Hoofdsponsor

1/35 Dio Adieu... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hoofdjes zijn echt super geschilderd. Hun uitdrukkingen komen er goed uit vind ik persoonlijk.

Applaus

tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
GUnit bedankt voor deze info,ik zal dan maar eens beginnen met het mengen van wat verfjes en de tover potjes van Mig boven te halen..;)

Tom bedankt vriend, ik probeer steeds hun uitdrukkingen zo goed mogelijk te laten uitkomen al lukt me dat niet steeds ;) ik ben met dit hoofdje 6 maal opnieuw begonnen :dry: voor ik het goed vond,al moet ik nog behoorlijk veel leren over het schilderen van figuren maar het is wel men ding...;)
 
Laatst bewerkt:
het is zeker en vast je ding , figuren doe ik ook graag maar moet zoals velen nog veel oefenen met de hoofdjes
maar volgens mij ben er echt goed mee weg super jong

tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goe bezig Danny het begint al aardig te lukken met de hoofdjes hé.
 
Hoi Danny,

Als je moest twijfelen aan de kleur van de helm dan wil ik hier gerust in m'n museum'pje een foto nemen van een 1/1 exemplaar.
Maar als je de raad van Guy volgt dan zit je al op de goede weg.

Ik hoor het wel. ;)



Droop
 
Hey Danny, dat gezichtje ziet er super uit!
Ik zag net nog je vraag ivm die helm; wat Gunit daar zei klopt helemaal. Ik heb nog een mooi voorbeeldje gevonden voor je;

2437730760101154159kryu.jpg


Je ziet hierbij ook mooi waar het stof zich vooral ophoopt net boven de onderste rand, waar die knik in het metaal zit. Ik heb een tijd geleden in het boek FAQ van miguel Jimenez gezien dat hij hiervoor een eenvoudige wash met een stofkleurige verf heeft gebruikt. De verf van Vallejo kan je hiervoor zeker ook gebruiken hoor! Gewoon wat extra water toevoegen en je helm insmeren, eventueel een kleine pinwash doen ter hoogte van die fameuze knik en je bent klaar :)

Ben benieuwd naar het resultaat!
 
vind de gezichten er goed uitzien zoals ze zijn. Misschien vuiler maken met stof en zo, tenzij het een dio voorstelt van een tijdje achter de gevechten. Ik bewonder de mensen die dit kunnen, reeds een paar maal geprobeerd om er eentje te schilderen en heb het telkens na een paar keer herbeginnen aan de kant gelegd tot een volgende keer...
 
Bedankt jongens voor alle info...

@ Burglar bedankt voor deze foto hier kan ik al behoorlijk mee op weg...
@ Silenoz je heb volkomen gelijk,het is echt niet gemakelijk om mooie gezichten te schilderen maar ik blijf er aan werken zodat ze telkens er iets beter gaan uitzien..;)

Ik heb een poging gemaakt met de helm..
- De klinknagels op de helm moeten nog een donkere pinwash krijgen..
-Je kan zien dat er aan de zijkant (onderkant) van de helm nog een beetje metaal kleur moet weg gewerkt worden...
-Om het geheel af te werken moet de kinband nog wel een leder kleurtje krijgen..

Afbeelding008-4.jpg

Afbeelding009-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi resultaat, maar zoals je zelf al hebt aangehaald, iets minder metaal.... (less is more (minder is meer), zoals de Engelsen het zo mooi formuleren), zeker op deze schaal ;)

Het wordt (is) een mooi hoofdje, dat beloofd... :)
 
De helmen zijn subliem afgewerkt , mooie versleten helm , knap man

tom
 
Mooi geschilderd die helm enkel nog het metaal wat afzwakken en het is toppie.;)
 
Ok jongens het is weeral tijd om nog even een update te laten zien...;)

Het eerste figuurtje is bijna volledig afgewerkt er rest nog enkel de handen te doen...
Verder heb ik ook het andere hek kunnen maken en schilderen hier rest me nog de verweering aan te brengen...

En waar iedereen gek op is de foto's...:P

Afbeelding001-2.jpg

Afbeelding003-2.jpg

Afbeelding004-1.jpg

Afbeelding005-3.jpg

Afbeelding006-3.jpg

Afbeelding009-3.jpg

Afbeelding012-4.jpg

Tot hier dan jongens deze kleine update...;)
 
Bedankt Yvan,ik kan in stilte gaan denken aan het tweede figuutje...
 
is da klaar tegen hoboken danny
 
Het figuurtje ziet er meer dan behoorlijk uit...
Je hebt de schaduwen zeer mooi kunnen leggen in het uniform.

Klassewerk ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan