Hoofdsponsor

1/35 Dio Adieu... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat word zeker en vast een knap diorama.
 
Dag Danny,

Uit mijn tijdschrift "Ligne de Front - Le Guide du Landser" volgende vertaling :
Onderscheidingen :
IJzeren Kruis 2 klasse : uitgereikt bij een heldendaad in het oog van de vijand, 5.000.000 uitgereikt. Een lintje wordt gedragen in het tweede knoopsgat van het vest.
IJzeren Kruis 1 klasse : eigenaar zijn van het EK 2 klasse en een heldendaad... , ts 300.000 en 575.000 uitgereikt. Zonder lintje gedragen onder de centrale knoop van het linker borstzak.
Ridderkruis der IJzeren Kruis : eigenaar zijn van het EK 1 klasse en een heldendaad... , 7313 uitgereikt. Met kort lintje gedragen rond de nek.
Op dezelfde manier worden volgende onderscheidingen gedragen :
Ridderkruis der IJzeren Kruis met eikenloof.
Ridderkruis der IJzeren Kruis met eikenloof en zwaarden.
Ridderkruis der IJzeren Kruis met eikenloof, zwaarden en briljanten.
Ridderkruis der IJzeren Kruis met gouden eikenloof, zwaarden en briljanten.
Als laatste is er nog het Grootkruis der IJzeren Kruis, maar dit is slechts éénmaal uitgereikt, met name aan Hermann Göring.

Misschien heb je hier wat aan als je je figuren wilt decoreren, dat het "historisch correct" gebeurt. :$

Groeten Rik
 
Beste Rik,hier kan ik zeker iets mee doen en alvast bedankt voor deze geweldige info...Applaus

Ik heb alles netjes genoteerd en ga eens rustig rond neuzen op een of andere beurs...;)
 
Ja Danny, goe bezig zeg !

Is het de bedoeling dat de takken van de knotwilg half en half over het beeld staan ?
Nu heb ik een vraagje voor je . Waarom geen treurwilg(je) in plaats van een knotwilg ? Als je die takken dan over het standbeeld en de graven laat hangen geeft dat nog een extra dimensie en een sfeer die perfect bij het tafereeltje past. Versta je ? Begraven in de schaduw van een treurwilg.....
Indien dat beeld dan onder die hangende takken staat, dus bijna constant in de schaduw, is het zeer goed mogelijk dat er mosbegroei-ing opstaat (op dat beeld)

Als ik niet verkeerd ben, kan een tafereel met een knotwilg zich eigenlijk alleen maar in Vlaanderen kan afspelen ? Want voor zover ik weet komt dat type boom alleen maar in vlaanderen voor......
 
He Famo bedankt man wand hier heb ik echt niet aan gedacht,ga de knotwilg gelijk weer in de kast zetten :D en een treurwilg proberen te maken zal eens wat foto's gaan maken hier in de polder...;)

Famo,dit ideetje gaat aan het dio zeker een extra sfeertje geven bedankt man..;)
 
Oo0oOps jongens, al eens goed de Normandische knotwilgen bekeken ? Daar zijn de onze watjes bij ! Google maar eens "saules / Normandie.
 
Oo0oOps jongens, al eens goed de Normandische knotwilgen bekeken ? Daar zijn de onze watjes bij ! Google maar eens "saules / Normandie.

Aja maar ja, ze moeten ze afknotten é. Nu ja de fransen kennende, doucement mon coupain..... :8:laugh::laugh:
 
Ok beste bouwers ...

Ik heb nog even de tijd gevonden om wat verder te werken aan dit project,ik heb het tweede hekje netjes kunnen plaatsen om dan verder af te werken met de nodige graszoden,deze moeten nog wel ingekleurd worden zodat ze iets meer opvallen...

Verder heb ik even de tijd genomen om aan het andere hekje het hooge gras te plaatsen en af te werken met Ochre Brown 856...

Verder heb ik het graf afgewerkt,ik heb er voor gekozen om het graf aan de lichte kant te houden zodat het toch een beetje kan/mag opvallen tussen al die bloemen en groene zoden...

De helm die het graf siert is enkel in de zwarte primer gespoten en moet dus nog de nodige kleuren bekomen....;)

Je zal opmerken dat het tweede figuur nog niet is geschilderd maar enkel in de witte primer staat...

Ik heb het scenario iets moeten aanpassen wand een boom zal er niet op komen,de reden is dat het dio maar 18 op 13 cm groot is en dat ik ga werken met mooie kleine struikjes...

En als laatste laat ik ook heel graag het (geheime figuurtje) zien ;) dat een belangrijke plaats zal krijgen op het dio waardoor het verhaal nog interessanter zal worden hier heb ik nog niets aangedaan van daar die rare voetjes.. (En Guy nogmaals bedankt voor het mooie figuurtje)..

En nu de de nodige foto's...:P

Afbeelding013-3.jpg

Afbeelding017-2.jpg

Afbeelding019-3.jpg

Afbeelding021-2.jpg

Afbeelding024-1.jpg

Afbeelding025-1.jpg

Afbeelding026-2.jpg

Afbeelding029-2.jpg

Afbeelding030-2.jpg

Afbeelding032-4.jpg

Afbeelding041-2.jpg

Afbeelding042-1.jpg

Afbeelding049.jpg

Afbeelding050-1.jpg

Afbeelding061.jpg

Ok jongens tot hier dan deze update en foto's..;)
 
Zoals Beyond al zegt , zeer orgineel gemaakt
word een zeer mooi dio , een goede keuze met dat kindje

ben benieuwd naar de volgende update

tom
 
Prachtig ben benieuw naar de volgende update.

Dikkie dik
 
Dit wordt echt een prachtdio! Ik blijf vol spanning volgen ;)
 
:wow: dat kindje zal een mooie spanning in dit dio geven zeg!

Fred
 
Zeer mooi Dany. Ik blijf dit een origineel dio vinden.

Christophe
 
Normaal gezien weet ik wel altijd iets te zeggen maar nu sta ik hier volledig met m'n mond vol tanden.

Man, dat dio wordt prachtig.

Het doet me nu al terugdenken aan de tijd dat ik nog een jonge gast was en vol bewondering die schitterende taferelen in de Tamiya catalogus bekeek.
Wel, dit dio zou er zeker ook niet in misstaan hebben.


Droop
 
Amaai, sjieke dinges Danny !

Je dio'tje is reeds zeer mooi afgewerkt.
Is dat kleine meisje niet bang van die duitse soldaten ? Of is het een 'oorlogsslachtoffer' en moet het 'papa' zeggen tegen één van die kerels ?

Je opzet is in ieder geval prachtig, ik blijf dit zeker volgen.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan