Hoofdsponsor

1/125 Cousteau's Calypso [wip]

Hold the horses, boys ... we spreken hier wel over de Revell kit hé, zijnde dus amper 35 cm lang, niet over een scratchbouw (al zou ik dat wel heel erg graag willen) noch over de BB kit (waarvan de gigantische onvergeefljke fout is dat de romp gewoon glad is).

Ik appreciëer uiteraard alle mededenken, maar we moeten nog een beetje realistisch blijven ook wtb wat mogelijk is met een 25 á 30 jaar oude revell kit op schaal 1/125 ook hé :)

Uiteraard, blijft alle info natuurlijk van harte welkom, echter kan ik niet garanderen dat ik ieder detail dat ik ontvang zal kunnen integreren uiteraard, tenslotte is deze YMS mijnenveger dieverse keren verbouwd, waarvan de valse voorsteven uiteraard zowat de grootste verandering in haar profiel was in den beginne.
 
Om het maar niet te moelijk te maken (bij de vorige twee vriendelijke medebouwers kreeg ik oop één en hetzelfde bootje dus al minstens 3 verschillende dômes te zien, nog afgezien van de BB foto uiteraard), denk ik dat ik me maar bij de mid 70's versie zal houden met de dubbele antenne :)
 
De Calypso is meerdere malen aangepast en ook aan de verschillende missies dat ze gedaan heeft door de jaren heen.

Het probleem vooral is, welk materieel ze gebruikt hebben en de afmetingen is vooral giswerk.

Ik heb mijn doos die ik hier heb liggen eens open gedaan en er is wat potentieel voor ombouw.
 
Potentieel is er zeker aanwezig in de kit, alleen is het opsporen van de details niet zo eenvoudig, zelfs met behulp van google en dergelijke zaken.
Wat ik echt niet begrijp is dat er nog geen enkele aftermarket fabrikant op de wagen gesprongen is om een setje voor deze kit uit te brengen, ik weet dat een setje deze kit echt wel een paar niveau's hoger zou brengen. Ik sta nog steeds versteld van de kwaliteit van deze toch wel erg oude kit overigens, ik denk dan ook dat deze kit toen de mallen nog nieuw waren zowat het beste was dat er te vinden was in plastic.
Als ik de kunde en de middelen had, zou ik verdorie niet aarzelen om een PE-set te ontwerpen en verkopen.

PS : voor diegenen die deze kit ook willen bouwen : vooral niet kijken naar de kleuren die Revell aangeeft, want die kloppen langs geen kant.
 
een mooi kit dany ,,, ik heb um al eens gemaakt ... ik wil nog eens een onderdeel van deze boot scratchen ,, je kent um wel denk ik ... de SP-350

Heb je overigens ook foto's van uw bouw Bubble ? Want uw werk kennende wtb spacecrafts, ben ik wel benieuwd naar uw Calypso eigenlijk.
 
Morgen ga ik verf halen om deze zeenymph verder te verwennen... wel ironsich eigenlijk dat de huidige eigenaar slechts 1 dollar betaald heeft voor de 1/1 versie, terwijl de kit dus uiteraard pakken meer zal kosten.... ik vraag me af of ik niet beter de 1/1 versie had gekocht :/

Oh ja, ik heb dus een beslissing genomen, het wordt wel degelijk de mid 70's versie, dus met dubbele antenne ipv de laatste aanpassing met dôme.
 
Even een kleine foto-loze update om toch te laten merken dat ik weer niet in panne gevallen ben :)

Ik heb zonet even als test één helft van het ows een laagje gegeven met Revell Aquacolor (Karminrot) om te zien hoe deze verf zich gedraagt bij applicatie met borstel.
Voor deze test heb ik de waterlijn zelfs niet afgeplakt met tape, en ik moet zeggen dat ik toch eventjes schrok van de transparentie van deze verf, ik denk dat ik eerst de romp zal zwart (over)schilderen vooralleer ik weer het rood zal aanbrengen.

Verder ben ik van plan om zo weinig mogelijk de AB te gebruiken op deze kit.
 
Nog iets, voor diegenen die deze kit willen bouwen ...

P1040025.jpg

Laat je niet vangen hé, Calypso heeft daar helemaal geen luik die open kan, enkel een stalen rooster die als duikplatform dient.
 
Eindelijk nog eens een paar uurtjes tijd gehad om het ows van nog een paar laagjes te voorzien.
Man man man, hoe prettig deze verf ook werkt met een ab, voor een kwast is het rood alvast een b*tch... ofwel is het om dat ik niet meer gewoon ben om met een kwast te werken natuurlijk.

Heeeeel erg mooi egaal is het ows niet, maar dat was ook niet de bedoeling want het zal eigenlijk nog een beetje (niet te veel) minder mooi worden tegen de tijd dat ik er mee klaar ben.

P1040030.jpg
 
hoi dany mooi dat je je weer door gaat met het schip.
en de verf zit er tog goed op.
laat de updates maar komen ik kijk er al naar uit
 
Komt hoor wees mar gerust :D

In eerste instantie was ik echt niet tevreden over het resultaat van het schilderwerk met deze verf, maar aan de andere kant wilde ik het resultaat ook niet hebben als een generisch model, en inderdaad, bij vergelijking met het referentiemateriaal is m'n ows eigenlijk nog te netjes :/ Wat moet een mens dan eigenlijk doen om het goed (enfin niet goed dan) te doen hé. :)
 
Hoi Dany,

In eerste instantie was ik echt niet tevreden over het resultaat van het schilderwerk met deze verf, maar aan de andere kant wilde ik het resultaat ook niet hebben als een generisch model, en inderdaad, bij vergelijking met het referentiemateriaal is m'n ows eigenlijk nog te netjes :/ Wat moet een mens dan eigenlijk doen om het goed (enfin niet goed dan) te doen hé.

Zoals ik op de foto kan zien zit de verf er goed op en als jezelf tevreden bent dan is het toch goed ?;)
 
Schandalig eigenlijk... nu brn ik eens een weekje in ziekteverlof, kan ik er niet aan werken natuurlijk, want als de controlearts van de spoorweg langskomt en het materiaal ziet oordeelt die meteen dat ik evengoed een treintje kan gaan rijden :(
 
want als de controlearts van de spoorweg langskomt

Die heeft niets te vertellen, over wat je binnen doet.
Enkel als je buiten in de tuin aan het werken bent bv. en je moet binnen blijven, dan wel.
Ik ga er mee akkoord dat je geen verbouwingen mag doen, maar modelbouw mag geen probleem zijn.
 
Die heeft niets te vertellen, over wat je binnen doet.
Enkel als je buiten in de tuin aan het werken bent bv. en je moet binnen blijven, dan wel.
Ik ga er mee akkoord dat je geen verbouwingen mag doen, maar modelbouw mag geen probleem zijn.

Dan ken je de controleartsen van GGC Brugge nog niet hoor :(
 
Die heeft niets te vertellen, over wat je binnen doet.
Enkel als je buiten in de tuin aan het werken bent bv. en je moet binnen blijven, dan wel.
Ik ga er mee akkoord dat je geen verbouwingen mag doen, maar modelbouw mag geen probleem zijn.
Daar heb je gelijk in Modelbouwerke.Ik heb er eens ene aan geklaagt om dat hij me deed werken na een rug operatie en omdat mijn dochter bij mij was,hij vond dat ik babysit speelde en dat ik evengoed kon gaan werken(goed wetende dat ik een week geopereerd was)heb hem mee zijn edele delen buiten gezet en hem aangeklaagt.
Heb het gewonnen.
 
hoi Dany,

Ik heb me ook maar even aan gemeld bij modelbouwen.be. ( nogmaals bedankt voor de tip ;-))

zit je al weer op de bok? Of knutsel je nu lekker veel aan der Calypso. De foto's zien er in ieder geval goed uit. Alleen één vraagje.

De zwarte kleur op de romp, heb je die bewust niet tot aan de boeg geverfd? Of hoort dat zo? Ik ga met de mijne ook binnenkort weer aan de slag.
En ik was daar wel benieuwd naar.

Succes verder met dit fantastische schip,
groet Eddy
 
Dat vindt ik wel vreemd hoor Dany.
Mag je dan wel gamen of een boek lezen of moet je echt heel de dag op bed blijven liggen soms.
Maar goed, het is belangrijker om beter te worden!



Fred
 
Wie weet, is die controleur ook een bouwer (of vind tie het wel interesant) kun je groepsbouw doen.
:laugh::laugh:

Grtz John
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan