Hoofdsponsor

1/76 Morris C8 FAT (Airfix) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De omkadering van je radiatorrooster, heb je dat ook uitgefreesd met je bovenfreesmachinetje. Zo ja , dan is dat iets dat serieus mijn interresse opwekt.
Als je dat gemaakt hebt met de hand moet ik zeggen : "JAWADDE "
Christophe ,je wagentje is toch al veel mooier geworden dan zoals het er origineel bijstond , prachtig man.
 
De omkadering van je radiatorrooster, heb je dat ook uitgefreesd met je bovenfreesmachinetje. Zo ja , dan is dat iets dat serieus mijn interresse opwekt.
Als je dat gemaakt hebt met de hand moet ik zeggen : "JAWADDE "
Christophe ,je wagentje is toch al veel mooier geworden dan zoals het er origineel bijstond , prachtig man.

Het radiatorrooster is gemaakt met de freesmachine, Famo. Met de hand zou het niet zo perfect kunnen denk ik.

Christophe
 
zoals de voorgangers al zeggen , je radiator rooster is een hele verbeetering bij het gene er in de doos zat.

top werk in der kleine schalen

tom
 
Mooie verbeteringen aan dit karretje. Ik blijf me toch steeds verbazen over de vorm van de engelse voertuigen in WOII. zullen toch bijna nooit een schoonheidsprijs winnen....
 
@ Silenoz : schoonheid is relatief
 
De Engelse voertuigen zijn nooit zo gehyped als de Duitse of de Amerikaanse. Ik persoonlijk vind dat ze fantastische bakken hebben.
 
Nu mijn papierbouwproject afgelopen is, kan ik verder werken aan dit project.
Hier nog een update.

Ik heb de twee ventilatordingetjes die bovenop het dak zitten uitgefreesd uit plastic card en gemonteerd.

1_foto_33.jpg

1_foto_34.jpg

Vervolgens ben ik begonnen met de Limber (waar de munitie voor het kanon in zit)
Hier een foto van de limber uit de doos.

1_foto_35.jpg

En hier de referentiefoto's. Je ziet er is veel werk aan.

1_foto_36.jpg

1_foto_37.jpg

Hij is nog niet helemaal klaar, maar de eerste details zitten erop. De witte stukken zijn plastic card die ik opnieuw heb gemaakt met de juiste details en afmetingen. De kleine details heb ik met messingprofieltjes gemaakt.

1_foto_38.jpg

1_foto_39.jpg

1_foto_40.jpg

Ik ben ook van plan om die canvasdoek op de referentiefoto op het modelletje te plaatsen.

Christophe
 
Wat een luxe om zo'n freesmachine te hebben :wow:
Ik ben erg jaloers op die fijne onderdelen die je ermee kan maken....

Het is een enorme verbetering aan je model, ook de limber is enorm verbeterd, kwaliteitswerk Christophe, chapeau!!
 
Tja ,dat is het é gasten......
Knap priegelwerk Christophe,
 
Netjes, dat zeil geeft zeer zeker een speciale toets aan het limbertje. En verder zeer sterke eigen detailleerwerken !
 
Jawadde chique aanpassingen, is toch gemakkelijk zo een freesmachine.
 
Bedankt jongens voor de complimenten, maar het is enkel de plastic card die ik met de freesmachine heb bewerkt. De metalen deeltjes zijn allemaal handwerk.

Christophe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tjee wat klein zeg, en dan zo gedetailleerd..... erg mooi Christophe.

Fred
 
Laatst bewerkt:
één der kleine schalen en christophe die hem knap gebouwd geeft met mooi details

komt er daar ook zo een ziel op

tom
 
Had deze topic een tijdje niet meer gevolgd.
Goed bezig Christophe, de wagen ziet er heel belovend uit.
 
Hier nog een update van de limber. deze is nu volledig klaar.

Eerst een referentiefoto van de achterkant:

1_foto_41.jpg

En hier het resultaat.

1_foto_42.jpg

1_foto_43.jpg

1_foto_44.jpg

1_foto_45.jpg

De spatlappen en het canvas doek heb ik gemaakt met papieren zakdoekje en secondenlijm. Ik had niet direct iets anders voorhanden, dus heb ik dit maar eens geprobeerd. Eerst een stukje papieren zakdoekje uitgesneden en dan met een pincet op de juiste plaats houden en vervolgens met een tandenstoker in de secondenlijm en voorzichtig op het papier deppen. Het resultaat is niet echt fantastisch, maar het kan er mee door. misschien als het gekleurd is dat het er beter uitziet.


Nu verder werken aan de quad zelf en dan nog het kanon.

Christophe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De limber ziet er goed uit, ik zou echter nog enkel een stripje boven de spatlappen hangen met die rivetten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan