Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/76 Morris C8 FAT (Airfix) [!]
Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 141

Discussie: Morris C8 FAT (Airfix) [!]

Standaard Morris C8 FAT (Airfix) [!]

Hallo iedereen,

Mijn eerste bouwdoosjes zijn gearriveerd. En ik ga beginnen met de kleinste, nameljk de Morris C8 FAT van Airfix op schaal 1/76.

En hier de bouwplannetjes.

Het ziet er niet zo ingewikkeld uit, maar ik ga toch proberen om hier en daar enkele dingen te veranderen en te skratchen. (1ste poging).

De MORRIS C8 FAT bestaat in drie uitvoeringen. MK I, MK II en MK III. En van de MK III bestaan er dan weer twee uitvoeringen.

In de doos zit de uitvoering MK I en dus ga ik die ook maken. Deze heeft t.o.v. de ondere uitvoeringen een metalen dak en geen oprolbaar canvas dak.

Voor dit beestje zijn er verschillende camo uitvoeringen en kleuren, maar ik ga me voorlopig baseren op deze foto.

Bovenop het dak staan twee "ik weet niet wat het zijn" dingen. Zijn dit verluchtingsroostertjes? Heeft iemand een idee?

Verder heb ik een mooie reeks foto's gevonden met de nodige details. Het is wel van een MK II, maar buiten het open dak zijn er geen grote verschillen.

Weet er iemand wat het gele bordje met 9/5 op wil zeggen?

Nu kan ik van start. dus binnenkort een update van de eerste vorderingen.

Christophe

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Bovenop het dak staan twee "ik weet niet wat het zijn" dingen. Zijn dit verluchtingsroostertjes? Heeft iemand een idee?
    Die molentjes dienen inderdaad voor de luchtverversing in het voertuig.
    Je ziet ze ook veel op binnenschepen staan.

Leuk modelletje trouwens.
    Eentje die ik ga volgen.

Droop

Standaard

Ja leuk modelletje, en ik denk ook dat het verluchtingsroosters zijn zulke die ronddraaien als ge rijd.
    En 9/5 wil misschien zeggen dat ze maar werken van 9h tot 5h
    Nee het is misschien een eenheidsnummer oid

Standaard

Het bordje 9/5 is een "bridging plate" een bordje dat aanduidt welke klasse brug moet genomen worden door dit voertuig. De 9 zal zijn met volle lading en achterban, de 5 zal enkel voor de trekker zijn. Alle Geallieerde motorvoertuigen, en zeker de Engelse, waren voorzien van een dergelijk plaatje.

Die bovenste foto is waarschijnlijk genomen in Asnelles, Normandië 2009 in het Britse kamp.
    Ons medelid Swaken en ik hebben daar rondgelopen en zowat alles gefotografeerd wat er maar te fotograferen viel.
    Van deze truck, de limber en het kanon hebben wij een serie van 65 foto's interieur en exterieur. Als je ze wil moet je maar roepen of een pm sturen.
    Laatst gewijzigd door Erwin; 30-12-10 om 21:43
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJs Bekijk bericht
    En 9/5 wil misschien zeggen dat ze maar werken van 9h tot 5h
    @DJs: LOL

@Droop: bedankt voor de info, weer al iets bijgeleerd.

@Erwin: Die foto's zouden zeker een hele hulp zijn. Heb een PB gestuurd. Bedankt.

Christophe

Standaard

Dat heb ik nu al altijd het meest rare voertuig uit WO II gevonden. Daar zit nu eens geen enkele vorm in ,wat niet wegneemt dat het een mooi model kan worden.
    Succes

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Famo, het is echt een lelijk eendje, maar dat heeft wel iets vind ik en ideaal voor een beginnende modelbouwer.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht hier eens een helpende hand uit te kunnen steken, maar Erwin is me voor, 9/5 heeft inderdaad te maken met de condities inzake gewicht bij het nemen van een brug van een bepaalde klasse.

Succes, enne...ik vind dit een prachtig karretje ! Als je deze in het echt ziet, zie je pas hoe indrukwekkend hij eigenlijk wel is.

Standaard

Dankzij de mooie foto's van Erwin ben ik gestart met de bouw. Na eerst een goed uur de plannen en foto's bestuderen, kan ik hier de eerste kleine update laten zien.
    De bedoeling is om heel wat aanpassingen te doen, maar de schaal is nogal klein dus ik zal zien wat allemaal mogelijk is. Het probleem is vooral dat de onderdelen op deze schaal (1/76) nogal een serieuze dikte hebben die niet klopt met de schaal.

Ik ben begonnen met het interieur na eerst een kleine dryfit te doen. En ik moet zeggen, dit modelletje heeft toch iets moois.

Hier nog één van de foto's van het interieur. De bedoeling is om het modelletje te maken met één deur open zodat je binnen kan zien. En de bakjes onderaan worden ook nog gemaakt.

Hieronder zie je de bodem van het interieur waar de zetels op komen. De uitstekende stukjes op de bodemplaat worden weggeschuurd. Die dienen normaal om de zeteltjes op te plaatsen, maar dat ga ik veranderen, want op de foto kan je zien dat de bodemplaat verschillende hoogtes heeft.
    De rode stippellijntjes zijn de delen die ik ga wegnemen omdat die anders voor de open deur komen.

Met plasticard heb ik de verschillende hoogtes van de vloer gemaakt. A is de bestuurdersplaats. B zijn de delen die zijn weggefreesd.

Op de volgende foto zie je de onderkant. Daar heb ik de twee uitstekende lipjes een beetje dunner moeten frezen omdat die zichtbaar zijn als de deur open staat.
    Je kan hier ook zien dat het chasis nogal sober is en de details zijn te dik. Maar dit zal niet echt zichtbaar zijn als het model af is dus ik weet niet of ik hier iets aan ga doen.

Dat is het tot nu toe.
    In de bouwdoos zitten geen raampjes , dus die ga ik ook zelf moeten maken.

Natuurlijk heel graag al jullie opmerkingen en kritiek

Christophe

Standaard

Hey,

Interessant voertuigje nietwaar, zo te zien hebben de foto's hun werk al gedaan want je bent goed op dreef gekomen zie ik.
    Goeie verbeteringen, doe zo verder (dju, waar heb ik dit voertuig nog gezien??)

Standaard

Mooie aanpassingen Christophe en dat op zo een kleine schaal.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaken Bekijk bericht
    Hey,

Interessant voertuigje nietwaar, zo te zien hebben de foto's hun werk al gedaan want je bent goed op dreef gekomen zie ik.
    Goeie verbeteringen, doe zo verder (dju, waar heb ik dit voertuig nog gezien??)
    Hey Swaken, ze zijn U voor hé om zo een oud kitje te verbeteren tot in de kleinste details. Maar allez, jij kan het altijd nog proberen op die oude Esci kits op 1/72.
    Of had ik die ergens nog liggen ?????
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Je forum gasten hebben je goed geholpen zie ik christophe , niche work

tom

Standaard

Yep ,nog ééntje die aan het scratchen geslagen is

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Hey,

Erwin, ik vermoed dat die ergens tussen model 390 en 410 moet liggen, bij u hè.....

Inderdaad, de aanpassingen zijn goed gedaan op het model, we zijn blijde verwachting van meer van dat....

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten