Hoofdsponsor

1/32 Nieuw Mc Donnell Douglas AH-64 Apache (revell)

Zo, even door gelezen. ( Had ik nog niet gedaan:worried:)
En aangezien ik niets met militaire dingen heb kan ik ook nog eens geen tips geven.
Maar ondanks dat het een beetje tegenzat met de verf zit het er goed uit.

En weetje, ik werk ook meestal aan 2 projecten. Is beter voor je motivatie soms.:D

Fred
 
Je fotos van de cockpit had je beter gekanteld bart maatje want ik word zeeziek van scheef te moeten kijken whahahahahahahaaaa.....
Maar hoe dan ook je heb t het er goed vanaf gebracht he man,dit word nog een pracht exemplaar.
Patje
 
Hoi Burglar, Marc, Fred, Patje en Eric,

Bedankt voor de reacties.

Het gaat me steeds beter af moet ik zeggen, geduld doet wonderen.:D


Eric, ik heb de verf gepakt die de beschrijving aangeeft en dacht dat de kleuren zijn die er op moeten, maar als ik naar een foto kijk van de bankjes in de cockpit zag ik dat de gordels zwart zijn en de beschrijving geeft grijs aan, de beschrijving klopt dus niet altijd en zal voortaan is op internet gaan neuzen voor meer informatie, een goede tip van je Eric. ;)

the--Mouse
Zo, even door gelezen. ( Had ik nog niet gedaan)
En aangezien ik niets met militaire dingen heb kan ik ook nog eens geen tips geven.
Maar ondanks dat het een beetje tegenzat met de verf zit het er goed uit.

En weetje, ik werk ook meestal aan 2 projecten. Is beter voor je motivatie soms.

Fred

Hoi fred, is niet erg want zelf kan ik bijna nooit ergens een tip geven ook niet bij de houtbouw en dat wil zeggen dat ik nog veel moet leren. ^^
Met 2 projecten bezig zijn vind ik fijn en wisselt mooi af, in het begin had ik daar moeite mee maar wil het momenteel niet anders.( het went ).;)
 
Regel 1 is nooit te vertrouwen op de instructies van het model, ik heb ook gewoon heel stom iets ingetikt, geheel beneden mijn niveau van bouwen en dan eens zien wat ik tevoorschijn tover. En daarvan dan mijn voordeel te doen. ik heb apache gebouwd meerdere zelfs. Het detail aan het model wat je bouwt is goed. Niet te grof en je kunt het goed bouwen met geduld. Ik deed jury werk en wil zien dat iemand zijn best heeft gedaan het goed te bouwen. Dat je details mist over het hoofd ziet is geen enkel probleem. In het algemeen moet je kunnen zien het is een Apache of wat dan ook maar voor model, en als je net als jij af en toe iets bouwt des te meer te waarderen. Ik ben wel kritisch, maar wil zeker niet afbreken aan het werk wat iemand met veel pijn en moeite voor elkaar kreeg. Dus vat mijn kritiek niet afbrekend op!! Leer van de dingen die anderen tegen je zeggen, neem het aan, en dan kun je je eigen niveau verhogen en nog meer vreugde halen uit je modelbouw kunsten:-)
 
Hoi Eric,

Dat je kritisch bent vind ik niet erg, van kritiek leer ik het, ik neem dat zeker niet op als afbrekend.
 
Hoi,

Ik heb de binnenkant van 1 stoel zwart geschilderd, ook de gordels zoals de foto van de site die eric gaf.

DSCF8868.jpg

DSCF8869.jpg

Er moet nog een 2de laag verf op, ik wou dit even laten zien.;)
 
De stoelen zijn nu geschilderd met 2 lagen.

DSCF8871.jpg

DSCF8872.jpg

DSCF8873.jpg

DSCF8874.jpg

Na mijn mening is het goed gelukt.
 
ziet er goed uit Debart. Nu je zover gekomen bent kun je met heel erg donker grijs nog over het zwart drybushen. nu als je het ziet lijken het plastic stoelen. Door heb minder glimmend te maken lijkt het beter en ook zeker beter in je model. Modelbouw is zo dicht mogelijk bij het echt laten lijken. En kost tijd eer je dat onder de knie hebt, en heb gezien dat je het kunt Debart!
 
Hoi Eric,

Bedankt voor de compliment, waar de wil is is er weg zegt men.

drybrushen : Techniek om deails te laten oplichten. Door de bovenliggende delen een lichtere kleur te geven, creëert men diepte op de onderliggende delen. Dit gebeurt door middel van zéér weinig verf op de borstel te gebruiken.

Dit heb ik gelezen en ga met donker grijs met een borstel ( bedoelt men een kwast of bv zachte tandenborstel ) over het zwarte gedeelte behalve de gordels ( gordels zijn meestal donkerder ) iedere keer met een klein beetje verf.

Vanmiddag ga ik even met de santa ana verder ( romp vijlen en schuren voor de beplanking ).

Eric, bedankt voor de tip ben er blij mee. Deze tip kan ik straks ook gebruiken voor de zittingen in de V.W.T1 samba voor de wedstrijd van de 60er jaren.;)
 
Uhh ken toevallig meerdere Belgische mensen he, borstels bedoelen ze penselen mee, dus een penseel nummer 6 lijkt me wel goed toe voor de stoelen. en als je goed kijkt naar je cockpit dan zie je dus zwarte zij panelen. Maar er zit ook nog kleine puntjes op. Die puntjes zijn dus schakelaars voor aan / uit van een systeem Radio enz.


Met een afgestreken penseel ga je dan over die puntjes heel. Dus doop je penseel in de verf, strijk het af op stuk keukenpapier en als er bijna geen verf meer af komt, kun je een paneel bestrijken, niet drukken maar heel licht over de oppervlak gaan, en dan geeft het al weer kleur aan de puntjes. Niet alles is zelfde kleur in de cockpit, dus enkele andere kleuren als geel en blauw geven al veel beter uiterlijk.

gewoon ook goed en eens rustig bekijken op de link die ik gaf en dan met dat in gedachten gaan schilderen:-)
 
Hoi,

Ik heb nu 1 stoel drybrush, op de foto zie je 1 stoel die nog niet gedaan is en 1 stoel die wel gedaan is, hopelijk zien julie verschil, ik vind van wel.

1_DSCF8893.JPG


1_DSCF8892.JPG


:)
 
Zie je zelf goed het verschil wat je gedaan hebt Debart? Als er geen glans meer is op de zwarte delen zit je al goed. en stel gerust je vragen Debart!
 
Ik volg je nog steeds Bart :), probeer een beetje bij jou af te kijken waar de probleempjes zitten ;).
 
Hey Bart, lang gelden dat ik nog eens binnen sprong :) Ziet er al goed uit die stoelen. Als ik neit verkeerd ben is de rechtse stoel al voorzien van drybrush op het zwart. Wat je ook nog zou kunnen doen is een wash voorzien op de 'zitting' van de stoelen om de details naar voor te brengen. Anderzijds, vergeet ook niet je zitting te drybrushen met een bruin kleurtje (lichtbruin) om wat ouder te laten uitzien.

Blijf volgen.
 
Ik zou een stuk donkerder gaan dan het licht grijs voor de cockpit, meer naar medium - donker grijs, of de groenige kleur van de buitenkant. Op deze site kunt ge een nederlandse AH-64 D in 360° view bekijken. De kleuren van de cockpit zijn heel goed zichtbaar.

Groeten

Pascal
 
Hoi Wim, Jadefalconguard en Pascal.

Bedankt voor de reacties, wim het gaat goed en probleempjes had ik alleen met de verf op de romp, en volgens mij valt de de pasvorm wel mee en ik heb op dit forum nogal wat geleerd.;)

Hey Bart, lang gelden dat ik nog eens binnen sprong Ziet er al goed uit die stoelen. Als ik neit verkeerd ben is de rechtse stoel al voorzien van drybrush op het zwart. Wat je ook nog zou kunnen doen is een wash voorzien op de 'zitting' van de stoelen om de details naar voor te brengen. Anderzijds, vergeet ook niet je zitting te drybrushen met een bruin kleurtje (lichtbruin) om wat ouder te laten uitzien.

Jadefalconguard, dat klopt het is de rechtse stoel, de andere stoel is inmiddels ook al gedaan, en een goede tip van je van de wash ( is dat vernis ), en van de zittingen.;)

Ik zou een stuk donkerder gaan dan het licht grijs voor de cockpit, meer naar medium - donker grijs, of de groenige kleur van de buitenkant. Op deze site kunt ge een nederlandse AH-64 D in 360° view bekijken. De kleuren van de cockpit zijn heel goed zichtbaar.

Pascal, de cockpit wil ik ook donkerder gaan maken deze kleur was wat de beschrijving aan geeft maar heb inmiddels al op dit forum geleerd op internet verder te kijken.
Ik zal ook naar de nederlandse AH-64 D in 360° view kijken.;)

Het zal deze dagen rustig zijn met de modelbouw, moet ver reizen en laat thuis en zaterdag moet ik werken zoals het er nu bij staat.:(
 
Bart, Washington is een zeer sterk verdunde verf. Je kan die kant en klaar kopen (oa MIG productions) of zelf maken met olieverf en verdunner (verhouding is afhankelijk hoe je liefst werkt, maar ratio 30/70 verdunner/verf is gebruikelijk). Aanbrengen op het model, laten opdrogen en dan met een vochtig wattestaafje terug afwrijven. Let wel dat je je verflaag eerst afschermd. Een ander akte ariër is werken met water en waterverf waar je een druppeltje dreft ( pf ander afwasmiddel ) toevoegd om de oppervlaktespanning te breken. De bedoeling is dat je de lager gelegen delen donkerd maakt en dus laat accentueren. Daarna volgen met een drybrush en je bent klaar.

In de how to secties staan er zeer veel voorbeelden (droop heeft een mooie howto geschreven). Persoonlijk werk i altijd met olieverf en wasbenzine om wasjes te maken.
 
Hoi Jadefalconguard,

Bedankt voor de uitleg, ik zal in de how to secties kijken en ook bij droop, als ik er niet uit kom dan vraag ik het wel.
 
De dashboarden heb ik met een doffe zwarte kleur geschilderd en met een blauwe kleur een instrument geschilderd en heb met een allminiumkleur de knoppen geschilderd.

1_DSCF8899.JPG
[/IMG]

1_DSCF8900.JPG


1_DSCF8901.JPG


1_DSCF8903.JPG


1_DSCF8904.JPG


Nu ga ik de cockpit een andere kleur geven.;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan