Hoofdsponsor

1/76 Morris C8 FAT (Airfix) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Christophe,ja man petje af ze zeg en zeker op die schaal,ge zijt straffer dan ik .om zo klein te zijn doet ge dat zeer gedetaileerd en erg net.
 
Knappe update Christophe, en als ge nog eens een papieren zakdoek wil draperen kan
je ook altijd verdunde houtlijm er over doen, zo heb je langer tijd om alles goed te leggen. ;)
 
Bedankt voor de aanmoedigingen iedereen.

@DJs: de volgende keer denk ik dat ik houtlijm ga gebruiken. Zoals je zegt, dan heb ik wat meer tijd om de plooien te maken. Met CA lijm heb je die tijd niet. Ook ga ik van dat papier dat ik schoendozen zit gebruiken ipv zakdoekjes (tip van een filmpje van youtube). Die zakdoekjes zijn iets te fragiel en moeilijker te snijden. Al doende leert men. Maar als het snel moet gaan is CA lijm een goede optie.

Christophe
 
Inderdaad die papieren zakdoekjes zijn iets fragieler mar ik heb het wel toegepast op mijn zetels van mijn bugatti.
En ik moet zeggen voor mij is het goed zo.uiteraard is dat schoendoos papier wat sterker en ja dat zou ik in uw geval echt wel gebruiken dan.de tijd om te plooien word dan wat langer ook he.
 
Prachtig scratchwerk dat koper/messing
 
Ik maak de zakdoekjes nat met Klir (Future). Dat heeft het voordeel dat je de Klir kan aanbrengen met een borstel daar waar je wil en waar het nodig is. Zo voorkom je dat het natte product voortijdig scheurt tijdens het aanbrengen. Eens aangebracht en goed bevonden strijk ik dan het volledige doekje is met Klir zodat het bij het drogen harder wordt. Het teveel kan steeds weggesneden worden met een scalpel.
 
klasse werk ,details zijn perfect uitgevoort

benieuwd naar de schilderwerken

tom
 
Ik maak de zakdoekjes nat met Klir (Future). Dat heeft het voordeel dat je de Klir kan aanbrengen met een borstel daar waar je wil en waar het nodig is. ......

Interessante tip, had ik nog niet gehoord :), ik ging verdunde houtlijm gebruiken...
 
Ja heel goede tip Erwin. Dat ga ik toch eens proberen een volgende keer. Dat is toch Sols Plus niet?

Christophe
 
klasse werk ,details zijn perfect uitgevoort

benieuwd naar de schilderwerken

tom

Bedankt Tom. Maar voor ik dit modelletje ga schilderen ga ik toch eerst nog een ander snel modelletje maken om de airbrush eens op te testen en ook enkele verweringstechnieken want dat heb ik nog nooit gedaan en ik zou dit niet graag verprutsen.

Christophe
 
Ja heel goede tip Erwin. Dat ga ik toch eens proberen een volgende keer. Dat is toch Sols Plus niet?

Christophe

Weet niet of dat juist hetzelfde is maar denk het wel. Het is waterachtig en heeft een melkkleur.
Het geeft ook nog eens een goede geur af, ge kunt het vrouwken altijd wijsmaken dat ge gekuist hebt.
 
Vandaag begonnen met het kanon.

Hier een foto van het kanon uit de doos.

1_foto_46.jpg

De loop heb ik erafgehaald omdat die helemaal niet lijkt op de echte. Het onderstuk kan ik gebruiken.

1_foto_47.jpg

Hier heb ik al twee spaken fijner gemaakt. Dit is het onderdeel waar de wielen op ronddraaien.

1_foto_48.jpg

Een dryfit. De beschermplaat (of hoe noem je dat) is te dik (1,5mm) dus ga ik die opnieuw maken. Spijtig eigenlijk want de details die erop staan zijn goed. Maar ik vind het geen zicht zo.

1_foto_49.jpg

Christophe
 
Mooi werk dat je reeds verricht hebt.
Kan je de achterkant van het pantser niet wat dunner schuren? Zo behoud je de details aan de voorkant...
 
Idd dat zou ik ook zo doen,Hoe dan ook het is een echt priegelwerkje he enz eker op die schaal verhouding
 
Ja heel goede tip Erwin. Dat ga ik toch eens proberen een volgende keer. Dat is toch Sols Plus niet?

Christophe
Future, Klir, Sols Plus, Parket Plus, Astonish, Cera, Klear, Vloer Plus, enz, enz, enz...
Allemaal verschillende namen voor hetzelfde product. ;)



Droop
 
Die beschermplaat opnieuw maken is de beste oplossing vind ik.
Je kan hem wel afschuren als je wil ,maar mooi evenwijdig afschuren lukt nooit , dat komt door de menselijke handeling (niet komisch bedoeld).
Trouwens in het plaatsen van details ben je toch ook geen kleintje
 
Die beschermplaat opnieuw maken is de beste oplossing vind ik.
Je kan hem wel afschuren als je wil ,maar mooi evenwijdig afschuren lukt nooit , dat komt door de menselijke handeling (niet komisch bedoeld).
Trouwens in het plaatsen van details ben je toch ook geen kleintje

Ja, eigenlijk moet ik Famo gelijk geven, het is moeilijk om egaal te schuren, ook al schuur je in een "acht"...
Maar op deze schaal zal het moeilijk zichtbaar zijn denk ik??

Nu, als je van plan bent om het te scratchen moet ik Famo terug gelijk geven, je hebt al bewezen dat je het kan hé ;)
 
Bedankt jongens voor al de complimenten.

Ik heb vandaag verder gewerkt aan het kanon.

De beschermplaat heb ik opnieuw gemaakt. Ten eerste omdat, zoals Famo al zei, het te moeilijk is om alles mooi evenwijdig te schuren. En ten tweede omdat er op de voorzijde 2 lelijke sinckholes zitten die moeilijk af te werken zijn.

Hier het resultaat met enkele referentiefoto's:

1_foto_50.jpg

1_foto_51.jpg

1_foto_52.jpg

1_foto_53.jpg

1_foto_54.jpg

1_foto_55.jpg

1_foto_56.jpg

2_foto_57.jpg

1_foto_58.jpg

Ik zie hier juist aan de foto's dat die stangetjes een beetje verkeerd staan, dus dat moet ik nog aanpassen.
Ter vergelijking het kanon van de doos en het nieuwe kanon. Toch wel een heel verschil.
Ik ben van plan om die schup en het touw ook op het kanon te zetten. Kan ik zulke schupjes op schaal 1/76 appart kopen? En heeft iemand een idee om het touw te maken? Ik dacht twee koperdraadjes rond elkaar draaien en dan in vorm zetten.

1_foto_59.jpg

Christophe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel mooi gewerkt, Christophe.

Leuke combinatie, prima scratch !

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan