Hoofdsponsor

1/24 Revell '66 Shelby GT350R [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er goed uit
ga je voor het de blauwe kleur zoals op de doos?
of ga je voor een andere kleur?
 
je boekt mooie resultaten , wordt al een schoon race auto


tom
 
ziet er goed uit
ga je voor het de blauwe kleur zoals op de doos?
of ga je voor een andere kleur?

Tnx! Ik heb metallic red gekozen van tamiya. Ik zal er straks foto's van posten. De kleur heeft een nachtje uitgehard en ziet er zeer strak uit. Geen stofje te vinden :).

@ Tom & roomser: ook tnx voor de comment :)
 
In een doe het zelf met een verf afdeling of in schilderwinkels kan je ook heel fijn schuurpapier vinden.

Joachim, je gaat al even snel als de auto die je aan het maken bent, wat een tempo! Ik kan nauwelijks volgen.. Gelukkig moet de kwaliteit van je werk er niet aan onderdoen, alles ziet er prachtig uit :laugh:

Er was wel 1 iets dat ik opgemerkt heb namelijk op onderstaande foto, er lijkt wat rode verf op de metalen buis terechtgekomen te zijn waar de brandblusser op gevestigd is.

DSCN0836.jpg

Voor de rest is er gewoonweg niets aan te merken, puik werk!
 
Tnx Burglar!! Das plezant om te lezen :)

En eens ik aan iets begin doe ik goe voort he :D. Wil altijd zo rap mogelijk resultaat zien :) (Maar daar mag geen foutje inzitten natuurlijk)

Dat vlekje heb ik ook gezien. Dat ga ik nog bijwerken voor het interieur in de body gaat ;)
 
Kga hier ineens de body eens opzwieren.

Zoals je op sommige foto's kunt zien, zijn er hier en daar bij de kieren nog grijze stukjes (al valt dat enkel op in de foto). Als ik de body een tweede laag geef, gaat die dan niet te donker worden?

Hier de foto's:

DSCN0849.jpg

DSCN0850.jpg

DSCN0852.jpg

DSCN0853.jpg

En even om de metallic te laten zien :)

DSCN0854.jpg

Dat grijze dat je ziet onderaan zie ik in het echt dus niet, maar dat is de reden wrm ik er eventueel een tweede laag op zou zetten.

Laat maar horen!
 
Normaal schilder of spuit je zowieso meer dan één laag.
Als je met een airbrush werkt of een spuitbus breng je meerdere fijne lagen aan.
Even laten drogen tussenin om de gassen te laten ontsnappen.
Met de borstel/penseel kan je best ook meerdere zeer verdunde lagen aanbrengen.
Goed verdund trekt de verf beter strak en zie geen penseelstreken meer.
Dus breng nog maar een tweede zeer fijne laag aan, het zal je model niet veel donkerder maken.
 
Ik zou zelf een extra laag spuiten, GOED laten uitharden en daarna een laagje op 8 à 10 vernis (blanke lak) spuiten om die daarna te polijsten.
Dat zou pas een bangelijk effect geven.
 
met een spuitbus spuit ik altijd 2 nevellagen en 1 natte laag om de verf strak te hebben
als na die 2 nevellagen de panellines nog niet goed gedekt zijn zet ik eerst nog een nevellaag.
met de vernis juist hetzelfde
2 nevellagen en 2 natte lagen (omdat het vernis is)

als je het met de airbrush doet dan kan je beter eerst de panellines spuiten
zoals ze bij vliegtuigen doen (pre-shaden) maar dan met de kleur van de auto

voor de rest een mooi kleurtje
als de kleur erop zit zou ik toch een kleine week wachten alvorens de decals aan te brengen
 
Dus onder nevellagen versta ik dat niet alles gedekt gaat zijn en de natte laag moet alles dekken?
Is het zo dat als je meer lagen vernis legt dat de uitkomst beter gaat zijn?
 
Nog ff rap een updateje zetten se:

Zoals eerder aangegeven door burglar was er een rood stipje naast de blusser. Dat heb ik even opgelost. Terwijl ook onder de blusser beter afgewerkt
DSCN0856.jpg

DSCN0857.jpg

En een tweede laag op de body. Deze ga ik nu laten uitharden, zoals Camaro69 al aangaf.
DSCN0858.jpg

Nu ligt de motorkap klaar voor zijn kleurtje. Ik heb nu wel een klein probleempje met het interieur. Dat heeft overal spaties met de body :s

Ik zou de body al moeten bijeen duwen om het te doen passen...
 
Als je wil polijsten, dan heb je "dikte" nodig. Vandaar de vele laagjes.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan ga ik dat zeker doen ;)

Ondertussen is de motorkap klaar en wacht die samen met de body op decals en vernis. Nog even wachten tot die degelijk uitgehard is.

DSCN0859.jpg

DSCN0860.jpg
 
De laklagen zien er mooi uit, hij zal mooi gaan blinken met de vernis en het polijsten ^^

Groeten

Wet Sellery
 
Tnx :)

De vernis ligt erop. Maar ik heb dus een groot probleem... Er zijn enkele plekken op de decals die erop reageren en die zijn beginnen opblazen en er zijn dus ronde gaatjes in de decals.
Ze hebben toch een tweetal dagen erop gezeten zonder eraan te werken. Ik zal deze avond er eens foto's van nemen. Hij is nog ni gepolijst dus er zullen wat ruwe stukjes zijn.

Ik heb nu wel producten voor men hobbywagen, die zouden moeten werken. Maar als ik het goed heb opgezocht gebruiken jullie zowel het product als schuurpapier?
 
welke vernis heb je gebruikt?
 
Heel mooi resultaat, tof kleur ook, past perfect bij dat bakje!
 
Hier zijn foto's van de vorderingen!

DSCN0868.jpg

DSCN0869.jpg

DSCN0870.jpg

DSCN0871.jpg

DSCN0872.jpg

DSCN0873.jpg

DSCN0874.jpg

DSCN0875.jpg

En zoals je op sommige foto's kan zien, heeft de vernis gereageerd met mijn decals. Waarom weet ik niet. Er is nog niet gepolijst en gewaxed, dus op de foto's zie je hier en daar nog wat ruwe plekken.
Ter info, ik heb 4 lagen vernis gezet. Om toch wat overschot te hebben na het polijsten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan