Hoofdsponsor

1/110 H.M.S. Bounty Revell 1:110

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om nog eens over dat wit van de romp terug te komen:
Ik heb laatst op het History Channel een replica gezien van zo'n vaartuig (vraag me niet meer hetwelke wacko) en daar had het wit ook een lichtblauwe glans en was het niet zuiver wit.

Dus Dirk, ik denk dat je met je eerste spuitbeurt niet ver van de werkelijkheid was. ;P




Droop
 
:D
Om nog eens over dat wit van de romp terug te komen:
Ik heb laatst op het History Channel een replica gezien van zo'n vaartuig (vraag me niet meer hetwelke wacko) en daar had het wit ook een lichtblauwe glans en was het niet zuiver wit.

Dus Dirk, ik denk dat je met je eerste spuitbeurt niet ver van de werkelijkheid was. ;P




Droop

Dju, ik heb het nu al verbeterd naar iets meer wit, zit nog klein drupeltje blauw in maar is bijna niet te zien nu.
Toch bedankt voor de info Droop :D
 
Update 04-09-2008

Toch terug een beetje verder gedaan, ik weet dat het niet snel gaat maar haast en spoed is zelden goed.
Dan hier een paar foto's van de vorderingen tot nog toe.
1_IMG_1816.jpg

Hier en daar zullen nog wat verbeteringen aangebracht worden, mijn schilderkunsten zijn niet van de beste :\
1_IMG_1821.jpg

Dan ook nog wat verder gedaan met de smoke en met de onderdelen op het dek te plaatsen.
1_IMG_1817.jpg


1_IMG_1820.jpg


1_IMG_1818.jpg


Hier nog een foto van wat ik allemaal aan het schilderen ben, de masten de ankers enz ....
Ook zijn de masten in verschillende kleuren, deze foto's zullen morgen te zien zijn, is te zeggen, de mast bestaat uit 3 delen, en een stuk is in ocker + Antrasiet + nog een deel met 85% mat wit + 15% ocker.
Heeft een mooie look maar dit is voor morgen, dan wil ik jullie gedacht daarover horen aub.
1_IMG_1822.jpg

Dan ben ik ook begonnen met het schilderen van het achtersteven.
Ik probeer het zo goed als het kan natuurlijk, moet een een paar laagjes hebben en de randen moeten nog mooi afgewerkt worden.
Ook daar natuurlijk een foto van bij een van de volgende update's.


1_IMG_1819.jpg


Tot zover deze Update :D
 
Laatst bewerkt:
Gaat netjes zo. Persoonlijk zou ik het dek nog een keertje met een drybrusch grijs of bijna wit wat grijziger maken. Verder niets aan doen.

Voor de spiegel. De laagjes opbouwen, dan komt het wel goed. Ook de raamstylen waren toch geel? Of vergis ik mij nu hierin.

Gaat zo door. Gaat goed zo.
 
Gaat netjes zo. Persoonlijk zou ik het dek nog een keertje met een drybrusch grijs of bijna wit wat grijziger maken. Verder niets aan doen.

Voor de spiegel. De laagjes opbouwen, dan komt het wel goed. Ook de raamstylen waren toch geel? Of vergis ik mij nu hierin.

Gaat zo door. Gaat goed zo.


Persoonlijk zou ik het dek nog een keertje met een drybrusch grijs of bijna wit wat grijziger maken

Dus hier wil je zeggen dat ik met een zo droog mogelijke verfborstel dus zachtjes over het dek moet strijken he, met een tintje grijs, grijs-wit
Ik zal dit eens proberen :D

Je hebt gelijk, de raamlijsten zijn ook geel, daar kom ik later toe :D
Eerst stukje bij beetje en kleur bij kleur inschilderen.
 
Hey Dirk,

Ziet er heel mooi uit, je schilderwerk is erg netjes cute

Dit wordt een prachtig schip.

Groeten

Pascal
 
Gaat netjes zo. Persoonlijk zou ik het dek nog een keertje met een drybrusch grijs of bijna wit wat grijziger maken. Verder niets aan doen.

Voor de spiegel. De laagjes opbouwen, dan komt het wel goed. Ook de raamstylen waren toch geel? Of vergis ik mij nu hierin.

Gaat zo door. Gaat goed zo.


Arf, heb iets teveel grijs op men stok genomen :\

Wat kan ik er nu het best mee doen, of valt dit nog mee???

1_IMG_1825.jpg

Is teveel in plekken, ik ben er niet tevreden van zo, maar welke oplossing zou men me hier aanraden??
1_IMG_1824.jpg
 
Laatst bewerkt:
He, he, he, dat is schrikken he? Dat had ik ook wel.

Het is idd iets teveel. Nu kun je twee dingen doen. Ofwel terug gaan bruschen naar de oker kleur. Ofwel zo door blijven gaan. Het resultaat is dan wel wat grijzer om maar zo te noemen. Het mag ook best wel grijs zijn, die dekken werden toch nog altijd heeeeeeel goed onderhouden, al was het alleen maar om de bamanning bezig te houden.

Mijn optie; doorgaan, en niet te egaal proberen te werken. Wel het dek heeft van naturere niet een egale laag. Dit omdat er natuurlijk ook op gelopen wordt. En dat geeft altijd plekken die je blijft zien. Zo gaat het model ook leven. En daar is niets mis mee. Kijk maar eens in de beschrijving die ik jou gestuurd heb, daar zie je ook dat het dek niet egaal is. Gewoon op gevoel gewerkt. En niet een van te voren bedachte reden van hier wat meer en daar wat minder. Het dek komt uiteindelijk wel vol met van alles en nog wat. Dus komt dat verloop er vanzelf.

Oefening baar kunst. Het is je eerste keer. En het ziet er echt niet slecht uit.
 
Update 05-09-2008

Nu heb ik nog een beetje verder gedaan en zoals je kunt zien is het nog iets teveel, ik zal het nu een paar uur laten drogen en dan zal ik nog eens dry brushen met die ocker bruin achtige kleur om het iets te verminderen.
1_IMG_1826.jpg


Dan hier, nu heb de masten gespoten en of geschilderd volgens de BB, kan iemand mij uitleggen waarom die ene zo licht van kleur moeten?
Ik vind geen foto's waar de masten zo licht van kleur zijn, ik heb het alleen eens zo gespoten om het ook aan jullie te laten zien, ik zal ze zelf terug spuiten in een meer ocker kleur met Antrasiet zoals de onderste mast die je op de foto ziet staan.
1_IMG_1827.jpg
 
Laatst bewerkt:
update 05-09-2008

update2 05-09-2008

Voila, ik heb nog een dry brush gedaan met de kleur van het dek zelf en het is al beter aan het worden, straks nog een keer en het zou in orde moeten zijn.

1_IMG_1830.jpg

Hier heb ik al de romp in de blanke lak gespoten, het ziet er mooi uit vind ik, jullie kunnen daar anders over denken, daarom graag een reactie :D
1_IMG_1831.jpg


1_IMG_1832.jpg

Als het dek in de juiste verhouding zit qua dek kleur, dan zal ik de romp dicht maken.
Dit is voor vanavond of morgen, en natuurlijk volgen dan de nodige foto's.
 
Laatst bewerkt:
update 05-09-2008

Want.
Hier een foto van hoe ik de want zal nabootsen, het is het systeem van wederom onze goeie vriend Rik aka modelengeneer die ik zal gebruiken.
Het touw is nog te dik, zeker de ecrun ik ben op zoek naar een dikkere zwarte en zal ook nog een statief geen kopen voor men boormachiene, omdat ik de gaatje loodrecht wil doorboren om het spiegelbeel te kunnen maken voor de ander zijde.

1_IMG_1834.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dirk ,

ik denk dat de spankoorden de goeie diameter hebben , het zijn de klimkoorden die veel dunner moete staan .

Als ik de foto hierboven goed begrijp , is de rechterstuk de oorspronkelijke in de bouwdoos voorziene want , niet ?

Op dit schaal zou ik messingdraad gebruiken om een gesoldeerde want te maken , zoals ik het deed op de modellen die je reeds hebt kunnen zien .

IMGP1148.jpg


een andere oplossing : gebruik evergreen ronde staven van de goede diameter ( of "stretched sprue" ) , misschien gemakkelijker om te lijmen , maar minder sterk

de groetjes ,

Laurent
 
Bedankt voor jullie reacte

Laurent, de rechter is inderdaad de plastic want die in de bouwdoos meegeleverd was.
Ik zal het geheel proberen na te bootsen in draad, dus inderdaad de spankoorden dikker dan de klimdraden.

Ik ben juist naar de winkel geweest om een klein kolomboormachientje te kopen :D
Ik zal het eerst in elkaar steken en dan een foto nemen, heb het nodig om loodrecht door het hout te kunnen boren voor het spiegelbeeld, ik weet dat dit ook mogelijk is met een gewone boormachien maar ik wil niet sukkelen :D
 
Kolomboormachien

En hier dan het toestel die ik heb gekocht om men gaatjes loodrecht door te boren, kan ik ook voor andere dingen gaan gebruiken he, heb het niet alleen voor deze gaatjes gekocht, zo zot ben ik ook niet :D

1_IMG_1835.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie machine. En ziet er ook heel goed uit. Mannesman toch?

Volgens mij zul je daar veel plezier mee hebben voor veel meer werkzaamheden, kijk maar eens naar een lamel schuurklosje uit voor op de boormachine. Dan kun je deze hier ook voor gebruiken, een pracht resultaat voor veel schuuronderdelen. En wat denk je van het blokeren van de hoogte instelling en dan een minifreesje er in. Dan heb je een pracht vrees om mooie randjes te maken. Dan moet je wel voorzichtig werken maar het gaat heel mooi.
 
Volledig mee eens met Rik. Hoewel ik geen kolomboormachine heb, echter wel het kolomboorstatief van proxxon waar m'n proxxonneke in verblijft, net hetzelfde dus, maar op een iets kleinere schaal :)
Die heb ik dus gebruikt in combinatie met een schuurklosje van dremel (tjah, ik moet bekennen dat die iets beter zijn dan die van proxxon zelf, vanwege het schroefje) om de stukken van de santa lucia mooi af te schuren. Een klusje dat in nauwelijks een kwartiertje geklaard was.
 
update 07-09-2008

Ik heb nu de 2 helften met het dek samen gelijmd.
Hoe dat het komt weet ik niet maat achteraan heb ik een kier????
Deze krijg ik dus aan geen kanten dicht, ook tijdens de dry fit niet en alles zit zoals het moet, zeer raar.
Dus zal plamuur de oplossing moeten geven.

1_IMG_1857.jpg

Zo ziet hij er nu uit
1_IMG_1858.jpg

Nog wat onderdelen geschilderd en ook het bootje met de Smoke bewerkt, de zitbankjes althans.
1_IMG_1856.jpg


1_IMG_1859.jpgDe


stukken van de masten heb ik gespoten en had dit beter niet gedaan en eerst alles in elkaar gelijmd,maar ik probeer het zo wel samen te smelten.


1_IMG_1855.jpg
De boegspriet is ook gespoten en geschilderd.
1_IMG_1861.jpg

En dan hier nog een beetje met het blauwe bijwerken en zal ook een mooie vertoning zijn, dit stuk zal ook een deel van die spleet doen wegsteken trouwens op het achterschip. 1_IMG_1860.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kun je eens een plaatje laten zien van de achterkant genomen. Dan kan ik eens kijken.

Ik heb de indruk dat het dek niet helemaal goed zit. En dat deze iets smaller gemaakt moet worden.

Er zitten in de romp als het goed is een paar nokjes, daar moet het dek opvallen. En dan moet deze bijna passen. Helemaal is meestal ook niet. Dan moet je het dek met schuurpapier iets smaller gaan schuren.
 
Euh... hmmm, je hebt gelijmd zeg ? Ook nadat uit de dryfit bleek dat haar kont niet dicht wilde ??? Man man man, (zoals mijn instruteur plag te zeggen), dat is nu juist het doel van een dry-fit heh, om te zien of alles wel past, past het niet dan, kijk je hoe je het kan doen passen.
Maar, toon ons eens een fotootje van haar onwillige kont, zullen we beter kunnen zien wat er scheelt.

Edit : ik zie dat haar spiegel er nog op moet, er zit toevallig toch geen balk aan de achterkant van die spiedel die precies in die spleet past he ? (gewoon een mogelijkheid, dat er helemaal geen pasprobleem zou zijn (dream on, cooper, dit is nog steeds Revell))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan