planeet in een ander universum in de World of Warcraft-dimensie) :D

Mis ik wel nog een wandelende kwal van zo'n kleine 15 meter hoog :D ... is dat geen uitdaging ???
 
Kwam op pagina 3 binnenvallen, maar ben gelijk alles gaan doornemen en kan niet anders zeggen dat dit een zeer mooi dio gaat worden.
Veel bouwers zullen je uitleg over de putty zeker op prijs stellen.
 
Captain's Log 16-01-12 Loopwerk en Optiek

Beste broeder- en zusterbouwers:)

bedankt voor de reacties en de verbale bloemen^^
Paar reacties van mijn kant :

Bubblegum :
...niet alleen volwassen vinden dit mooi , maar kinderen zullen hier helemaal in op gaan .
en het is juist dat "kind zijn", dat me hier helemaal in doet opgaan.... verlies nimmer het kind in uzelf:P.

Beyond:
En moge er nog veel matrassen volgen,...
heb een doorlopend abonnement...... komt dik in orde :8

Dancooper:
Brengt me terug naar de vele uren die ik destijds besteed heb in Zangarmarsh... op Outland
aah, Zangamarsh......dat is waar mijn matrassen vandaan komen:8 en ja die kwallen.... zou leuk zijn om te maken met doorschijnende FIMO-klei (paar LEDjes erin)!

En weer terzake...

De GreenStuff gaat best hard de laatste tijd. Maar ook de nodige CREALL-THERM is intussen gekneed en gebakken,
niet te vergeten enkele meters aan koperdraad (ongebakken koperdraad deze keer:huh:)
En tot mijn spijt moet ik u mededelen dat de paddenstoel niet afgebouwd zal gaan worden,
mét binnenverlichting:P...... wél heb ik nog van die "Glow in the Dark"-verf staan.... is dát wat ? over 't hele dio...en
dan het dio in een verduisterde kijkdoos)met een turquoise maan erboven....howling at the moon Olga....mijn Gód.... ik zit een luchtbed te roken:wacko:

Het rechter oogtentakel:
Balletje Milliput en 'n stukkie dik koperdraad (1,25mm).
OpbeHL.jpg

Effe kijke en buigeh...
mI0vYf.jpg

Draad met koperdraad omwikkelt (grip voor putty). Dát met puttyreepjes omwikkelt. Toen in een richting aangeknepen.
Het knijpen gaf een onverwacht effect van de "ribben" in de tentakel.
De "kam" kun je richten, zodat je een kronkelende tentakel weergeeft.
Het "voor-oog" is een oorknopje van m'n kaboutervriendinnetje... ik zocht oogje, zij bedacht het knopje... ââh lief hè?
av6eEi.jpg

En maar weer wat gerommeld met GS.... ik bedenk dit niet letterlijk... het groeit vanuit experimentjes.
judBlB.jpg

HVGLeB.jpg

Het was ook leuk om een bouwtechnisch vraagstukje op te lossen : hoe maak ik demontabele voeten voor de Paddo.
Ik wilde de voeten ruw voorvormen van CREALL...Dan afbakken áán de tentakel...En dan er weer afpakken,
zodat ik de voeten makkelijker kan afwerken (ik bedacht pas later die losse voet).
Goed dan... erstmal die Beine dickmachen.
In het begin zitten er nog de groene stompjes die moesten dienen om direct daarop een voet te kleien (en meteen afbakken).
CREALL-THERM is een kunstof klei die je afbakt bij 100-130ºC in 30min. Lijkt op FIMO (kijk maar eens wat René Duret er mee maakt....)
c1ZeDE.jpg

Ongebakken blijft deze klei zacht als zachtsoepele kauwgum. Afgebakken is het weinig buigzaam, eerder breekbaar.
Met scalpel makkelijk te bewerken. Dit type klei bevat 'n weekmaker die (in ongebakken toestand) hardplastic aantast.
cJHHnZ.jpg

HUUúúú Paddo !! kijk toch uit grrEtverrrrrrrdrié:aargh4:.........:laugh:
Al4qD4.jpg

Door uit te proberen kom je er dus soms achter, dat je iets anders moet bedenken (stompjes gaan voorlopig de scratchla in).
In een andere schaal zou er een fraaie afdekhoes voor de mondingsrem van een kanon van gemaakt kunnen worden ?
tnmMUP.jpg

Netjes afwerken voor nieuw begin (piekeren over voet met schacht eraan ? als een soort schoen!)
iBrSeW.jpg

De vers aangebrachte klei kan gewoon gebakken worden, zónder dat de eerder gebakken delen slechter worden.
Putty kan 110ºC goed verdragen, zéker als 't maar voor 30min is.
Like spider (poten orientatie : ding loopt richting rechter bovenhoek)
cbWj3C.jpg

Wat klei toegevoegd voor een stabiele basis voor het torso van de paddenstoel (met échte stukjes uitgeharde putty:P).
En meteen wat koperdraadjes meebakken... makkelijk als aanknopingspunten vooreuhh......dingussen...
d87FSR.jpg


Denk dat m'n bladzijde zo goed als vol is plaatjesgewijs, dus dan zo even doorscrollen naar 't vervolg, of net als ik nu,
even een drankje inschenken om de matrassen af te blussen.......kneden, afbakken, afblussen..... 't lijkt wel een kooktopic......

tot hieronder en hierna
Peter
 
Laatst bewerkt:
Captain's Log 16-01-12 Voeten, Plant

On with the show ;)

Aldus had ik bedacht om een soort "sok' aan de voet te fabriceren die dan op de beenstomp geschoven kan worden :
-Een 'sok' (die het pasgat is feitelijk) aan de voet maken (nog niet afbakken)
-Dan beenstomp afdekken met alu-folie
-Dan sok (met voet) aan beenstomp frunniken en en alles 30min. de oven in.
-Na afbakken sokvoet van beenstomp afhalen... voila afneembare voet...

Maar de klei-sok was te slap (en te kort ook). Het redelijk strak rond de stomp boetseren viel ook niet mee (en moet 6x...)
x0JQRs.jpg

Beter idee voor de sok : een stúgge en diepere huls : stevig frame met stevige bekleding : koperdraad en puttyreepjes (ook zo lekker voor tussendoor8))
Wel rekening ermee houden dat de huls makkelijk van de stomp af kan en er terug op.
ols1cP.jpg

Frame inwikkelen met reepjes putty, beetje aandrukken en laten harden, .
BLuQGb.jpg

Huls wordt schoen : Zorgvuldig in de klei 'geschroefd' en met sliert klei onderaan aangesmeerd zodat het één geheel wordt.
Heb alvast met buisjes wat oppervlakte-detail geprikt.
ELsxsj.jpg

Dan de voeten op de stompjes gestoken en de 6-poter rechtop op een badkamertegel gezet.
Toen de buiging van "enkels" gedaan en de voetzolen beetje in vorm geduwd....bakken maar.
En na het afkoelen kon ik inderdaad gemakkelijk de voeten eraf draaien:).
f4z3LV.jpg

Intussen ook al wat áán zitten dikken en wat zitten wroeten in die klei om te zien hoe het zich laat modelleren.
Nr32Ee.jpg

En zo wordt het almaar leuker:) hoei ! daar gaat em weer...... je weet hoe 't is als kinderen beginnen lopen....laat staan zo'n Giga Paddo :O (niet écht hoor..:P)
qAJquh.jpg

Beetje frottelen...
Ik had bedacht om met een aantal dikke slierten een soort centrale grijpmond te vormen ergens op de Paddo.
Maar daar waren ze toch wat te groot voor.
zPyrtn.jpg

Met behulp van portie kachelwarmte is putty snel uitgehard.
uZB20R.jpg

Rechtóp deden ze me aan een plant denken....
s1ekKh.jpg

Wat zulle we doen.......
CREALL op een tomatenpureeblikje....
IulcQ7.jpg

Dikke korte slierten erop, waarom niet, moet ergens beginnen...
On8Xta.jpg

Sliertige slierten erin gestoken...enne....toen.......euh...........AH! werd het een soort insecten etende plant..??
XASFq7.jpg

Speldjes alsof het tast/grijp sprietjes heeft...
vjqChZ.jpg

En als (bijna) finishing touch wat vlerkjes aan de vangarmen. Die werden gevormd aan de tentakels en vooraf aan uitharding er af gepakt,
zodat het losse onderdelen werden. Dat was niet nodig hier, maar gewoon even om uit te proberen weer.
LFq77a.jpg

En van restjes nog een paar "slingers" gefrunnikt voor ónder den hoed der Paddenstoel jáwel......
nI1pDj.jpg

Zo dan, daar kunt U 't even weer mee doen....... ik ken geen paddestoel meer zien.....en ik mot nog effe naar Zangarmarsh belle ook....
matrass calling Zangarmarsh over :aargh4:

Ajeto oftewel.... toedeloe :wave:
Peter
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk peter en zeer leuk om te zien hoe je je eigen wereld in beeld brengt,lang leve de fantasie ...;)
 
Weer een zeer mooie update Peter.
Een genot om te volgen.
 
sjonge jonge, heerlijk die creatie,s , petje af ...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan