Hoofdsponsor

1/32 Nieuw Mc Donnell Douglas AH-64 Apache (revell)

Hoi Patje en Camaro69,

Ik heb ovenreiniger en vernis van revell gehaald en ook een spuitbus grondverf van ,, the army painter,,, het ligt momenteel in de ovenreiniger en laat het een dag inweken en ga daarna met een tandenborstel de rest er af halen en goed zuiver spoelen met water en daarna met afwaswater.

Bedankt voor de tips, ik ben er blij mee, perfect.;)
 
Ovenreiniger is beste wat je kunt doen. De Revell verf in het vervolg maar achterwege laten, want heb slechte recente ervaringen met revell verf en ook met nummer 46!

Wat me meest ergerd is dat je de verf aan je penseel hebt en het al droogt. dus kom je op het model met de verf strijkt en vloeid het niet mooi. Dan is dit ook nog een matte kleur en met vernis strijk je dan ook nog na lang en dan echt een week later nog pigmentdeeltjes mee in de vernis.

Ik gebruik nu humbrol 155 dat is ook de goede kleur voor de Apache. De Kleur op de echte apache veranderd onder licht. Het oogt meestal heel erg donker, dus als je humbrol 155 doet, dan een drup zwart erbij doen, kom je al stuk dichterbij qua kleur op je model. :-)
 
Ik moet onze collega Eric hierin bijtreden want zo is het echt.
 
Hoi Eric en Patje,

Bedankt voor de reacties, humbrol nr 155 heb ik liggen, komt mooi uit, de winkels zijn nu dicht, maar ik kan morgen toch pas de onderdelen uit de ovenreiniger halen en dan ga ik het in de grondverf spuiten en daarna komt de verf aan de beurt.;)
 
Ja doe dat en liefst zelfs 24 uren.je zal verstelt staan van de werking,en is het niet allemaal weg dan spuit je nogmaals he.
 
Hoi Patje,

Ik heb op je site gekeken en zag dat je 3 motors hebt gemaakt, heb je mooi en netjes gemaakt Patje en je site ziet er steeds beter en mooier uit.;)
 
Zag even je site Bart, en gezien dat je de goede ovenreiniger hebt gehaald!! Wat je nu hebt is het beste op de nederlandse markt. Heb meerdere keren andere geprobeerd, maar geen werking. ik doe het meestal in de douche. Gewoon goed opspuiten, en dan aantal uren het werk laten doen. uur of 2 a 3, en dan met de douche afspoelen, en met grote onderdelen zoals de romp van de apache moet het geen probleem zijn. Wat me verbaasde heb je nog niet de cockpit gedaan???
 
Aanvulling: Humbrol en Revell maken de exacte kleur niet, Kleur die het meest dichtbij komt is van Model Master / Testors die maken een kleur genaamd US Helo Drab

Het is een heel moeilijke kleur om te maken op een model, en wat ik zei klopt ook, het veranderd heel erg sterk van kleur van Olijf groen tot bijna zwart en alles daartussen in.

En wellicht kun je dit nog proberen te doen:

mix:

Olive Drab, Dark Green a drup zwart en een drup bruin.

Dan kom je aardig in de buurt van een oparationele Apache.

En let wel je model moet een Amerikaanse Apache worden, een Nederlandse versie kan alleen een A model zijn. Die hadden we van de amerikanen te leen tot de AH-64D geleverd kon worden aan de Luchtmacht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Eric,

Bedankt voor de tips, de cockpit heb ik nog niet gemaakt omdat ik nog niet zo ver ben, ik ga volgens de beschrijving maar zet wel de cockpit in elkaar en geschilderd natuurlijk voor dat ik de 2 rompen aan elkaar bevestig.

De kleur doe ik met de humbroll nr 155 en een beetje zwart erin gemengd, het is niet zo'n probleem voor mij als de kleur iets afwijkt, maar ben blij met de tips die je geeft.

;);)
 
Da's best vervelend Bart, maar als je bij dit project net zoveel toewijding toont als bij de Santa Ana komt het helemaal goed.
 
HULP NODIG, A.U.B.

Hoi allemaal, ik ben de romp aan het schilderen en het ziet er niet uit, dof en strepen en het ziet er niet uit, kan ik daar met grondverf overheen spuiten ( spuitbus ) en is het mogelijk de verf af te halen, weet iemand een manier?

DSCF8830.jpg

DSCF8831.jpg

Ik weet het niet meer, al 3 lagen op gedaan.:(

Wat ik niet goed begrijp is waarom dat je die fuselage (romp) niet eerst heb samengebouwd en dan pas geverfd.
 
Hoi Wim,

Da's best vervelend Bart, maar als je bij dit project net zoveel toewijding toont als bij de Santa Ana komt het helemaal goed.

Het komt goed dat is iets wat ik zeker weet, morgen ga ik de romp van de santa ana vijlen en schuren bij de boeg en achtersteven.;)

Hoi Pastis,

Wat ik niet goed begrijp is waarom dat je die fuselage (romp) niet eerst heb samengebouwd en dan pas geverfd.

Bedankt voor de reactie, had ik mischien beter kunnen doen, had ik eigenlijk eerst de cockpit moeten maken en dan de romp in elkaar moeten zetten, ik moet nog veel leren Pastis,maar het komt goed.

De eerste laag verf zit er op en het valt niet tegen, straks bij de tweede laag kan je eigenlijk pas goed zien of het goed is.

DSCF8840.jpg

DSCF8841.jpg

Het is nog aan het drogen.
 
De tweede laag zit er nu op, zie foto's.

DSCF8842.jpg

DSCF8843.jpg

Het is een stuk beter dan het ander vind ik.
 
Zie je wel dat onze truck helpt he,of niet??;)
 
Ondertussen heb ik de motors ook het allminiumkleur geschilderd, zie foto's;

DSCF8844.jpg

DSCF8845.jpg:)
 
Ik heb nu een gedeelte van de cockpit geschilderd, het zwart heb ik met mijn loeplamp gedaan. zie foto's

DSCF8852.jpg

DSCF8853.jpg

DSCF8859.jpg

DSCF8860.jpg

DSCF8861.jpg

DSCF8862.jpg

Na mijn mening is het gelukt, morgen ga ik met de Santa Ana verder beetje afwisseling.;)
 
Onder tussen heb ik een klein beetje van het bankje geschilderd met de zelfde kleur die ik het eerste op de romp heb gedaan en is nu wel goed gegaan zie foto.

DSCF8863.jpg

DSCF8864.jpg

Gek he, ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan toen, er wordt nogal veel gezegt dat de pasvorm niet zo goed is bij dit model maar het valt allemaal wel mee vind ik en die fout met het schilderwerk is mijn eigen schuld ligt niet aan het model.
 
Het groen heb ik klaar, zie foto's,

DSCF8865.jpg

DSCF8866.jpg

Nu komen de gordels aan de beurt en die worden grijs.;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan