Hoofdsponsor

1/110 H.M.S. Bounty Revell 1:110

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan altijd twee versie maken en alles geven voor het houten exemplaar. In ieder geval succes met je project!
 
Dus volgens u zou ik het in wit moeten doen???

En tussen de lijntjes blijven hehe, ik zal alles mooi afplakken he en zoveel mogelijk spuiten want ik ben geen echte krak in het schilderen, ik heb altijd strepen :((

Hey Dirk, eerst en vooral, gelieve geen "U" te gebruiken, dan ga ik me nog ouder voelen.

Tjah, als ik naar die close-up van de plastic romp kijk, zie ik dus de gangen dus helemaal to aan de kiel lopen (met gangen bedoel ik dus de lijnen van de latjes). Wanneer je dit nu in het koper gaat schilderen, klopt het kleur dus helemaal niet met de textuur, want koperbeplating ziet er natuurlijk helemaal anders uit dan planken.
Dus misschien de Revell versie in het wit, en de houten versie met koperbekleding ?

Strepen bij het schilderen ? Verdun je de verf wel voldoende ? Voor grotere oppervlaktes gebruik je best een breed, plat, zacht penseel ipv van de ronde penselen die je voor de details gebruikt.
 
Oeps, meestal als ik schilder verdun ik men verf nooit, alleen bij het spuiten wel.
Dus bij het schilderen ook verdunnen, zal ik eens proberen, en Ik zal dus alle 2 de modellen met een witte romp doen, ik vind het op zich wel mooi zo.

Bedankt voor de info dancooper :D
 
Oeps, meestal als ik schilder verdun ik men verf nooit, alleen bij het spuiten wel.
Dus bij het schilderen ook verdunnen, zal ik eens proberen, en Ik zal dus alle 2 de modellen met een witte romp doen, ik vind het op zich wel mooi zo.

Bedankt voor de info dancooper :D


Inderdaad, ook verdunnen bij het schilderen, echter natuurlijk niet zo erg verdunnen als voor het spuiten he. Het is een kwestie van de "feeling" te krijgen. Dus eerst een beetje experimenteren tot je het gewenste resultaat bereikt.

Ik heb er eventjes een fotootje bijgenomen van een vorig project van me, de E-Boat van Airfix.
Het donkergrijze dek is geschilderd met het platte penseel dat je naast de romp ziet liggen :
Picture008.jpg
(Verontschuldiging indien ik hiermee dit topic vervuil overigens.)

Ja in het wit is het ook best wel mooi hoor, en bovendien, toen de Bounty nog Bethia (haar originele naam voor ze door de admiraliteit werd opgekocht en verbouwd) heette had ze een wit onderschip.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze helaas niet meer, maar ik heb nog wel een Voc schip van het zelfde staan, die heeft ook een witte onderkant gekregen. Deze heb ik wel even met iets zwart gemengd, dit omdat ik helemaal wit niet echt realistisch vond.
 
Even voor jou om te zien hoe ik dit destijds gedaan heb. Let wel dit is mijn eerste keer dat ik een bouwdoosje heb geknutseld. Dit omdat iemand deze mij gaf. Was als in elkaar gelijmd voor een groot deel van de romp. En kon dit nog wel herstellen, maar niet zoals het hoort. Ik ga deze nog wel eens een keer herbouwen, maar heb dit bewaard omdat het een eerste plastic model was.

1_SANY1870.jpg

1_SANY1871.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het dek gespoten in een zandkleurige verf van humbroll, doe ik nooit meer, zo'n miserie om dan je Airbrush terug proper te krijgen pfffff.
Voortaan voor mij alleen nog Acryl verven, is makkelijk te kuisen en minder schadelijke stoffen in de lucht.

1_IMG_1775.jpg
Ik heb dus ook besloten om de romp, de onderkant in een witte matte kleur met een paar % oker te spuiten, zo stellen ze het ook voor in sommige Bouw beschrijvingen.

Morgen meer :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus ook besloten om de romp, de onderkant in een witte matte kleur met een paar % oker te spuiten, zo stellen ze het ook voor in sommige Bouw beschrijvingen.

Morgen meer :D
Dirk, ik zou ook de onderkant van de romp in mat wit spuiten. Maar i.p.v. een zeker percentage oker er in te mengen, zou ik opteren om in je wit enkele druppeltjes blauw te mengen.

Ik denk dat het de bedoeling is om een mooie witte onderkant te verkrijgen, dus waarom zou je er dan oker in mengen? Als je enkel en alleen wit gebruikt, dan zal in de toekomst deze verkleuren (met hetzelfde resultaat alsof je er oker hebt in gemengd).

Die paar druppeltjes blauw zullen ervoor zorgen dat na jaren het wit nog steeds wit is en geen verschenen zandkleurtje is geworden.


Het is maar tip. cute



Droop
 
Bedankt voor de tip Droop, zo zal het dan ook gebeuren dan, een kleine percentage blauw bij het wit doen.
Dit is voor een van de komende dagen :D.
 
Die kleuren mengen aan een bepaalde percentage, hoe doen jullie dat juist, want ik heb dit een paar keer nodig, mixen jullie dan verf genoeg dat je zeker toekomt voor alle delen of mixen jullie juist de verf die je op dat ogenblik nodig hebt???
Want als je 2x mixed ben ik niet zeker dat je de juiste kleur hebt als het kleur dat je voordien hebt gemixed.

Hebben jullie dan ook potjes waar je de gemixte kleuren in bewaart??Want dit is volgens mij de methode om het te doen maar ik ben niet zeker, en hoe bepaal je de percentage, 40% Wit en 60% oker bv, via een spuit ofzo??

Dank u
 
Inderdaad, Dirk een spuit is het ideale instrument daarvoor aangezien je daar een verdeling op hebt. De rest is gewoon een beetje tellen. Zoals je wellicht weet heb je spuiten gaande van 0,2 ml (insuline spuiten) tot 50ml (vraag me niet wat ze daarmee inspuiten (of optrekken), ik wil het echt niet weten). Maar er zijn ook verschillen in de "kop", wat je nodig hebt is een luer (uitgesproken "luwer"), en vooral geen luer-lock (want die zijn onmogelijk opnieuw proper te krijgen).
 
Probeer bij de apotheker anders eens een druppelaar te krijgen, zoals je ook in de neusdruppels hebt. Wij noemen dat hier een glazen pipet. Dit is erg gemakkelijk. En dan kun je ook de druppels tellen. Zo doe ik dat meestal. Het zijn vaak kleine beetjes die je moet mengen. Ook is het mogelijk om zo´n pipet in het plastic te krijgen, die zijn veel goedkoper dan die van glas.

Ik zal vanavond even een plaatje schieten van beide. Dan weet je wat ik bedoel.
 
Hebben jullie dan ook potjes waar je de gemixte kleuren in bewaart??Want dit is volgens mij de methode om het te doen maar ik ben niet zeker, en hoe bepaal je de percentage, 40% Wit en 60% oker bv, via een spuit ofzo??

Dank u
Dirk, de gemixte/ klaargemaakte verf kan je een tijdje bewaren in zo'n plastic kokertje waar een filmrolletje heeft ingezeten.

Ga maar eens bij een locale fotograaf en met een beetje geluk kom je er met een zakje vol van terug naar huis. Die mannen zijn meestal blij dat ze d'r vanaf zijn.

Het beste is toch om niet steeds teveel verf te maken want in die kokertjes kan je ze natuurlijk niet eeuwig bewaren.

Ik bewaar mijn verf in de glazen potjes waar Revell airbrushverf heeft ingezeten. Is een potje leeg, eventjes reinigen met white spirit, goed uitspoelen et voilà: je kan het terug opnieuw gebruiken.



Droop
 
Bedankt voor de leuke tips mensen deze helpen me wel terug verder opweg :D
 
update 28-08-2008

Klein beetje verder geschilderd aan de romp, ook nog wat kleine dingen zitten maken en plamuren om de gaatjes van het gieten een beetje op te vullen.
Ik heb het blauwe al een eerste laag gegeven zoals op de foto te zien is.

1_IMG_1778.jpg


Ik heb ook de leuning al in eerste laag Antrasiet gegeven.
Ik zit wel niet tussen de lijntjes :D maar dat kan nu nog geen kwaad, er moeten nog andere kleuren op en dan zaki k proberen om te schilderen tussen de lijntjes, ook zal ik zo veel mogelijk proberen te spuiten, dus dat word een serieuse afplakbeurt denk ik.

1_IMG_1779.jpg

Dan heb ik ook meer in huis dan ik zelf wist, zoals Rik voorstelde met zo'n druppelaar, op de foto kun je zien wat ik nog in huis had, het was een flesje neusdruppels die we toch niet meer gebruiketen en die al redelijk van ouderdom was, dus effe weggegoten en lekker uitgespoeld :D

Ook nog een leeg film rolletje gevonden zoals Droop voorstelt en zelf nog een bus gesteriliseerd water :D

1_IMG_1788.jpg

Tot straks
 
Laatst bewerkt:
Hallo Dirk,

Kom al een tijdje zo nu en dan even bij jouw om het hoekje kijken, moet toch even zeggen dat ik het een mooi model vind. Vroeger heb ik eens de Santa Maria gebouwd, maar waar die is gebleven...........in ieder geval, ik blijf je volgen en ben al nieuwsgierig geworden naar het eindresultaat.

Mvg.
 
Man man man, nu heb ik iets teveel blauw er bij gedaan :D
Heeft een blauwe schijn, dus de volgende laag zal ik 1 druppel erbij doen, nu had ik gewoon wat witte matte verf genomen en een saté prikker in de blauwe verf gedaan en roeren maar, als het er eenmaal op gespoten zit zie je pas dat het echt te blauw achtig is.

Straks foto nemen en eens tonen, niet lachen he :D
 
Ja Dirk, aldoende leert men he. :D

Enne we zien de foto´s wel. Ik lig er al klaar voor. verdacht
 
Hier dan een foto of 2 van de romp in het ( Wit )

Je kunt mooi de blauwe schijn zien niet???
1_IMG_1794.jpg
Dus straks een volgende laag geven met iets minder kleurstof er in :D

1_IMG_1790.jpg

Dan heb ik hier nog wat kleine stukjes geschilderd in Roest kleur en Antrasiet.
1_IMG_1795.jpg
Tot Zo
 
Laatst bewerkt:
He, he, ik lach niet. :s

Nee hoor. Een dun laagje met minder blauw erdoorheen, en je bent daar waar je wilt zijn. Gaat best goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan