Hoofdsponsor

1/72 Savoia S55X (Delta2) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis niet waar he Erwin,,?????? verdorie wat een pech toch.Hopelijk word je door dit gebeuren niet ontmoedigt want ik ben zot van dat modelleke;)
Patje.
 
Hey, :)

Verdomme, maar het kan gebeuren....:huh::(:(
Laat je echter niet ontmoedigen en verder doen zou ik zeggen. Het model op zichzelf is een unicum en we wilen hem zien blinken op de tafels....;)8)
 
Hooog tijd dat er weer eens een update komt over dit geval hier; met name de Savoia S55X.
Na enkele tegenslagen (hoe kan het anders) toch in geslaagd om de motorgondel op een deftige manier op zijn plaats te krijgen. Blijkt nu verdorie toch wel dat de bijkomend te plaatsen struts onmogelijk door de voorziene cockpitopening kunnen gaan. Na de zoveelste vergelijking met plannen, foto's e.d. tot de vaststelling gekomen dat, indien ik het toestel zo getrouw mogelijk wenste weer te geven, ik de struts maar boven op de cockpit diende te plaatsen. Dus even het verstand op nul gezet en gewoon gedaan wat goed lijkt.

Vermits er in mijn kit geen decals staken werd het toestel zo goed als mogelijk gemaskeerd en gespoten. Vooraf had hij een zwarte ondergrond gekregen wat het eindresultaat na het maskeren vergemakkelijkte.
Hierna enkele foto's van het volledig gemaskeerde toestel gevolgd door enkele met de masking verwijderd.



1_paintmask2.JPG




Dit is zeker niet de definitieve afwerking wat beschildering betreft; er moet nog veel aan verbeterd en geretoucheerd worden.





 
Dit is netjes moet ik toegeven.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Commentaar moet ik niet geven, gezien ik helemaal niks afweet van die vliegdingen.
 
ziet er prachtig uit, en ook mooi hersteld na de onvrijwillge duik... benieuwd naar het vervolg
 
zeer mooie kleurencombinatie en glansgraad moet ik zeggen,tja van den erwin zekers
 
het is toch een mooi vliegmachien geworden
 
Kleine update.
Niettegenstaande jullie lovende commentaren en het feit dat de Savoia er op foto goed uit ziet blijkt toch dat het spuitwerk vele onderliggende fouten aangetoond heeft. Er zal dus opnieuw veel schuurwerk aan te pas komen alsook een gedeeltelijk herspuiten van de bovenzijde van de romp.
Ik breng deze topic dan ook tijdelijk "on hold" zoals men zegt.
De Savoia zal verder afgewerkt worden zoals het uitkomt. Voorlopig zal de nadruk eerder gelegd worden op de GMC Leroi en op de B-52 voor de wedstrijd. Tevens dien ik nog een "airborne" model te maken voor de IPMS Gent Challenge eind November. Werk genoeg.

We zullen wel zien hoe het uitdraait
 
Ik heb de kriebel weer te pakken, de Savoia beet in mijn been en daar kan ik niet tegen.

Na een grondige schuurbeurt werd al het vorige schilderwerk herdaan t.t.z. de beschildering op de vleugels zoals te zien op de bovenstaande foto's werd er afgehaald.
De vleugel werd opnieuw gespoten en de zwarte beschildering werd aangebracht middels een combinatie van decals gemaakt uit een zwart decalvel van Microscale en Vallejo zwart.
Na enkele avonden gevloek, gezeur en een stijve nek dan toch volgend resultaat dat ik persoonlijk veel beter vind dan het vorige.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Zoals jullie kunnen zien heb ik ondertussen ook de trolleys of "chariots" afgewerkt waarbij ik fineerhout gebruikt heb.

attachment.jpg

Ziet er volgens mij al beter uit.
Volgende stap: aanbrengen van kleine bekabeling aan de vleugels en het staart frame.
 
ondanks de stijve nek toch al een zeer behoorlijk resultaat
de trolleys vind ik ferme,het zijn kleine meubelstukjes
 
is direct een hele verandering. Het spuitwerk vond ik niet slecht, maar het verschil met de huidige situatie is toch merkbaar. 1 woord: prachtig
 
Hey,

Erwin, zo van bovenaf ziet dat er indd niet slecht uit, als het voor u beter is, dan is dit zeker oke.
Ben benieuwd naar het beestje met zijn bekabeling, wat ga je gebruiken, visdraad, nylondraad van de kous of iets anders ????
 
Hey,

Erwin, zo van bovenaf ziet dat er indd niet slecht uit, als het voor u beter is, dan is dit zeker oke.
Ben benieuwd naar het beestje met zijn bekabeling, wat ga je gebruiken, visdraad, nylondraad van de kous of iets anders ????

Weet nog niet. Zal vermoedelijk een combinatie worden van koperdraad in de staartsectie en op de vleugels en nylon voor de langere stukken tussen staart en vleugels.
 
Ben er eindelijk in geslaagd de Savoia af te werken en het werd tijd ook.
De ramen werden geplaatst alsook beide schroeven, bekabeling tussen de staartstukken en aan de flaps. Als afsluiter bedrading aangebracht tussen het achterstuk en de vleugels. Heb eerst een poging gedaan met nylon uit een kous maar dit bleek té dun in vergelijking met de bedrading tussen de staartvlakken. Vervolgens geprobeerd met koperdraad maar die bleek niet recht te krijgen over een lengte van ongeveer 18 cm. Uiteindelijk teruggevallen op het goede oude paardjesgaren dat redelijk gemakkelijk op te spannen is.

Ik ben niet echt tevreden met de uiteindelijke finish van het toestel maar de "look" doet veel goed.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Morgen nog een paar "retouchkes" en dan beschouw ik de bouw als afgesloten.
 
is toch mooi geworden? Ik zou er toch allessinds tevreden mee zijn...

in verband met de koperdraad lukt het niet om een eindje van 20cm vast te nemen met twee tangen en eens voorzichtig aan trekken, net tot je het koper voelt meegeven? Wel goed kijken hoe je de koperdraad lost, met zo'n lengte...
 
Hehe, mooi geworden, en wat is je volgende project Erwin
 
Hehe, mooi geworden, en wat is je volgende project Erwin

Eerst en vooral de Gecko waar ik een topic van gestart heb en natuurlijk de B-52 voor de '60s wedstrijd alhoewel ik betwijfel dat ik het beest in tijds zal afgewerkt krijgen.
 
Hey,

Op foto ziet hij er toch goed uit, ben benieuwd om hen in het echt te zien, maar ik denk dat het goed zal zijn. Mooie bouw van een uitzonderlijk vliegtuig. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan