Hoofdsponsor

1/24 Revell '66 Shelby GT350R [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi joachim
mag ik je een tip geven?
zo te zien was de oliepan chroom
deze ken je het best verwijderen door in de dikbleek te leggen
want op het chroom hecht de verf niet echt en het schildert gemakkelijker
voor de rest ziet het er goed uit
 
Dat was idd chroom. Ik heb een klein aantal blote stukjes, maar dat verf ik nog bij. Bedankt voor de tip, die ga ik zeker toepassen :)
 
Vandaag weer een stukje gedaan.

Het dashboard is al klaar:
DSCN0806.jpg

DSCN0807.jpg

DSCN0808.jpg

En de velgen ook. (Met gouden boutjes en ventieldopje)
DSCN0809.jpg

DSCN0810.jpg

De kuip voor het interieur staat nu te drogen na de primer. Daar ga ik dan normaal de carro kleur overspuiten en dan de lederen delen verven.
Tzou ook kunnen dat ik gwn rood ga gebruiken zoals op het dashboard. Mss dat dat mooier zal overkomen?
 
Dan nog maar een update...

Om de achterste zetels te bedekken zit er een plaatje in de kit (sluit niet goed aan).

DSCN0811.jpg

Dus even de putty boven gehaald en wat bewerkt.

DSCN0814.jpg

DSCN0816.jpg

Na het schuren kom ik hier uit:

DSCN0817.jpg

DSCN0818.jpg

Nu is er een nieuwe laag primer gelegd, die laat ik nu weer even drogen.

Ook heb ik een pasprobleem met de voor en achterbumper. Ze sluiten niet mooi aan. Is het de bedoeling dat de achterbumper zo zit?
Want de pasvorm trekt op ni veel :s

DSCN0819.jpg

DSCN0820.jpg

DSCN0821.jpg

Als dit uitgeklaard is, ga ik de body dus ook met putty bewerken en daarna in de primer zetten.
 
dit is niet de bumper
zet er de chrome bumper er eens over
en je zal hier niet veel meer van zien
en dit onderdeel kan je best niet vastzetten
dit geeft achteraf problemen om de body over het chassis te zetten
 
Maar tis wel de raceversie en daar staat geen chrome bumper op he. Dat is gwn dat stukje in carrokleur. Daarmee dak aant zoeken was achter een passende oplossing :)
 
ie ziet er goed uit. wel nog even checken of de putjes in de roll-bar niet zichtbaar zijn eens de bovenzijde erop komt.
 
Dit topic bewijst nog maar eens de kracht van ons forum. Er worden vragen gesteld, en langs alle kanten worden er tips & truuks uitgewisseld én gedeeld. Een dikke proficiat aan alle posters in dit topic ApplausApplausApplaus

De vorderingen zien er goed uit Joachim, misschien een héél kleine opmerking : het stuurtje heeft nog wat naadjes en hoekjes, aan de buitenkant en aan de binnenkant. Deze kunt ge wegschuren, die aan de binnenkant zijn makkelijk met een sleutelvijltje te verwijderen. Een set sleutelvijltjes kost niet veel, en is meestal te vinden in de € 5 bak in een doe-het-zelf zaak.

Groeten

Wet Sellery
 
Ik ben heel dankbaar voor alle tips die ik krijg :). Het helpt me goed om mijn skills wat naar een hoger niveau te brengen!
@Pascal: daar zou ik is naar moeten zoeken, want ik ben ze nog niet tegengekomen. Waar kan ik trouwens goed schuurpapier vinden? Bij gamma en brico vind ik alles voor hout, maar geen plastiek- of lakbewerking. Er liggen alleen grove korrels voor hout...

Straks komt de body nog in primer, eens ik een oplossing heb voor die achterbumper...
 
Dit topic bewijst nog maar eens de kracht van ons forum. Er worden vragen gesteld, en langs alle kanten worden er tips & truuks uitgewisseld én gedeeld. Een dikke proficiat aan alle posters in dit topic ApplausApplausApplaus

De vorderingen zien er goed uit Joachim, misschien een héél kleine opmerking : het stuurtje heeft nog wat naadjes en hoekjes, aan de buitenkant en aan de binnenkant. Deze kunt ge wegschuren, die aan de binnenkant zijn makkelijk met een sleutelvijltje te verwijderen. Een set sleutelvijltjes kost niet veel, en is meestal te vinden in de € 5 bak in een doe-het-zelf zaak.

Groeten

Wet Sellery
Idd doe ik ook zo
 
bumper gewoon vastzetten plamuren en gladzetten
is de beste en mooiste oplossing maar de voorste zou ik eraf laten tot de body over het chassis zit
anders zou dit problemen kunnen geven
 
Om uw advies op te volgen :) :

DSCN0839.jpg

DSCN0840.jpg

Na het plamuren even opschuren en het stond al veel strakker

DSCN0841.jpg

Daarna de body in de primer gezet. (De voorbumper was al eerder vastgelijmd en kreeg ik niet meer los. Maar heb even een dryfit gedaan en dat was ok.)

DSCN0842.jpg

DSCN0846.jpg

DSCN0845.jpg

Even alles nagekeken en bijgeschuurd waar nodig.
En dan de body geprepareerd voor de motorruimte te spuiten. Ik doe dit omdat ik anders uit verschillende hoeken moet spuiten. Dat zou een ramp zijn voor de carrosserie zelf.

DSCN0847.jpg

DSCN0848.jpg

De motorruimte staat nu te drogen. Daarna komt de body volledig aan de beurt :)
 
Héél fijn schuurpapier haal ik in de garage waar ik mijn auto laat onderhouden. Die hebben hele fijne korrel, en kunnen altijd een paar vellen missen :)

Groeten

Wet Sellery
 
Héél fijn schuurpapier haal ik in de garage waar ik mijn auto laat onderhouden. Die hebben hele fijne korrel, en kunnen altijd een paar vellen missen :)

Groeten

Wet Sellery
Pascal hoe fijn is dat daar dan???
 
Ik heb in een stock, zoals er 13 in een dozijn zitten, tot korrel 2000 waterproof gevonden. (Bij mij was het stock Vermeersch in Brugge)
 
zal es zoeke hier in gent,ken en paar mensen die ook vanalles hebben.hopelijk ook waterproof sandpaper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan