Hoofdsponsor

1/72 Shinden Kyushu J7w1 ( Tamiya)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel is een beetje in het honderd aan het lopen... Ben weer een beetje te spoedig geweest... Ga binnenkort fotootjes plaatsen.

Heb hieruit geleerd dat je echt geduld moet hebben met elk projectje ;)
 
ooit ergens iets gelezen over 5p's: proper planning prevents poor performance. benieuwd naar de foto's, ik hoop dat deze kan gered worden.
 
Hoi,

Om te schilderen met revell verf, geen thinner in het potje. Goed roeren met een cocktailprikker, en een beetje op een kroontje van een fles aanbrengen. potje sluiten, en dan kan je in dit kroontje je verf verdunnen en schilderen.

een veel geraadpleegde conversietabel:

http://www.paint4models.com/paintchart/paintconversionchart.html
Wow (niet het spel overigens (lvl 85 protection warrior).... over welke revell verf hebben we het hier ? de enamel (ronde metalen pottekes) of acryl (waterverf... plastic vierkante potjes) ?
 
ik denk nog steeds enkel in enamel als ik aan revell denk... ekskuzes
 
Hemelsgroot verschil hoor, de enamel Revell verf raak ik al minstens 15 jaar niet meer aan, nog met geen handschoenen, want die trok echt op niet niets vroeger, het was potje openen en direkt gebruikten of het was om zeep. Met de modernere formules heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat je de acryl (aqua) kan verdunnen met zowel isopropyl alcohol (bij de apotheker verkrijgbaar en pakken goedkoper dan de versie in een modelbouwshop) of met gedestilleerd water (ook niet echt super goedkoop om gewoon maar water te zijn).
 
ziet er toch goed uit, enkel het geel is streperig, maar dat is een sh*tkleur om met de hand te schilderen. De verf nog iets meer verdunnen, beter een paar dunne lagen dan 1 dikke
 
Oké bedankt,

Maar heb net een ander probleem ontdekt... Probeerde de decals in orde te krijgen, maar deze bleken zo oud dat ze al afgebrokkeld op het papiertje zaten...
Is er misschien een goede ziel die deze opnieuw wilt drukken? Evt tegen prijsje?

En gaat kunststoftape niet een beetje te straf plakken?

Mvg
 
@ KillerRu: als ik je één iets mag aanraden dan zijn dat de acrylverven van Revell (vierkante potjes) of Vallejo. De enamelverf van Revell is waardeloos eens je met acrylverf hebt geschilderd. Probeer je verf in fijne laagjes aan te brengen met een penseel van goede kwaliteit. Je betaalt hier wel wat meer voor, maar het resultaat is des te beter.
Ivm de tape gebruik ik altijd Tamiya-tape. Dit is verkrijgbaar in de modelbouwwinkel of online (bv. www.minitair.be). Je kan ze kopen in verschillende diktes.
Decals kan je ook zelf printen indien je over decalpapier beschikt. Wederom verkrijgbaar in de betere modelbouwwinkel. Van waar ben je ergens? Er is zeker een shop in de buurt van waar je woont.
 
welke decals moeten er juist opkomen? Heb je een foto van het decalvel? Naar ik zie de Hinomaru (zonneschijf of ook wel gehaktbal) boven en onder de vleugels en zijdelings op de romp, met een beetje snij en plakwerk kan je deze schilderen op je model.
 
ik maak evenzeer gebruik van de plakband methode.
Bovendien strijk ik de natte putty na met een wattenstaafje gedrenkt in nagelakremover (zonder aceton!).
De putty wordt dan mooi glad gestreken. Dat scheelt enorm veel schuurwerk achteraf.

De nagellakremover moet zeker zonder aceton zijn, aceton tast het plastic aan.
Ik koop de mijne in het Kruidvat voor een euro of 4.

Ik gebruik plamuur van Action, en gebruik gewoon water op een wattestaafje, ook als je een hoek van 90° hebt waar je plamuur moet inbrengen kun je een beetje plamuur op een wattestaafje doen en zo mooi in de hoek slepen dat je een mooie dichting vormt, gaat echt lekker ;)
 
Waar den Action-shop toch al niet goed voor is! Snijmatjes, primer, plamuur, wattenstaafjes, opbergdoosjes... Ze kunnen bijna een modelbouwafdeling beginnen!
 
héhé maar... het decalvel is al ééntje af. En zelf schilderen kan ik wel proberen, gewoon even met een passer juist meting... Maar ik zie op vele sites de gele lijnen opzij terug komen maar deze zaten niet bij in het decal kitje?
 
Waar den Action-shop toch al niet goed voor is! Snijmatjes, primer, plamuur, wattenstaafjes, opbergdoosjes... Ze kunnen bijna een modelbouwafdeling beginnen!

En vooral niet te vergeten : penselen, glanzende vernis (spuitbus), en last but not least de paars kleurige papieren plakband !!!!! Deze is net zo goed als die van Tamiya, maar kost een héééééééél pak minder.

Zijn dit de streepjes die ge bedoeld ? :

j7w1sm_9.jpg
Bron : http://hsfeatures.com/features04/j7w1sm_1.htm

Groeten

Wet Sellery
 
Oops nog een paar dingen vergeten :

Probeer de volgende keer eerst de lichtere kleuren (in dit geval het geel) éérst te schilderen, daarna de donkere. Bij dit model was het plastic zwart van kleur, om het geel mooi dekkend te krijgen, brengt ge best eerst een lichtgrijze of witte primer aan (kan bijvoorbeeld met een spuitbus primer van de Action).
De foto's zijn zeker groot genoeg, maar ze tonen niet veel detail, misschien bij een volgende update eens kijken of de camera een macro-stand heeft, en wat foto's plaatsen die niet het hele vliegtuig, maar delen tonen.

Groeten

Wet Sellery
 
als je afplakt en je legt je verf te dik en je laat het drogen zal je een klein opstaand randje hebben als je je plaklint aftrekt . Wil het dan ook nog eens helemaal tegenslaan zal dat randje ook nog gekarteld zijn op de koop toe. Dus voorzichtig zijn.....
 
Waar den Action-shop toch al niet goed voor is! Snijmatjes, primer, plamuur, wattenstaafjes, opbergdoosjes... Ze kunnen bijna een modelbouwafdeling beginnen!

Ik heb nog nooit gehoord van die Action-shop, waar kan je die vinden?

Christophe
 
ik weet een Action shop in Deurne zijn? Maar dat is toch nog een eindje van mij weg... En die paarse plakband waar vind ik die?

@Pascal dat zijn idd de streepjes die ik bedoelde!

Kan er mij trouwens iemand een lijstje maken wat ik allemaal in de Action moet gaan halen? :P

Mvg
 
@ KillerRu: als ik je één iets mag aanraden dan zijn dat de acrylverven van Revell (vierkante potjes) of Vallejo. De enamelverf van Revell is waardeloos eens je met acrylverf hebt geschilderd. Probeer je verf in fijne laagjes aan te brengen met een penseel van goede kwaliteit. Je betaalt hier wel wat meer voor, maar het resultaat is des te beter.
Ivm de tape gebruik ik altijd Tamiya-tape. Dit is verkrijgbaar in de modelbouwwinkel of online (bv. www.minitair.be). Je kan ze kopen in verschillende diktes.
Decals kan je ook zelf printen indien je over decalpapier beschikt. Wederom verkrijgbaar in de betere modelbouwwinkel. Van waar ben je ergens? Er is zeker een shop in de buurt van waar je woont.

Ik ben van Antwerpen stad, er is idd een modelbouwwinkel in de buurt (groenplaats) maar had daar nog niet aan gedacht dat deze daar beschikbaar waren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan