Hoofdsponsor

1/50 Nave Egizia (1:50) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja wim hoe je het klaar krijgt snap ik nog altijt niet , wat een priegelwerkje. maar het lukt je aardig zo te zien dus doe lekker voort en zie dat je niet uitschuift met het boortje.

het word weer ongeloofelijk mooi :)
 
Hé Wim, niet te goed je best doen hoor.
Als je vrouw dit ziet mag jezelf je kleren gaan verstellen.:laugh::laugh:

Fred
 
Is het met de hand dat je ze boord, of gebruik je Dremel of zoiets?
 
Is het met de hand dat je ze boord, of gebruik je Dremel of zoiets?

Dirk, alleen de gaten in de valse kiel zijn met de Dremel gemaakt.
Alle andere gaatjes...zie de foto hieronder.

1_Nave_Egizia_026.jpg


Mijn verdere vorderingen:

- Een walnoten latje van 3 x 3 mm op 6 plaatsen ingevijld, geplaatst en vervolgens daar vlak onder weer 6 gaatjes gemaakt. Daarna 3 slagen 0,5 mm touw er door heen.
1_Nave_Egizia_025.jpg


- De andere zijde van het 'open dek' ook voorzien van latjes en touwtjes:
Aan de bovenzijde van de foto zijn de walnoten latjes van de eerste foto te zien.
1_Nave_Egizia_027.jpg


- Een begin gemaakt met de 'bedrading' over het hele schip. Dit is een 1 mm dik touw.
Tevens mijn hulpmiddelen daarbij getoond.
1_Nave_Egizia_028.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja man, mooi wat je hier laat zien hoor!
Het is niet omdat de boot kleiner is dat er minder werk aan is :)
 
Dank jullie wel :).
Michel, er zit zo ongemerkt een boel werk aan, maar dat mag de pret niet drukken.

Bij deze wilde ik lus nog bedanken voor de goede tip die hij heeft gegeven om de draden door het hout te trekken.
Dat 'veritas'-dingetje werkt echt fantastisch goed !!!!!!
 
Hoi Wim,

Dat is ideaal dat boorsetje, en het wordt steeds mooier je boot en moeilijker lijt het, perfect en mooi om naar te kijken hoe je het allemaal maakt.:wow:
 
Ha Bart, dat boorsetje is inderdaad ideaal.
Heb ik eens gehaald bij HBM uit Waddinxveen.
Ga daar nooit heen of zorg dat het koopspook niet meereist ;) ;) ;), want daar staat voor de modelbouwer heel wat moois.
 
knap wim en al het werk word nu wel beloont als je ziet hoe het touw er door zit :)
 
alléé Wim,ik ben heel tevreden dat mijn tip o.k was, zo een boorsetje ga ik ook bestellen( misschien kent u de codenummer nog v/h setje), en wat het bootje betreft, het zit mooi in elkaar!!!
grtz
Lus
 
bedankt Wim, ze zijn besteld langs Alphametal,nu zaterdag heb ik ze al.Mischien weet u ook waar ik zo een plaatje kan bestellen waar verschillende gaatjes zijn geboord om bamboe srtookjes door te trekken voor de juiste diameter te hebben(vb voor het dek te pluggen)
grtz Lus
 
Even verder gegaan met de touwen (what else):

De touwen lopen in het dek al overal en ik ben er nog niet eens:
1_Nave_Egizia_029.jpg


Zijkant overlangs:
1_Nave_Egizia_030.jpg


Onderzijde:
1_Nave_Egizia_031.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is schitterend werk man en moet leuk zijn ook zo mee die touwen,jaja zou da zien zitten ze
 
heel netjes wim. presies echt :)

wat een werk zeg
 
Ha Patje, die touwen zie je nu nog wel aan de binnenzijde, ik probeer ze straks allemaal onder het dek te 'proppen' :)

Dirk, het is inderdaad veel werk, maar is dat niet alle modelbouw.
En daarbij, het lukt me nu goed om die touwen door het hout te krijgen en dat is een dikke meevaller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan