Hoofdsponsor

1/72 Savoia S55X (Delta2) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Auw, dat is een duidelijke naad ja, ik snap wat je bedoelt met je persoonlijke record.. veel sterkte..
 
Hey, :)

En den Erwin, hij schuurde voort....:unsure::wacko:
Heel goed tot nu man, en misschien heb je wel gelijk dat je eerst dit werk aanpakt, daar inderdaad de PE-cocpit kan beschadigd raken, is er ook kabelbespanning tussen die toestanden van vleugels, drijvers??:unsure:
Ik weet dat er bedieningskabels zijn naar boven toe (motor), maar iets anders van kabels, anders het moment om aan te denken.
E, die gaat wel schoon staan op de Papegem airstrip...8)^^
 
@ Swaken: neen, gelukkig geen kabeltoestanden tussen de beide rompen en de vleugel. De kabels komen pas in het staartgedeelte en aan de richtingsroeren maar daar zijn we nog lang niet.

@ Doomwad: ja hoor kijk maar naar de volgende foto's:

1_U230696ACME.jpg


1_1007BalboTrasv33-302x227.gif


1_SM-S55X_03w.jpg
 
Ghoh ja dus.ik dacht dat deze een fictieve was zo voor op tv .ik merk op dat de piloot in de ruimte onder de motor zit !!kan dat??
 
Ghoh ja dus.ik dacht dat deze een fictieve was zo voor op tv .ik merk op dat de piloot in de ruimte onder de motor zit !!kan dat??

Inderdaad, de cockpit steekt uit en bevindt zich tussen het bovenste deel van de vleugel en de motor. Denk dat de nieuwe geluidsnormen het niet zouden halen bij die mannen.
 
Wow ja kijk zie je ik leer elke dag iets bij.Is wel een leuk mooi ding zeg en echt nooit gezien.zijn die nog te koop ergens????
 
Denk het niet behalve misschien ergens op een beurs of op E-Bay waar ik de mijne op gevonden heb.
 
Langzaam maar zeker.
Plamuren en schuren en ondertussen toch ook maar enkele opstaande paneellijnen hertrokken ofte rescribing in 't schoon Engels.
Eén vleugel gedaan, de rest volgt.

1_Wing_cleanup3.JPG


1_Wing_cleanup2.JPG


1_Wing_cleanup1.JPG


En de boer, die schuurde voort........
 
Dat word toch een knap vliegerke..
 
tis een leuk uitziend dingetje
en het bestaat echt he hij heeft het bewezen zelfs
 
Allez vooruit, hier zijn we weer.
Dit weekend primeurke voor mijzelf: het lassen van PE. Voor velen misschien iets heel normaal maar voor mij was het de eerste keer dat ik dit gedaan heb.
Hoofdreden voor de aanschaf en het gebruik van een lasbout ligt deels bij dit vliegtuig. De PE is immers plat en de cockpit van de Savoia is gebogen aflopend naar achteren. Ik vreesde dat superlijm de stress van het metaal niet zou houden op lange termijn en dus heb ik het maar gewaagd.

Vooraf had ik het grootste deel van de staart gemonteerd:

1_Tail_booms.JPG

De zwarte lijnen op de tail booms zijn de weg te schuren delen.

1_Tail_fitted_front.JPG

Staart er maar aangezet.

1_Tail_fitted_top.JPG

Bovenaanzicht.

1_Welded_cockpit2.JPG

Eéntje met cockpit frame en motor.
Het is maar een presentatie van de stukken, het frame is nog niet opgekuist en de nieuwe PE motorgrille is nog niet verlijmd.

1_Engine_new_front.JPG

Het motorfront uit de kit was een volle schijf zonder meer. Deze diende dan ook uitgeboord en uitgesneden/geschuurd te worden tot het PE deel er in paste. Grote verbetering.

1_Engine_new_front2.JPG

Een close up.

Volgende stap: opkuisen cockpit, uitbouwen van het staart gedeelte, plaatsen van de hoogteroeren met PE. Hierna gaat hij in de primer.
 
de motorgrille valt er mooi in erwin,puik werk
 
Hoi Erwin,ja deze zag ik ook he en vind die nog steeds iets uit een fantasiefilm.Maar wel een zeer mooike toch.Maak je ze volgens de doos uw kleuren?? of ga je voor een kleur uit referenties.
Nou ik wil dit zeker tot het eind volgen.
Grts.. patje.
 
Het toestel zal geschilderd worden in de kleuren zoals gebruikt door Italo Balbo tijdens de grote tocht naar Chicago.
Hoofdzakelijk zilver met zwarte versiering en letters, groen aan de onderzijde van de rompen.
 
Hey,:)

E, ziet er goed uit, hoe ging het PE-lassen?? Ik vermoed goed, trekt dat niet krom, en gebruik je het spul van onzen Freddy??:huh:
 
@ Swaken

Ja man, het ging goed voor de eerste keer met het bij Conrad aangekochte setje.
Ik besef natuurlijk dat ik nog heel veel moet leren op dat vlak.

De Savoia zal niet af zijn tegen Moorsele en meer dan waarschijnlijk ook niet tegen Hoboken maar dan houden we hem voor de Nationals hé.
 
heb hier een paar keer naar gekeken , is toch een specialken.

met de PE zal het een mooi machientje worden
 
Weer een zeer orgineel modelleke om te volgen. Het lijkt precies op een ontwerp van Howard Hughs.

Christophe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan