Hoofdsponsor

1/72 Savoia S55X (Delta2) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Erwin.morgen zie je me met twee projecten op ipms gent hier he.dat was toch weer op hetzelfde uur he??
Patje.
 
Ja Patje, je kan bij ons terecht vanaf 2000 uur. Zal nog wat overschotten van de Ford meebrengen voor U.
 
Maar vent toch ge zijt veel te goed man,ik kom zijt er zeker van en ik breng mijn hotrod en packard projecten mee he Erwin.
Helaas nog niks verder kunnen doen aan de packard maar dat terzijde gelaten he.Vnavond snij ik op het gemak nieuwe ruitjes ervoor,heb van hugemikus transparante pvc gekregen dus das er van 1mm dkte,juist goed want de originele zijn net even dik.Helaas waren ze te broos he.
Goed ik zie u morgen dan Erwin.
Patje.
 
Kleintje zonder foto's:
Ben de staart aan het herplakken voor de derde maal, krijg dat ding niet goed naar mijn goesting.
Ben tevens een poging aan het ondernemen om de propellernaven te plaatsen zodanig dat ze nog beweegbaar zijn (priegelwerk) en ben gestart met het bouwen van de 2 trolleys waarop het toestel moet rusten aan land. De assen werden reeds vervangen door aluminium exemplaren.
Foto's volgen van zodra ze toonbaar zijn.
 
Dit gaat nog mooier worden dan ik dacht en zeker bij dit toestelletje.
 
TEGENSLAG.
Is ook een slag maar het is er tegen hé.....:worried: :@ :angry:

1: Ik krijg de staart, waarvan één der staartbomen gebroken in de kit stak, niet goed.
2: Zelfs op de trolleys blijkt dat er te weinig gewicht in de rompen zit zodat de zware staart de kit naar achteren trekt en er dus een "tail sitter" van maakt.

Ten einde beide problemen te trachten op te lossen heb ik de bodem van beide rompen weer losgemaakt. Op die manier kan ik niet alleen meer gewicht aanbrengen maar kan ik ook (trachten) om de kapotte staartboom langs onderen uit te boren en er een metalen staafje in te steken voor de sterkte en de betere hechting.
Hij zal dus zeker niet af zijn tegen Hoboken, zal proberen hem af te hebben tegen 1 Mei voor de beurs in Leopoldsburg. Hoop dat het lukt.
 
Oei Erwin wat een pech,ik hoop dat je het goed krijgt want het is een mooi modelletje.
patje.
 
Het lijkt gelukt te zijn.
De boom kon uitgeboord worden langs binnen uit waarna een stevige ijzerdraad ingebracht en vastgelijmd werd.
Hierna was het de beurt aan de putty om zijn werk te doen.

1_Tail_boom_repair.JPG


1_Tail_boom_repair2.JPG
 
Dag Erwin man,ben blij dat het je gelukt is want het is een zeer mooi modelletje dat weet je van me.
Zeer goed gedaan en net.je bent ook beetje van alle maarkten thuis gelloof ik.
patje.
 
Tijdje geleden zie maar terug met mijn Savoia die niet niet echt gevlogen heeft in mijn hobbykamer. Hij is er nochtans niet ver af geweest verleden week.
Heb dus het beest wijselijk enkele dagen laten rusten en opnieuw met goede moed herbegonnen met dit als resultaat:

1_Subassemblies.JPG

Zicht op de verschillende onderdelen die nu nog verder moeten afgewerkt en daarna samengevoegd worden.

1_PE_cockpit1.JPG


1_PE_cockpit2.JPG


1_PE_cockpit3.JPG

De PE cockpit werd verder in elkaar gestoken. De koperen draden stellen de kabels voor die de verbinding vormen tussen de hendels en de motorgondel. Zij liepen via de cockpit naar buiten langs de nog te verwerken V-struts onder de motor.

1_canopy1.JPG


1_canopy2.JPG

Ook hier twee hendels en hun kabels die ook naar boven lopen naar het rooster van de voorste motor. Blijkbaar bedienden deze de stand van de louvres en dus de luchtkoeling.

1_canopy3.JPG

Laatste patrijspoorten geplaatst en een test fit van cockpit interieur en canopy.

Morgen gaat hij in de primer.
 
heeft misschien bloed, zweet en tranen gekost, maar wel knap pe-werk wat je hier laat zien. Die cockpit is zeer fijn gebouwd. Als je soldeert zou ik aanraden om minder soldeer te gebruiken en meer flux (vloeimiddel), zo heb je niet echt van die klonters
 
Weer een sterk staaltje prutswerk dat je laat zien ;)
 
Hey, :)

E, dat ziet er weeral schoon uit.
Het eigenlijke prutswerk moet nog komen, alles schilderen en afwerken en daarna feilloos monteren, da's andere koek. :wub:
 
Ik kom eens kijken hoever je staat met je speciaal vliegmachine Erwin. Mooi mooi mooi moet ik zeggen en ik ben zeker benieuwd om hem eens live te kunnen aanschouwen eens hij afgewerkt is .
Ge zegt dat ge hem zult meebrengen naar Moveleo, maar ik kan niet komen, komt ge naar de ledendag ? zo ja ,breng hem dan ook mee als je wil dan kan ik hem ook zien.....

Tis een mooi ontwerp, maar wel typisch italiaans ontwerp als je begrijpt wat ik bedoel. Sportief en flamboyant uitzicht en moest hij kunnen ,hij zou druk gesticuleren met zijn vleugels zoals het een echte italiaan bekomt. Maar nogmaals het is wel een mooi vliegtuig.

Zo te zien is het wel zeer fijn PE-werk. Met welk soort soldeertin heb je gesoldeerd ? Met dezelfde om koper en messing te solderen ? Want voor zover ik kan zien is dat toch geen messing of sla ik de bal hier totaal verkeerd ?
 
@ Famo: Ik kom jammer genoeg niet naar de ledendag omdat Moveleo de dag erna valt en ik dan de ganse dag weg ben. Moet de huiselijke kerk een beetje in het midden houden hé.
Zal hem zeker meebrengen naar Westende op de MMV happening.

Wat de soldeertin betreft heb ik Stannol 1 mm Radiolot gebruikt maar heb ondertussen toch iets bijgeleerd doordat ik er te veel van gebruikt heb (al doende leert men). Heb er ondertussen gekocht van Aber alsook een flesje flux en bezit nu ook vloeibare tin waarmee ik het ook eens ga proberen.
 
Ik wist niet dat er vloeibare tin bestond.Hoe dan ook je modelletje word een pareltje.
 
Aan allen,

Ik leef nog, de Savoia ook maar die zit nu in het spuithok.
Van zodra die buiten mag plaats ik wel een fotoken.
 
Dat komt dik in orde he Erwin,ze is zo al mooi ook.
 
De Savoia heeft vandaag echt gevlogen; niet door een lancering mijnentwege maar gewoon stomweg ontglipt uit mijn handen terwijl ik de cockpit aan het monteren was.
Gevolg: gebroken staart en losgekomen plamuurwerk dus .......opnieuw naar de reparatie werkplaats.
Zou er een vloek op dit beest rusten of wat ??????
 
innige deelneming, hopelijk krijg je dit nog in orde...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan