Hoofdsponsor

1/50 de schooner Rhodora

Status
Niet open voor verdere reacties.
iets vergeten te vermelden,het dek is van 1mm multiplex,de deklatten zijn van lariks hout, en de opbouw is van red ceder en is af geboord met notenhout.De eerste plank van de romp word beuken en is 1mm dikker dan de beplanking om een stootrand na te bootsen.
grtz
Lus
 
Komt goed Lus nu je dek mooi past weet je zeker dat alles recht is ;)
Dat een recht schip mijn stokpaartje is heb je al wel gemerkt :laugh:.
Vind het altijd zonde dat er een piekfijne afwerking verstoord word door een krom schip, dat kun je achteraf niet meer herstellen :8
 
Mooi werk Lus, blijf je volgen :)
Een echte uitdaging volgens mij om latjes 1x3 mm zelf te zagen.
 
aléé,de 2 eerste planken op de romp staan er op,nu de twee volgende voorbereiden naar het dek toe ,daar moeten al de spuigaten in voorzien worden en het gat voor de ankerketting,nadien moeten de huidige spanten verwijderd worden,en er moeten er 50 stuks aan bb en sb worden bevestigd.
grtz
Lus
 
ziet er goed uit lus en dat zal nog een hele klus worden :)
 
Toch altijd prachtig ze een mooi gelijnde romp te zien groeien :D
 
hallo,
het zal terug eventjes duren voor ik weer op het forum kom, te weinig tijd om aan de romp te werken( af en toe een latje) en er is de tuin die wacht op de grote lente opkuis, en het fietsen begint weer,als de romp beplankt is zal ik dan een update maken. nog veel bouwplezier!
grtz
Lus
 
Rustig aan Lus, er zijn nog meer zaken dan schepen bouwen.
We zien vanzelf wel weer een update verschijnen.
Veel plezier in de tuin.
 
Voilla we zijn er weer met een korte update,de romp is beplankt,hier en daar moet er nog een stripje geplaatst worden om volledig het dicht de maken.
na het schuren v/d beplanking moet de verschansing nog geplaatst worden en als dat goed gelukt is dan kent u het wel,schuren,schilderen,plamuren,schilderen,enzv.ik zal wel wat fotos nemen gedurende dat werkje en dan kom ik met een nieuwe update
grtz
Lus
 
dat is goed gelukt zou ik zo zeggen lus 8)

dan kan je bijna gaan schuren en plamuren ;)
 
Strakke beplanking, zijn die spleetjes ontstaan na het drogen? als je romp geschilderd word heeft dat geen belang, bij een blank gelakte romp blij je het natuurlijk zien.
 
die spleetjes zijn er gewoon gekomen met het verjongen v/d plank,maar omdat de romp toch geschilderd word heeft dat geen belang, maar ze worden wel gedicht.
grtz
Lus
 
Dat ziet er lekker strak uit Lus.

Cheers,
André
 
rhodora

hallo,nog eventjes een kleine update,de romp is geschuurd en en bijgewerkt met wat plamuur,er is ook al de stootrand geplaatst,de romp is geschilderd met zwarte satin verf op basis van water(voordeel,zeer snel droog(half uurtje),en het onderschip groen tot de waterlijn,nu nog de gaten voor de ankers, en de reling en dan kan ik beginnen aan de opbouw v/h dek,dju,het werk weer niet.grtz Lus de foto staan in de PP

2_rhodora54.jpg


1_rodora25.jpg


1_rodora26.jpg


/mod aan, heb deze nogmaals tussen de juiste tags geplaats lus. je link was ook niet correct geplaatst. kijke even naar deze video zo kun je ook foto's toevoegen aan je verslag./mod uit
 
sorry René, ik krijg mijn fotos niet geplaatst, maar u vindt ze op PP bij houten schepen.
grtz
lus
 
index.php
ik hoop dat het nu lukt

/mod aan, je moet de IMG tag gebruiken ipv de URL tag. dan lukt het wel hoor. ook niet vergeten om de tags goed af te sluiten. /mod uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan