Hoofdsponsor

1/110 H.M.S. Bounty Revell 1:110

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantani

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
3.289
Heb bij onze nieuwe sponsor ( die vrijdag op het forum komt) al 2 nieuwe scheepjes gekocht van Revell, de eerste die ik aan u voorstel is de "H.M.S. Bounty"

1_11-06-2008_002.jpg


1_11-06-2008_003.jpg


1_11-06-2008_004.jpg


1_11-06-2008_006.jpg


Hier dan enkele foto's die ik genomen heb van de doos en de inhoud.
Sorry voor het slechte beeldmateriaal.
Deze modebouw dozen kun je daar kopen voor een prikje, je zal het wel zien als je vrijdag of zaterdag zijn materiaal ziet staan, hij verkoopt voornamelijk online en je kunt er bijna alles krijgen, bestellen in elk geval.
 
Laatst bewerkt:
Dit is ook al zo'n leuk scheepje. Ik zal je dan ook zeker gaan volgen. Heel veel plezier met dit scheepje. :D
 
Plezier zal ik er aan hebben :rolleyes:
Ik zal de tuigage ook in koord maken zoals jij hebt gedaan met uw "Victory" Rik, dit was een geweldig mooie tutorial die bij uw verslag staat, deze zal ik dan ook gebruiken voor alle 2 de nieuwe modellen.
 
dit was een geweldig mooie tutorial die bij uw verslag staat, deze zal ik dan ook gebruiken voor alle 2 de nieuwe modellen

:D:D

Er staat ook een mooie bij de how to's, deze is uitgefilterd en ik zou dan ook graag horen of dat je dan naar aanleiding van de how to makkelijk kan werken. Dan weet ik ook of het goed is uitgelegd. :p
 
:D:D

Er staat ook een mooie bij de how to's, deze is uitgefilterd en ik zou dan ook graag horen of dat je dan naar aanleiding van de how to makkelijk kan werken. Dan weet ik ook of het goed is uitgelegd. :p

Zal ik zeker doen Rik
 
Dag 1 van de bouw H.M.S. Bounty plastic

Omdat ik dus moest wachten tot de plamuur van het stuurhuis van de Vespucci droog was heb ik besloten om dus maar te beginnen aan dit mooie maar kleine model :D.

Heb de rompdelen geschuurd zodat alle gietresten weg waren, het viel best mee met deze kit, er zitten niet zo heel veel gietresten op.
1_IMG_1741.jpg

Dan heb ik hier al de eerste stukjes in elkaar gelijmd en in de primer gespoten,
1_IMG_1742.jpg

Het dek heeft ook al een schuurbeurt gekregen, ook terug om de gietresten en de connectie punten waar het in zen frame vast gehecht zat te verwijderen.
Ik ben aan het twijfelen of ik het dek ook in de primer zou spuiten of als ik het zo laat en gelijk in zen kleur zou zetten.
De paddels zie je ook al liggen om in het sloepje gelijmd te worden, eerst in de primer en de lak natuurlijk.
1_IMG_1743.jpg

Zo, het is niet veel, maar ik ben er aan begonnen, is wel iets totaal anders dan het houtbouw, maar dit word een voorbeeld schipje om te kunnen verder werken aan de Bounty in hout.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat er niet veel gietresten op zitten. Dat ziet er al goed uit zo. Wel eerst de romphelften schilderen he. Dan in elkaar zetten. Anders moet je straks teveel gaan bijwerken. Dit is nu typisch het verschil tussen ander soortig schepen. Anders krijg je het dek er niet meer tussen.

Gaat zo door. Ik blijf dit natuurlijk volgen.
 
Veel succes met het schip, hij staat hier ook. Het is een fijn schip om te bouwen en een legendarische geschiedenis.
 
Veel succes met het schip, hij staat hier ook. Het is een fijn schip om te bouwen en een legendarische geschiedenis.

Bedankt liftmaster, en het is idd een mooi stukje geschiedenis die we bouwen :D
 
Eventjes een kleine opmerking ivm de naamgeving.
Inderdaad, in de films, de meeste boeken, en dus ook op de kits wordt altijd over HMS Bounty gesproken.
Dit is echter niet helemaal correct, Bounty was geen oorlogsschip, maar wel bewapend. De correcte naamgeving is dan ook HMAV ipv HMS, dit staat voor His Majesties Armed Vessel.

Ik kan overigens de keren niet tellen dat ik dit kitje ook al mijn pollen heb gehad in de winkel, ooit zal ik toch eens een zwak moment hebben vrees ik, en het vasthouden tot aan de kassa :)
 
Idd een mooi schip en bij Scotty echt goedkoop, zou ik zeker eens kopen als ik u was :D

Die afkortingen, mja, overal op elke doos staat hms Bounty, dus noem ik ze ook zo :D
Of in het vervolg de HMAV Bounty, kan ik ook.
 
Hehe, zal ik zeker ooit eens doen, maar voor het ogenblik ben ik iets aan het "regelen" met een modelbouwer uit het Luikse op het gebied van een houten scheepje die me 100 euro gaat kosten aan de ene kant, maar wel ongeveer 450 euro gaat uitsparen aan de andere kant.
Voor het ogenblik kan ik daar nog niet veel over kwijt, om mij niet al te belachelijk te maken indien het op een complete mislukking zou uitdraaien. Maar laat ons zeggen dat ik "de volgende" stap zet.
 
Ik heb net men romp en het dek in de primer gezet, hoeveel lagen primer zouden jullie geven??
Heb de grijze primer van Action genomen.
Veel meer zal ik niet meer kunnen spuiten of schilderen daar ik w8 op men verf, :((

Morgen of straks foto's plaatsen, foto toestel niet thuis :((
 
Ik heb net men romp en het dek in de primer gezet, hoeveel lagen primer zouden jullie geven??
Morgen of straks foto's plaatsen, foto toestel niet thuis :((

Moeilijk te zeggen hoor zonder fotootjes, hou er rekening mee dat je de romp hier niet moet gaan afschuren zoals bij de Vespucci he, anders heb je geen detail meer over.

Tussen haakjes, wat zegt de handleiding over de kleur van het onderwaterschip ?
Velen geven het "white stuff", maar de echte Bounty had een koperbeplating onder de waterlijn. Hangt er natuurlijk van af hoe het oppervlak op het model eruit ziet natuurlijk.
 
Ik zal de onderwaterlijn in het koper doen zoals de echte het ook had.
Veel schuren moet je inderdaad niet doen neen :D maar toch zal ik een beetje opschuren en nog een 2de laag primer geven, dunne laag wel te verstaan.

De details mogen uiteraard niet verdwijnen onder de verf, maar hopelijk straks nog wat foto's.
 
Update 26-08-2008

Dan hier de foto's van de romp en het dek in de primer, ik denk wel dat het nu volstaat na 2 laagjes.
Ik ga een voorbeeld nemen aan Modelengeneer zijn Victory, die is zo mooi dat ik ook een beetje zal improviseren qua kleuren, zeker de roosters op het dek, ook met een beetje zwart in de gaatjes om ze te verduidelijken en ze beter te doen uitkomen.

1_IMG_1768.jpg

1_IMG_1769.jpg

Je kan dus nog mooi de details zien, dit is belangrijk.
1_IMG_1770.jpg
En hier dus ook, nu kan ik dus verder met het schilderen van de romp en het Dek.
Rik het spijt me, maar die canonnetjes van uw Victory zal ik ook nabootsen als het mag. :D
1_IMG_1771.jpg
Zo, tot de volgende update.
 
Laatst bewerkt:
Mijn exemplaar heb ik in het wit gedaan, komt wat mooier over dan het koper kleurtje.

Het origineel exemplaar had kopere plaatjes op de romp, maar de replica Bounty, dacht uit 1962 had een witte onderkant. Dit is ook bij de Endeavour replica zo gedaan.
 
Mijn exemplaar heb ik in het wit gedaan, komt wat mooier over dan het koper kleurtje.

Het origineel exemplaar had kopere plaatjes op de romp, maar de replica Bounty, dacht uit 1962 had een witte onderkant. Dit is ook bij de Endeavour replica zo gedaan.


Ik hou het bij het koper, kzal proberen om de echte na te bootsen, de houten versie daarentegen zal wel de Witte onderkant hebben, maar eerst deze in elkaar steken om een mooi voorbeeld te hebben voor men Houten Juweel :D
 
Ja, idd, en zo te zien is de kit ook niet voorzien van detail voor koperen beplating, "white stuff" dus.
Dat ziet er inderdaad al een mooie ondergrond uit om te beginnen inkleuren. Netjes binnen de lijntjes blijven he Dirk.
 
Ja, idd, en zo te zien is de kit ook niet voorzien van detail voor koperen beplating, "white stuff" dus.
Dat ziet er inderdaad al een mooie ondergrond uit om te beginnen inkleuren. Netjes binnen de lijntjes blijven he Dirk.

Dus volgens u zou ik het in wit moeten doen???

En tussen de lijntjes blijven hehe, ik zal alles mooi afplakken he en zoveel mogelijk spuiten want ik ben geen echte krak in het schilderen, ik heb altijd strepen :((
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan