Hoofdsponsor

1/48 Fantasy Diorama : "A stroll in the park.." [DONE]

Zeer speciaal onderwerp, en enorm creatief verbeterd...
Mooie uitleg, ben zeer benieuwd naar meer van dit ;)
 
dude verry nice. echt knap wat je hier toont. en lekker veel foto's daar houden we van. ik kom af en toe wel eens kijken
 
paddo update 09 feb 2011

Goeienávond prutsers en lijmsnuivers;)

ten eerste : bedankt voor de lovende woorden! :08:

tis alweer effe geleden, maar ik was jullie niet vergeten hè ?!
Ik zei al eerder.... met teveel dingen tegelijk bezig.....:aargh4:, 't komt nog wel 'ns goed met me.......

Ik was gebleven bij de Paddo, die ik had voorzien van de eerste details met zaadjes en wat putty-bollekes.
De stam (van schuim) heb ik toen ingekwast met vrij dunne tegellijm (poeier + water). Dat was om het schuim een stevige huid te geven.
Nog even iets over dat vormen snijden in dat schuim : De details had ik gedaan met soldeerbout met een ijzerdraad. Maar voor de de ruwe vorm gebruikte ik een euhh...nou ja...hoe heet dat ?? het lijkt op een figuurzaag-beugel maar dan met een draadje dat onder stroom gezet wordt. Dat wordt heet en daarmee snij je dan zonder stof en heel strak stukjes schuim weg. Werkt ook bijzonder goed met piepschuim.

Goed... de paddo.
Met een yoghurt-dikke tegellijm heb ik toen de hoogliggende details van zowel stam en kap wat aangedikt. Met een middelgroot penseel ruim tegellijm opgenomen, en dan de vormen óvertrekken door de lijm van het penseel af te laten "glijden". De penseel zelf raakt het oppervlak niet aan. Het doet denken aan "tekenen" met nat zeezand....komt bekend voor misschien ?
go6ccF.jpg

Rk9Z1G.jpg

B4KrwR.jpg

Nu weer wat doen aan de Paddostam.
De stompjes aan de stam zijn de bases voor : Oog-tentakels aan de ene kant, en grijp-tentakels aan de andere.
Met Milliput heb ik eerst wat "oogspierdingen" en wat grijpmondjes gemaakt.
Bolletje MP op een vettig potloodpunt geduwd...beetje gevormd met vingertoppen en plooitjes gemaakt met acupunctuurnaald... dan voorzichtig eraf gehaald en weggelegd ter harding. Grijpmondjes op gelijke wijze, maar dan op "emboss pen"... en de randen beetje geknepen met plat picet...en in de buitenkant wat minipareltjes (hobbywinkel) geduwd.
iIsT1V.jpg

De oogtuutjes even poseren om het effect te zien. Om de tuutjes makkelijk vast te zetten aan het koperdraad : klein oogje buigen aan draad>> beetje putty onderin tuutje duwen>> draad aantrekken>>putty aandrukken en dan laten harden : tuutje zit als een huis !
muLHtV.jpg

De spiermassa van de armen heb ik gedaan in laagjes draad. Met hier en daar een drupje superlijm blijft 't prima op z'n plek.
YFbjYj.jpg

De stompjes voor de tentakels maar van de stam gezaagd. Het bevestigen van (en werken aan) de tentakels is dan heel wat makkelijker.
SxeXbE.jpg

Aldus gaat de optiek van de paddo vorm aannemen...
Gj0xD9.jpg

Even zien hoe het smoelt...


Dan met MagicSculp wat detail aangebracht..
wRr3Di.jpg

En ook de oren van de Paddo voorzien van binnenbekleding en een mooi randje.
104rtF.jpg

Ook de kap was toe aan een portie Magic Sculp...
ClhHN2.jpg

lSwnk7.jpg


En wederom effe gaan zitten genieten van de gedane arbeid:$
KaTZn4.jpg

En nog een kleine toegift voor deze aflevering.
De paddo-optiek kan nu kijken. Oogjes (kraaltjes) met toefje putty in de tuutjes gedrukt. Afgeknipte etalagespeld erin geduwd en zie.....
qyzvHZ.jpg

En als iedereen naar bed is....................:yikes:
K9JgSI.jpg

Well boys 'n girls, tot hier dan maar even....
Zal proberen zo snel mogelijk jullie van méér te voorzien.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende aflevering.

Vrolijke groet:wave:
Peter
 
Laatst bewerkt:
prachtige update , zeer leer zaam omwille van al het materiaal dat er in verwerkt wordt

zeer benieuwd naar het eindresultaat

tom
 
Schitterend werk laat je hier zien
 
Een werkje om U tegen te zeggen!!!

En een deftige uitleg is ook mooi meegenomen, prachttopic ;)
 
Mee eens ,,, zeer mooi en zeker niet alledaags !!!
 
Hier blijf je gewoon naar kijken.
Proficiat Peter, telkens weer weet ge ons aangenaam te verrassen.

Ik ben nu alweer benieuwd naar het vervolg!




Droop
 
Amaai zeg, ik kom hier ook even langs om je topic te bekijken en ik moet toch wel zeggen dat dat hier toch wel niet meer normaal is.

Waauw, puik werk.
 
Ik denk dat jij af en toe zelf een pado opneemt :): maar dit is schitterend, ben benieuwd naar de afwerking/kleuren.
 
Nou mensen, na een halfjaar stil te zijn gebleven hier:08: , kom ik (na een duwtje via email) hier toch
even wat zeggen.

Voor sommigen geen excuus misschien (en ook niet bedóeld als excuus), maar het leven is voor m'n vriendin en
mij zeker geen Stroll in the Park geweest (en nog niet helemaal).

Het modeleren is wat in het slop geraakt, en ja.... ik ben wellicht wat te nonchalant geweest om dat hier
even te melden.

Ik hoop dat ik snel hier weer een update kan doen, want zo'n "Doornroosje-topic" is natuurlijk niet de bedoeling.

Hartelijke groet !
Peter
 
Neem je tijd.
Het moet vooral plezant blijven.
 
Hallo mensen;)

En 't blijft maar stil hier hè?...... my bad :worried:
Komt goed hoor... het gaat inmiddels echt beter met me, en het bouwen begint alweer wat
op gang te komen.
Nietalleen een SdKfz 9 project (twenot topic) maar ook het alhier te bekijken project is
alweer wat gevorderd.

Nu even nog een eindejaars-recessie, maar in januari ga ik ook hier de boel weer bijspijkeren.

Excuus voor de lange radiostilte, maar er zit weer wat áán te komen :8

Vrolijke groeten :wavey:
Peter
 
de grijptentakel-update 30-12-2011

Hallo bouwerts, daar ben ik weer :) en met frisse tegenzin ga ik jullie weer 'ns lekker vervelen met dit
schier eindeloze geneuzel :P..... nee hoor, keb er weer zin in ^^ nog dank voor uw geduld !

Waar waren we gebleven.... AH!.... de tentakels met de guitige oogjes hadden we gehad ja.

Nu dan de grijpgrage armen die de paddo van lekkers kunnen voorzien.

De basis en de mondjes had ik reeds voorgevormd, en nu moesten de armen zélf volume krijgen.
En dat heb ik gedaan met kraaltjes, die van klein naar groot op de koperdraadjes geschoven moesten worden.

Na het "sorteren voor gevorderden" :22: kon ik gaan rijgen :
TcPakD.jpg

ACHTUNG! het is niet ondenkbaar bij dit werk kraaltjesblindheid op te lopen :wacko:
0aMSiV.jpg

Wanneer de armen hun definitieve positie en houding hebben zal ik ze nog bedekken met één of ander goedje,
om het "lossekraaltjeseffect" weg te werken. Weet nognie wélk goedje...
ZHjYSB.jpg

De arm 'afgetopt' met wat sierkraaltjes...grijpmondje erop...vullen met toefje MP en nog wat koperdraad als tastsprietjes.
Let wel : de mondjes zijn niet om te slikken, maar om de nodige versnaperingen naar de betreffende 'pieholes' te brengen...
tLskjy.jpg

En aldus ontstaat er weer een subassembly die ik bij deze "foerageur" noem.
tcjGtO.jpg


En dan de boel weer even inelkaar gestoken voor een overzichtje. Vanwege een niet-zo-vastomlijnd-idee doe ik vaak alles even
opstellen en ga eens lekker zitten wegdromen over hoe 't nu verder mag...:8
want 't mag dan fantasy zijn... 't moet wel realistisch hè ?
Moet me daarbij vaak inhouden om niet een hapje van de paddo te nemen :))
2P55rW.jpg

8XOFi4.jpg

Tot zover deze aflevering, tot de volgende keer en heeft u vragen of opmerkingen, plaats ze voorál !

Een versgebakken poederbesuikerd en bóvenal vrolijke groet :wave:
Peter
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan