Hoofdsponsor

1/48 Fantasy Diorama : "A stroll in the park.." [DONE]

Super Peter dit is toch een pracht van een werkje zalig om te volgen...
 
Hallo Peter,
Zoals je ziet heb ik je advies gevolgd en ben ik hier ook eens komen kijken.
Waarvoor nog dank voor de tip want hier kan ik mijn werk inderdaad wél kwijt.
Nu ben ik via Twenot uiteraard al op de hoogte van jouw hyperfocus superdetailistische werken maar ik kan na dit werk (en na eerst mijn mond dicht te hebben gedrukt) maar tot één conclusie komen. Doe jezelf een plezier en probeer alstjeblieft voor de Efteling te gaan werken, of bij de schaal filmdecorsbouwers van Hollywood of iets dergelijks. Je weet het niet alleen allemaal te bedenken, je voert het nog tot in het verbluffende uit ook allemaal.
Jij bent een kunstenaar Peter, no doubt about it!
 
Bedankt mannen voor de vleiende woordjes ^^

Wrangler zei :
Doe jezelf een plezier en probeer alstjeblieft voor de Efteling te gaan werken, of bij de schaal filmdecorsbouwers van Hollywood of iets dergelijks.
jah Eric,dat is althoos stiekem een beetje een wensdroom geweest.... wie weet ?

sprookjes-achtig groetje :wizard:
Peter
 
Voortgang 5 januari 2012

Eén (herfstige) goedemiddag dames en heren :D

Het is echt paddestoelenweer vandaag de dag, en dat komt óók de groeizaamheid van míjn paddo ten goede ;).

En niet alleen de paddo heeft zich tegoed gedaan aan een bepaald ingrediënt (putty),
ook Luca (u weet wel, die enge zespotige) heeft zich tegoed gedaan aan het groene 2componenten-goedje.

Eerst maar 'ns de paddo met de verse details showen :

iZKcV6.jpg

Toegevoegde details gedaan met ijzerdraad, kraaltjes, MagicSculp(MS) en GreenStuff(GS).
JE3AGt.jpg

RnQqAw.jpg

A1h8BX.jpg

1rlVcn.jpg

Nc4uE4.jpg

Fj6Qlf.jpg

Eén van de twee oren van Mr. Paddo. Hier zijn de adertjes gedaan met AndreaSculp, want deze putty is lekker soepel
en je kunt er hééél dunne sliertjes van rollen

oLc1IH.jpg

zwRObM.jpg

D2kfiu.jpg



En nu dan zal ik 'ns laten zien dat je met putty-kneden wel dégelijk spiermassa kunt ontwikkelen :P

svq3CS.jpg

DoPtGi.jpg

s5ZrKb.jpg

1NGkQY.jpg

vm6FsA.jpg

w9kAoO.jpg

YxpdId.jpg

En nog 2 detailplaatjes van een dekenrol. Riempjes zijn van papier. Gesp is een "U" van putty.
VelVEQ.jpg

k6zpOW.jpg

Weinig text deze aflevering, maar wil iemand meer uitleg over het één of ander, schroom niet uw vragen
alhier te deponeren. Ben ook niet vies van kritiek of suggesties, kom maar op !!

Bedankt voor uw aandacht en tot de volgende sessie......

Met champignons meegebakken vrolijke groet:laugh:
Pierre
 
Laatst bewerkt:
het ziet er alemaal even mooi uit en dan vraag ik me af . ga je hier nog verf over zetten want vind het zo al erg mooi .
 
Ik zal mijn vraag hier eens even deponeren ;)mijn vraag is de volgende peter zijn deze wezens een eigen creatie of voeg je verschillende elementen van verschillende wezens te samen om tot dit resultaat te bekomen...

Verder kan ik geen enkel puntje van kritiek vinden dan alleen maar te genieten van die wezens die je zo uit je hoofd tovert...;)
 
zeer mooi gedaan , mijn complimenten !!!!
 
Was ook bij mij de eerste vraag die boven kwam, gelijk Amazone, ga je dit nog schilderen?
Verder kijk ik alleen maar met verbazing mee, jij moet wel een rijke fantasie hebben.

Fred
 
@ Amazone: dankjewel, en jazeker gaat dit allemaal geschilderd worden. Maar ik vind zelf ook wel
dat 't er nu al leuk uitziet met al die verschillende kleurtjes. Alleen een beetje speelgoed-achtig:)

@ Danny J: ook bedankt. De paddo is een zelfbedachte variant op de welbekende champignon. Zal 'ns kijken of
ik de orginele tekening van 't idee hier kan laten zien.
Het insect is in beginsel onveranderd, maar door toevoegen van details en een figuur ernaast op niet gelijke schaal,
wordt het een ander wezen.
Wat ik dus gedaan heb is bestaande objecten uitzoeken en daar dan ánders tegenaan gaan zitten kijken:33:
(af en en toe een matras oproken wil dan wel eens helpen:wacko:)

groet:D
Peter
 
Bubblegum en Mouse : bedankt ook, en ik zal je verklappen dat een rijke fantasie erg leuk is.
Maar zoals alles heeft ook die een darkside:ph34r: (soms wil ik dan écht geen journaals/kranten zien...)

groet:)
Peter
 
Ik kom hier voor het eerste kijken en ik heb m'n ogen uit de kast gekeken! Prachtig wat je hier laat zien.
 
Auf die beine !!!

Allo allo alloha :)
Zal 'ns kijken of ik de originele tekening van 't idee hier kan laten zien.
awel, de tekening was snel gevonden.
Heb er nog wat schaduw in aangebracht na het roken van een kleine matras.

Dit is dus de oorspronkelijke hersenscheet :

gHzLZO.jpg

De paddo en ik zijn maar eens rond de tafel gegaan en kwamen zonder interumperende interrupties overeen,
dat ik vriendje Paddo (gezien z'n multimediale karakter) beter zou gaan voorzien van een stel benen, of looptentakels beter gezegd.

Ben dus maar aan de slag gegaan :

AIaiaiai....
jfkfTK.jpg


6 stukken ijzerdraad om 'ns te zien hoe het zich zou voortbewegen.
MrJ5SK.jpg

Na wat poseerwerk, de boel maar eens vast solderen.
9PUGW6.jpg

En met een portie GS maar vast een basis voor verder sculptwerk aangelegd.
puRc9m.jpg
wordt vervolgd...
Nu gaat ikke pitten:sleep: en dromen van wandelende wereld veroverende paddestoelkes:werd:

Nachtstochtelijke groet :ph34r:
Peter
 
Laatst bewerkt:
Hoi Peter ,man wat een topic zeg daar kunnen veel mensen van leren.schitterend gewoon.
 
Hoe groot (klein!) is die kever ongeveer?
Ik ga binnenkort ook iets ineen steken voor de wedstrijd, en ik zit te denken om MS of GS te gebruiken voor kleine details aan te brengen...
Weet wel nog niet of het zal lukken (zeer klein..)
 
Die kever is inclusief de kaken en achterpoten 15cm lang.

Beyond:
ik zit te denken om MS of GS te gebruiken voor kleine details aan te brengen...
Weet wel nog niet of het zal lukken (zeer klein..)
heb je ervaring met beide putty's ?
 
Die kever is inclusief de kaken en achterpoten 15cm lang.

Beyond: heb je ervaring met beide putty's ?

Ik heb niet echt veel ervaring met putty's, en het is alweer enige tijd geleden dat ik nog heb kunnen modelbouwen... :(
Heb je tips of weetjes die interessant zijn?
 
Jah, ik heb wel wat tips. Maar wat voor details wil je maken? Putty's hebben hun eigen gewoontes.

Vandaag of morgen vul ik hier de boel een beetje aan. Daar laat ik het één en ander zien,
wat je kan doen met GreenStuff. een klein SBSje over spelen ermee.

Eerst wat fotootjes bewerken enzo :O

wordt zekers te weten ferfollucht :8
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan