Hoofdsponsor

1/35 Dio Adieu... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.740
Beste vrienden begin december ben ik gestart met een nieuw dio dat de naam zal dragen Adieu...

Het is geen al te groot dio maar het zal toch enige tijd in beslag nemen om het tot een goed eind te kunnen brengen..;)

Het project gaat over Duitse troepen die verder Oekraïense Volksrepubliek binnen dringen maar tijdens de gevechten toch zware verliezen hebben geleden...
De overlevende begraven hun vrienden en nemen afscheid voor ze weer verder moeten gaan naar een volgende veldslag.

Zoals ik al heb vermeld ben ik al enkele weken gestart met dit dio,ik heb eerst het heilig beeld onderhanden genomen en geschilderd als ook het eerste figuur is bijna in elkaar gezet.

Er komen in totaal drie figuren in het dio die afscheid nemen van hun gevallen vrienden die ze net hebben begraven...

En hier zijn dan de aller eerste foto's..;)

Afbeelding006-2.jpg

Afbeelding007-1.jpg

Afbeelding009-1.jpg

Afbeelding010-1.jpg

Afbeelding011.jpg

Afbeelding012-3.jpg

Tot hier dan de eerste foto's ...
 
Je dio indeeling is goed door dacht vind ik . en je heilig beeld is goed ,geeft aan dat het beeld er al lang staat vind goed geschilderd .
mooi om je blijven te volgen .
tom
 
Dit wordt weer smullen van deze topic!!! Ga je er een fleurig zomers dioramatje van maken met bloemen op het graf enz. Of eerder een duistere setting met vooral donkere kleuren?
 
Eindelijk eens een niet alledaagse dio, goed gevonden
 
weer goe bezig danny
 
Hey Danny een mooie gedachte is eens iets anders.
Het enige dat ik zou veranderen is je setting iets schuin plaatsen op je ondergrond.
Het is een tip die mij eens verteld is door een master, zo krijg je meer diepte in je dio.
Je doet er natuurlijk van wat je wilt hé
 
Bedankt jongens...

@ DJs deze tip ga ik zeker volgen,had het al wel in gedachte om het beeld schuin in de hoek te plaatsen daar ga ik me straks eens aan wagen...

@mad het gaat zeker een fleurig dio worden met aller hande bloemen en kleuren ....;)

@ Tom,yvan en Famo.. bedankt...
 
Danny, dat beeld heb je dat zelf geboetseerd of is dit een bestaand beeldje?
 
Danny, dat beeld heb je dat zelf geboetseerd of is dit een bestaand beeldje?

Het beeldje heb ik een klein jaartje eens aangekocht via internet het is afkomstig van Plus Model en is echt van uitzonderlijke kwaliteit...
 
Het beeldje heb ik een klein jaartje eens aangekocht via internet het is afkomstig van Plus Model en is echt van uitzonderlijke kwaliteit...

'k Dacht al dat je één of ander heiligdom onteerd had om het beeldje te bekomen. :D:D:D

Wat je setting betreft : werk volgens de Gulden Snede. Deze term moet je niet zoeken in de erotiek, eerder in de kunstwereld, modelbouw wordt ook wel eens de tiende kunst genaamd...

Grosso modo gezegd gaat het hierom : het grondplan verdeel je horizontaal en/of verticaal in drie. Op deze snijlijn plaats je dan het hoofdonderwerp, de blikvanger.

Het beloofd alleszins een interessante topic te worden, Danny. Goed bezig, zou ik zeggen, dit gaan we volgen. :wow:

Groeten Rik
 
Hey Danny hetgeen ik eigenlijk bedoelde was om je volledige setting ongeveer 10° te draaien ten opzichte van je grondplaat.
Zelfs die ballustrade zou ik iets schuin zetten dat zou direkt een heel ander zicht geven aan je dio.
Suc6 nog met de bouw.
 
Hier is dan een zeer kleine update jongens,ik heb me de twee afgelopen dagen bezig gehouden met het schilderen van een hoofdje van de knielende soldaad die plaats zal nemen aan het graf,het gene er nog moet gebeuren is het hoofdje een matt vernis laagje geven...

Afbeelding013-2.jpg

Afbeelding015.jpg
 
hoofdje ziet goed uit
tom
 
Goed bezig Danny, ik heb over dit topic gekeken, waarvoor excuses !
 
Plus de zever met mijn pc, heb hem buitengesmeten en een goei laptopke gekocht. Nu nog mee leren werken pffff...
 
Hier dan een kleine update,wat is er allemaal gebeurd...

Het tweede figuurtje heb ik ondertussen in elkaar gezet en is samen gesteld uit 3 verschillende kids van Dragon om ongeveer de houding te bekomen die ik wenste deze moet nog wat verder afgewerkt worden maar het begin is er al...

Verder heb ik omheinig geschilderd en plankje bij plankje verweerd,ik heb eerst de plankjes in een zeer lichte grijze verf gezet daarna een lichte wach van Burnt Umber om ze daar na stuk bij stuk te chipen om zo het effect van afgebladderde verf te bekomen het is echt een tijdrovende onderneming maar het resultaat mag dan ook gezien worden (vind ik natuurlijk ...;) )

En hier dan enkele foto's..

Afbeelding016.jpg

Afbeelding017-1.jpg

Afbeelding018-2.jpg

Afbeelding019-2.jpg

Afbeelding020-2.jpg

Tot hier dan deze kleine update...;)
 
Dat hekje ziet er inderdaad mooi uit Dany.
Vind het onderwerp van deze dio erg mooi en goed gekozen.
Succes met de verdere opbouw van deze dio.
Blijf in stilte volgen,

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan