Hoofdsponsor

1/32 Nieuw Mc Donnell Douglas AH-64 Apache (revell)

De Nederlandse Apache is een AH-64D echter is het model een AH-64A versie. Dus als je rondkijkt moet je een A versie volgen. Nederland had de AH-64A te leen van de amerikanen ter overbrugging tot de bestelde apache's klaar waren. De D versie is anders van cockpit indeling, en ook grotere bakken aan de zijkanten. Zwart is als basis kleur niet aan te raden omdat je dan niets meer kunt doen om diepte te geven. Donkergrijs is het beste om te doen zoals Jadefalconguard zegt. Zwart is wellicht juist, maar voor ons als modelbouwers heeft dat niets. Zwart is de kleur in de cockpit vanwege de nachtzichtappartuur, ook Israelische F-16's hebben een zwarte cockpit om die zelfde reden.
 
Zeer mooi werk dat instrumentenpaneel, strak geschilderd ! Voor het zwart van de cockpit zou je de volgende keer een zeer donkergrijs (Black grey) bijv. Kunnen nemen en dan een wash. Bekom je ook een zeer donker effect. Maar soIeso, zeer mooi Werk.
 
Hoi Beyond, Jadefalconguard en Eric,

Bedankt voor de complumenten en uitleg.

Eric,

De Nederlandse Apache is een AH-64D echter is het model een AH-64A versie. Dus als je rondkijkt moet je een A versie volgen. Nederland had de AH-64A te leen van de amerikanen ter overbrugging tot de bestelde apache's klaar waren. De D versie is anders van cockpit indeling, en ook grotere bakken aan de zijkanten. Zwart is als basis kleur niet aan te raden omdat je dan niets meer kunt doen om diepte te geven. Donkergrijs is het beste om te doen zoals Jadefalconguard zegt. Zwart is wellicht juist, maar voor ons als modelbouwers heeft dat niets. Zwart is de kleur in de cockpit vanwege de nachtzichtappartuur, ook Israelische F-16's hebben een zwarte cockpit om die zelfde reden.

De cockpit laat ik nu zo ik hem geschilderd heb, ik zelf ben er tevreden over maar bij de volgende projecten zal ik zeker de tip gebruiken.;)
 
De cockpit laat ik nu zo ik hem geschilderd heb, ik zelf ben er tevreden over maar bij de volgende projecten zal ik zeker de tip gebruiken

Sorry, in mijn vorige reactie had ik gezegt de cockpit maar ik bedoel het dashboard
 
Inmiddels heb ik de cockpit al met 1 laag donkergrijs geschilderd en ook het groen op de figuiren geschilderd.

1_DSCF8930.JPG


1_DSCF8908.JPG


1_DSCF8909.JPG


;)
 
Bart ik heb de foto gezien, en ik denk dat je de verf niet hebt verdund, waardoor het nu lijkt dat de verf er heel dik op zit. De kleur is wel goed, maar als het kan even alles eraf halen met ovenreiniger, en dan opnieuw met met verdunde verf opnieuw doen, dan lijkt het veel strakker dan u, en ook dadelijk met alle knopjes ziet het er beter uit. Het dashbord is al prima!!!
 
Hoi Eric,

Ik ga hem mooi met ovenreiniger de verf afhalen en opnieuw schilderen en dan met verfverdunner.;)
 
Ik heb de cockpit in een zakje met ovenreiniger gedaan vanavond en laat het een tijdje intrekken.

1_DSCF8932.JPG


1_DSCF8931.JPG


Als de verf eraf is soel ik hem goed af en was het met zuiver afwaswater en ga hem dan opnieuw schilderen met donker grijs maar wel verdunner er in.
 
Goed gedaan Bart! Als je straks schilderd met dunnere verf, dan houd je meer details over om te schilderen. Met te dikke verf raak je details kwijt. en zoals dashbord is gedaan wordt dan je cockpit ook mooier van :-)
 
Hoi Eric,

De verf is eraf zie foto, nu kan ik weer aan het schilderen als ik de verdunner heb, moet hem ergens bestellen via internet, in tilburg is niet veel modelbouwwinkels, arrow zit er nog.

1_DSCF8934.JPG
 
Bart!! Geweldig hoe mooi clean het geworden is!! Wellicht in den bosch een zaak waar je het kunt krijgen? Ik kom wel in Den bosch en wil daar nog een keer kijken bij toemen modelbouw.
 
Bart,

Is er geen verdunner die niet door een van de modelbouw merken gemaakt is die je kan gebruiken (thinner of wasbenzine)?
Anders zou je naar de bouwmarkt kunnen gaan.
 
Afhankelijk van het soort verf, de apôtheek !! Gewoon een liter Isopropyalcohol en je verdunt zowat alle mogelijke verf, vrij goedkoop en gaat heel lang mee. Enig minpun tje, het ruikt vrij sterk maar is best aangenaam (vind ik persoonlijk).
 
Hoi Eric, Lex en Jadefalconguard,

Bedankt voor de complimenten en hulp, ik zal vanavond na mijn werk naar de apotheker gaan en de isopropyalcohol halen.;)
 
Hoi Marc,

Bedankt voor de compliment.;)
 
Hoi Eric, Lex en Jadefalconguard,

Bedankt voor de complimenten en hulp, ik zal vanavond na mijn werk naar de apotheker gaan en de isopropyalcohol halen.;)

Santee,hihi is echt goed spul hoor!!!!
 
Hoi Patje,

Ook bedankt voor de tip.;)
 
De soldaten zijn nu ook geschilderd.

2_DSCF8908.JPG


2_DSCF8909.JPG


1_DSCF8942.JPG


1_DSCF8944.JPG


1_DSCF8946.JPG


1_DSCF8947.JPG
 
Ziet er mooi uit qua kleur groen! Welk merk en nummer heb je gebruikt Bart? Wat je kunt doen, net als met de stoelen, nu iets lichtere kleur groen, dus de kleur groen die je hebt gebruikt met drup wit, en dan drybrushen over hun overall. Zo creeer je dan diepte. En ik mis nog de ogen van beide heren, dat kun je doen door de huidkleur te nemen en dat wat donkerder te maken. Figuren schilderen is een kunst, maar met geduld kom je al heel stuk verder.:-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan