Hoofdsponsor

1/110 H.M.S. Bounty Revell 1:110

Status
Niet open voor verdere reacties.
update 08-09-2008

Hehe, heb het nog dicht gekregen, was een beetje duwen maar het is nog goed gekomen, op de foto kun je zien dat het goed is, de spleet die je nog ziet is lijm, deze moet ik dus nog bijwerken.

1_IMG_1865.jpg

Hier heb ik al een deel van de masten in elkaar gelijmd, na 3 keer is het toch nog goed gekomen, eerst begon ik alles samen te steken, toen ik naar rechts keek zag ik de platformpjes nog liggen :\
dus terug los gemaakt en alles opnieuw nu wel met alles op zen plaats :D
1_IMG_1862.jpg

Hier kun je dus het resultaat zien van de eerste want die ik heb nagemaakt in touw, het valt best mee denk ik het resultaat.
Ik moet er nog een heleboel maken op andere formaten ook dus ik heb wel nog wat werk aan deze dingen.
1_IMG_1863.jpg

En hier ben ik bezig met het spiegelbeeld van de vorige aan het maken.
Straks nog een werkplankje maken voor de andere maten.
1_IMG_1864.jpg

Zo, tot zover deze update
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er toch heel goed uit. Even een kleine tip. Als je die spijkertjes nu eens doorslaat, zodat ze er helemaal doorheen lopen. Dan kun je gemakkelijk twee keer in een doen. En dan heb je gelijk spiegelbeeld. Heb je er wel opgelet dat de maat van de tussenstukken overeen komen met het orgineel.
 
Dat ziet er toch heel goed uit. Even een kleine tip. Als je die spijkertjes nu eens doorslaat, zodat ze er helemaal doorheen lopen. Dan kun je gemakkelijk twee keer in een doen. En dan heb je gelijk spiegelbeeld. Heb je er wel opgelet dat de maat van de tussenstukken overeen komen met het orgineel.


Is een goeie tip Rik bedankt :D

Dat de openingen niet echt 100% zoals het voorbeeld zijn is juist, maar het is ooo zooo moeilijk om dan nog gaatjes te boren of nageltjes te slaan,maar ik vind het er goed en redelijk juist uitzien, het is wel zeer klein die wanden, en de andere die ik nog moet maken zijn nog kleiner :\
Als ik de draden met lijm heb gedrenkt, dan zijn de draden een klein beetje verschoven denk ik, daarom dat ze niet echt 100% zoals de plastic want zijn.

Of vind je het niet goed Rik die want?
 
Het want ziet er toch heel goed uit. Ik vroeg ernaar omdat je anders straks in de knoop komt met de deadeyes. Daar moet je ze dus achter plaatsen.

Nog een kleine aandachtspunt. Als je de draden eerst met lijm verzadigd, dan afknippen van de mal. Anders loopje het risico dat het mis gaat en alles los laat. :s

Dat willlen we niet, toch. ^^
 
Het want ziet er toch heel goed uit. Ik vroeg ernaar omdat je anders straks in de knoop komt met de deadeyes. Daar moet je ze dus achter plaatsen.

Nog een kleine aandachtspunt. Als je de draden eerst met lijm verzadigd, dan afknippen van de mal. Anders loopje het risico dat het mis gaat en alles los laat. :s

Dat willlen we niet, toch. ^^

Ok, ik heb het nu net anders om gedaan, maar gelukkig nog goed :D
Ik heb eerst de nageltjes er uit getrokken en dan het geheel van de plaat gedaan en dan pas afgesneden, dus de volgende zal ik eerst afsnijden :D

Wederom bedankt voor de tip
 
update 10-09-2008

Voila dan een paar foto's van hoe ver ik nu sta met dit toch mooie schipje.
Een foto van het dek met de ankers geplaatst en vast gemaakt met touwwerk, jammer en sorry van de onduidelijke foto, ik zie het nu pas, dus later meer en mooiere duidelijkere foto's. ;P
1_IMG_1869.jpg


1_IMG_1870.jpg

Dan hier een foto met de masten er op geplaatst dry fit, ik moet ze nog wat verder bijschilderen.
De wanden die gaan traag hoor, maar het gaat :k
1_IMG_1872.jpg

Een bovenaanzicht, ik kan nog juist de kanonnen plaatsen en de masten verder schilderen + de wanden in touw maken en fitten, en het bootje in de blanke lak zetten.
Als deze eenmaal klaar is ga ik verder met de hout bouw van dit mooie schip, dan heb ik dus een voorbeeld van hoe het er uit moet zien.
De Vespucci die ligt even stil, ben aan het wachten op stukken, de commando toren die zal ik deze week ook eens verder afwerken, maar ik wilde dit bootje eerst zo goed als af hebben.
1_IMG_1873.jpg

Tot zover deze update
 
Laatst bewerkt:
Even terug komend op het dek, dat heb je mooi gedaan. Mijn complimenten.

De masten heb je ook al strak in elkaar. Mooi recht ook. Wat ik wel zie is dat je de touwtjes van de deadeyes nog even een drybrusch mag geven. Dan moet je de Victory er maar eens op nalezen. Daar heb ik in uitgelegd hoe je dat makkelijk kan doen. Dit geeft een iets mooier resultaat. Dit omdat deze niet zwart horen te zin. :k
 
Even terug komend op het dek, dat heb je mooi gedaan. Mijn complimenten.

De masten heb je ook al strak in elkaar. Mooi recht ook. Wat ik wel zie is dat je de touwtjes van de deadeyes nog even een drybrusch mag geven. Dan moet je de Victory er maar eens op nalezen. Daar heb ik in uitgelegd hoe je dat makkelijk kan doen. Dit geeft een iets mooier resultaat. Dit omdat deze niet zwart horen te zin. :k

Zal ik nalezen en zo uitvoeren Rik.
Bedankt om uw arents ogen te gebruiken en me deze mooie tips te geven, dit komt het schip en iedereen hier ten goede.o-o
Alle andere mensen en hun tips ook bedankt natuurlijk :k
 
update 13-09-2008

En dan ook nog wat verder gedaan met dit schip, mooi man die plastic kits B:
De ogen heb ik eerst in een donker hout kleur geschilderd, ik zal deze nog wat drybrushen met een lichtere kleur.
1_IMG_1896.jpg


1_IMG_1895.jpg


1_IMG_1892.jpg

De masten staan op hun plaats en ik ben met de bedrading begonnen, dit is een hels karwei :s

1_IMG_1893.jpg


1_IMG_1891.jpg

Een foto van het achtersteven, moet nog bijgewerkt worden, ook dit zal als laatste gebeuren.
1_IMG_1897.jpg
 
Laatst bewerkt:
Neen, gewoon een tekening waar de draden komen, maar niet hoe je ze moet knopen ofzo, ik zal straks eens foto nemen ven de BB.
 
Dat gaat er goed uitzien, maar even een kleine tip. De mast stagen, die zou je om en om moeten doen. Mijn advies, ivm het dunne plastic is omdat je anders kromme masten zult gaan krijgen.

Met om en om bedoel ik dat je zou moete beginnen met de onderste steng, die naar voren gaat heb je al gedaan, dan degene die naar achteren gaat. Dat is als het goed is een marssteng, dan zo verder naar de spiegel van het schip. Als je de touwtjes aan zovel de boeg en de spiegel even niet helemaal fixeert, maar met een lusje vast zet en even lekker laat voor wat het is. Dan zo naar de topmarssteng werken. Dan als je dit helemaal klaar hebt. Kun je eerst deze vast gaan zetten, fixeren dus. Dan weet je nu zeker dat je de touwen op de juiste spanning kunt gaan zetten, zonder dat je de masten gaat verbuigen. Zo doe je dit ook met de bb en sb lijnen die niet bij het want horen. Dan kun je het schip met de spiegel of de boeg naar je toe zetten en de masten zo richten. Dan weet je ook zeker dat je deze recht hebt zitten.
 
Bedankt voor de tip Rik, maar de draden die je nu ziet lopen zijn de draden in het center, er zijn nog geen draden aan BB of SB geplaatst, ik zal verder werken zoals je net vertelde, bedankt.

Ik zal er het boek Anatomi H.M.S. Bounty eens bijnemen over hoe en waar ze juit komen en welke knopen lussen ik moet gebruiken, is een goeie training voor wat nog komen moet op het houten model.cute
 
Ik weet dat je nog aan sb en bb moet beginnen, maar ik vertel het liever op voorhand, dan dat je straks moet slopen of nog erger. :k
 
Mooi man. Applaus Het schilderwerk lijkt me een hele klus.

De Bounty is toch een prachtig schip niwaar. Het staat op mijn to do lijstje maar ik ga het proberen in houtbouw zonder eerst een plastic model te maken.

Het is heel goed dat je dit doet maar ik ben door de houtmicrobe gebeten. Ah ja, tegen dat ik er ooit aan begin zal jouw verslag al lang af zijn waarvoor dank :k :D
 
update 15-09-2008

Voila, nog een beetje verder gedaan met het plaatsen van de touwen.
Ik hoop dat het een beetje is zoals Rik bedoelde.
Ik heb dus van voor tot achter alle draden gehangen en dan BB en SB geplaatst.

1_IMG_1943.jpg


1_IMG_1944.jpg
 
Laatst bewerkt:
Idd, zo gaat het helemaal goed. Als je deze af hebt, kun je met de ra's beginnen. Die kun je dan doormiddel van die touwtjes mooi haaks gaan zetten. Ik ga er nu wel vanuit dat je er geen zeilen op gaat zetten dit ivm de stand van de ra's. Anders had je ze iets schuin moeten plaatsen. Ik blijf je volgen. o-oo-o met arendsogen. :D
 
Ik vermoed dat Dirk wel degelijk de zeilen zal gaan gebruiken. Indien dit echter niet het geval is, hangen de bovenste ra's in de verkeerde positie, deze werden immers (wanneer ze niet gebruikt werden) in hun laagste stand gebracht om zo de masttoppen (ach ik vergeet altijd de juiste nautische termen) te ontzien, deze waren immers, zoals ook te zien op het model, nogal fijn gemaakt.

PS: is het optisch bedrog, of staat het platform van de voorste mast niet helemaal dwars op het schip ?
 
PS: is het optisch bedrog, of staat het platform van de voorste mast niet helemaal dwars op het schip ?

Is een beetje schuin getrokken door de draadjes, maar dit zal ik wel oplossen door iets meer spanning te geven aan de andere kant :s
En ik zal geen zeilen gaan gebruiken, maar ik begrijp niet goed wat je bedoeld dat ze anders verkeerd hangen??
In de BB staan ze inderdaad met de zeilen er op, en ik gebruik de draden zoals in de BB beschreven staat, dus ben ik dan niet goed bezigboos, maar ik begrijp niet hoe ze anders moeten komen wacko
 
Voor een eerste keer zou ik de BB volgen, anders kun je door touwtjes het tuig niet meer zien. Daarbij in deze schaal is het toch ook zaak dat je bij benadering het goed hebt zitten. Dit omdat je anders teveel moet gaan doen. Dit soort fabrikanten rekent met het volgende prinsipe. Les is more. Dus ook niet het volledige tuig zit er op.

Dan wil ik hier wel bij vermelden dat ik (zie de Victory) er wel veel meer aan heb gedaan. Maar ook dat is volgens het principe dat ik geen zeilen ging toepassen uiteindelijk. Dit omdat ik deze niet mooi kon combineren met het tuig wat er op zit. Het tuig is dan goed. En dan zou ik dit verprutsen met de zeilen die te grof zouden zijn. En zeilen halen het zicht van het getuigde schip weg. En dat is ook zonde. :k
 
En ik zal geen zeilen gaan gebruiken, maar ik begrijp niet goed wat je bedoeld dat ze anders verkeerd hangen??
In de BB staan ze inderdaad met de zeilen er op, en ik gebruik de draden zoals in de BB beschreven staat, dus ben ik dan niet goed bezigboos, maar ik begrijp niet hoe ze anders moeten komen wacko

Natuurlijk ben je goed bezig, dat zeg ik toch helemaal niet.

Waar ik op zinspeel, is eigenlijk een heel erg veel gemaakte fout, zo veel gemaakt dat zelfs de meeste fabrikanten er geen rekening mee houden.
Ik zal eens proberen een fotootje op te snorren, maar kan geen garantie geven daaromtrend.

Ok, gevonden, ik heb ze eventjes omcirkeld.
caldercraft_bounty-1.jpg
Zoals je kunt zien liggen de bovenste ra's bijna op het ezelshoofd(?)

PS : de boot op de foto is HMAV Bounty van Caldercraft
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan