Hoofdsponsor

1/32 Nieuw Mc Donnell Douglas AH-64 Apache (revell)

@ Debart

De AIM-9 is een raket. Meestal tref je die bij vliegtuigen zoals de f-16 enz. De juiste kleur voor de bewapening is Humbrol 127 dat is FS 36375. ik geef je dit nummer dan kun je van hier weer zoeken naar eventueel ander merk verf. De voorkant is geen zwart, het is een metaalachtige kleur en daar achter op het lichaam zoals ze het noemen tref je coderingen aan. Een dunne gele band geeft aan dat het een HEAT munitie betreft en dus het daadwerkelijke wapen. Het kan ook een trainingsversie zijn, dat heet Dummy, en dat herken je aan een blauwe band op dezelfcde plaats als de gele band.

http://data.primeportal.net/hangar/bill_spidle/aim-9m/003-AIM-9M.jpg
 
Hoi Lex en Eric,

Op internet staan een paar foto's met AIM-9's aan de vleugeltips.
Moet wel zeggen dat ik het in werkelijkheid nog nooit gezien heb.

Ik kon het ook niet goed vinden die raket op de apache, stond afgebeeld op de doos en heb het met een beetje fantasie geschilderd zo.

De AIM-9 is een raket. Meestal tref je die bij vliegtuigen zoals de f-16 enz. De juiste kleur voor de bewapening is Humbrol 127 dat is FS 36375. ik geef je dit nummer dan kun je van hier weer zoeken naar eventueel ander merk verf. De voorkant is geen zwart, het is een metaalachtige kleur en daar achter op het lichaam zoals ze het noemen tref je coderingen aan. Een dunne gele band geeft aan dat het een HEAT munitie betreft en dus het daadwerkelijke wapen. Het kan ook een trainingsversie zijn, dat heet Dummy, en dat herken je aan een blauwe band op dezelfcde plaats als de gele band.

http://data.primeportal.net/hangar/b...003-AIM-9M.jpg

Eric, bedankt, ik ga de raket er af halen en in de ovenreiniger doen en op die manier als de foto die je hebt gegeven schilderen.
 
Hoi Marc,

Bedankt voor de reactie, het gaat goed alleen de raket verkeerde kleuren gegeven maar wordt op gelost.;)
 
Hoi,

Het zal bij mij een beetje rustiger worden vanwege de verbouwing, we gaan de badkamer, hal, w.c., trapgat, overloop en de woonkamer verbouwen en het zal een maand of 2 duren, onder tussen ga ik wel verder maar op een heel laag pitje, ik heb de drie spanten al gezaagd, ik moet ze nog schuren.

( IK BEN NIET GESTOPT, DIT MOET OOK GEBEUREN EENMAAL ).
 
Hoi,

De verbouwing is het grootste gedeelte achter de rug, 's avonds kan ik weer een paar avonden werken aan de apache en de santa ana, gelukkig, begon het te missen, zeker de ontspanning bij het bouwen.:)

Ik ben met de kap bezig van de cockpit, het schilderwerk, het glas heb ik aan de buitenkant en de binnenkant geschilderd en het het paneelgedeelte dat tegen het glas aan de binnenkant komt heb ik al zwart geschilderd maar moet de knoppen nog schilderen. Het achterwiel is ook geschilderd en bevestigd, de rotorbladen zitten er ook op en is geschilderd, ik ben nu met camera's voor bezig met het schilderen.

DSCN0618.jpg

DSCN0620.jpg

DSCN0624.jpg

DSCN0613.jpg

DSCN0616.jpg

Hier zijn een paar foto's van de verbouwing, zijn wel oude foto's maar ik maak straks foto's als het klaar is.

https://picasaweb.google.com/111146222839250101848/Verbouwing?authuser=0&authkey=Gv1sRgCISh3rv_reiBtwE&feat=directlink
 
Zeker mooie verbouwingen hoor, knap gedaan :)
 
Mooie werken en verbouwings werken.
 
Hoi,

Bedankt voor de complimenten, de verbouwing is al een heel stuk verder dan de foto's, ik maak straks foto's als het helemaal klaar is.

Met de apache gaat het goed, de cockpit had ik de verkeerde kleur geschilderd, heb het vandaag opnieuw geschilderd en zit op de romp, foto's volgen.
 
Hoi,

De apache is klaar, de kap had ik met een verkeerde kleur geverft maar heb het opnieuw geschilderd, hieronder foto's met verkeerde kleur;

DSCN0629.jpg

Een paar eindfoto's van de apache,

DSCN0666.jpg

DSCN0660.jpg

DSCN0656.jpg

DSCN0657.jpg

DSCN0665.jpg

DSCN0662.jpg

DSCN0645.jpg

Ik wou iedereen bedanken voor de hulp die ik gekregen heb met de bouw van de apache, nu ga ik verder met de Santa Ana en wil tussendoor met de V.W.T1.Samba bus beginnen.:)
 
Die ziet er mooi uit Bart, toch een mooie prestatie want de kit is niet de beste heb ik wel begrepen.
Neem je deze nog mee naar de ledendag?
 
He Bart,

De Apache ziet er goed uit.
Heb je snel gedaan!
 
Hoi Wim en Lex,

Bedankt voor de complimenten.

wim500


Die ziet er mooi uit Bart, toch een mooie prestatie want de kit is niet de beste heb ik wel begrepen.
Neem je deze nog mee naar de ledendag?

Wim, ik zal hem meenemen en ik wil nu eigenlijk de santa ana ook meenemen, ik ga nu met de santa ana verder, wou eerst de apache afmaken, er zitten wel fouten in de apache wat ik achteraf eigenlijk veel beter kan, maar door het doen leer je het en van je fouten. ( ik hoor het wel op de ledendag.:wall: )

Lex


He Bart,

De Apache ziet er goed uit.
Heb je snel gedaan!

Lex, ik weet niet dat het snel is, heb de verbouwing er nog tussen gehad en heb de apache deze week afgemaakt, er zullen nog wel fouten in zitten maar het gaat iedere keer beter en handiger en leer op het forum veel bij.;)
 
Wim, ik zal hem meenemen en ik wil nu eigenlijk de santa ana ook meenemen, ik ga nu met de santa ana verder, wou eerst de apache afmaken, er zitten wel fouten in de apache wat ik achteraf eigenlijk veel beter kan, maar door het doen leer je het en van je fouten. ( ik hoor het wel op de ledendag.:wall: )

Bart, van elk model leer je weer meer voor het volgende model en volgens mij geldt dat voor elk volgend model weer.......
 
Hoi Wim,

Bart, van elk model leer je weer meer voor het volgende model en volgens mij geldt dat voor elk volgend model weer.......

Dat weet ik wim, straks sla een flater op de ledendag, is niet erg als ik op maar weet hoe ik het volgende project beter kan maken.;)
 
:worried: Kan er iemand me de handleiding van deze bouwdoos als pdf doorsturen AUB.
Ben mijn handleiding blijkbaar verloren.
Hartelijk Dank !
 
Ik zal hem deze week inscannen en doormailen.
Als je me even via PB je e-mail doorstuurd dan komt dat in orde.
 
Hoi Jhon,

Ik heb hem ook nog liggen, ik kan hem na je toesturen als je wilt, ik doe er niks meer mee, als je je adres wilt door mailen via mijn emailadres ( aan de zijkant ) of met een berichtje met de pm, niet hier u adres neer zetten.
 
Goed resultaat Bart
Is niet de ideale bouwdoos, (een haarkrabber) maar mooi gedaan hoor.
grtz Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan