Hoofdsponsor

1/35 Horch Kfz 15 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rik, kan je eens daglichtfoto's maken aub ? Je wash komt sterk naar voor en ik vermoed dat dit niet zo is ?
 
Zeer mooi resultaat ;)

Het reservewiel, waren deze niet bedoeld als hulpwiel om makkelijker hindernissen te kunnen nemen??
 
@ Famo : Die beugels waren inderdaad voorzien van ronde hoeken, dit was een gekromd houten tussenstuk. Ik moet je niet uitleggen hoe dit in zijn werk gaat zeker ?

@GUnit : De wash komt inderdaad sterker naar voren door het flash-licht. Morgen maak ik daglichtopnames.

@Beyond : Bij deze versie was het reservewiel roterend opgehangen, zodat het bij het nemen van een obstakel (bvb een berm) meehielp om er over te rijden.
Op een voorbeeldfoto heb ik vastgesteld dat men er een rol prikkeldraad, of ijzerdraad overheen gehangen had. Daarom heb ik deze zijde wat sterker gechipt, vanwege de krassen die het prikkeldraad teweegbracht.

Groeten Rik
 
Dat beloofd dan een mooi detail te worden die in het oog zal springen ;)
 
Goedenavond Beste Kijker !

Zoals beloofd, GUnit, enkele foto's bij daglicht van mijn karretje. Intussen heeft de uitlaat zijn basiskleur, H113 gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zicht op de basiskleur van de zetels : Burnt Sienna opgeborsteld en daarna terug afgeborsteld zodat een transparente laag achterblijft. De preshade komt duidelijk naar voor.

attachment.jpg

attachment.jpg

Over het spatbord van het reservewiel komt een rol prikkeldraad te hangen, vandaar dat de rand wat meer chip's draagt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover.

Groeten Rik
 
Knap werk Rik, echt waar. Prachtige kleuren en effecten.
 
Zeteltjes zien er geslaagd uit, mooi resultaat van de pre-shading.
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@Beyond : intussen heb ik nog een wat donkerder tint opgezet. Burnt Sienna en Raw Umber in een 50-50 verhouding opgesmeerd en daarna met een droge borstel terug gereinigd. Hierdoor blijft een donkerder laag over in de dieperliggende delen, terwijl de hogere delen lichter blijven.

attachment.php


attachment.php


Banden, spatborden en onderzijde van de wagen zijn behandeld met MIG poeders.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


De prikkeldraad rond het reservewiel.

Nu nog de cargo verder afwerken, wapens in hun houders plaatsen en dan kan ik aan de canvas-top beginnen.

Groeten Rik
 
Ik ben razend benieuwd om de vorderingen te zien, maar helaas zijn de foto's niet zichtbaar :(
 
Bij deze versie was het reservewiel roterend opgehangen, zodat het bij het nemen van een obstakel (bvb een berm) meehielp om er over te rijden.

Ge moet er maar opkomen é

Begint er al goed op te trekken Rik
 
Ik ben razend benieuwd om de vorderingen te zien, maar helaas zijn de foto's niet zichtbaar :(

Een zeer goede camo zeker ;)

Maar ik zie dus ook geen foto`s :(
 
Veel mooier in daglicht, lekkere diepte in sommige foto's ! Maar de laatste foto's zie ik niet ?
 
Bizar, bij mij staan de foto's er mooi op !

Het zijn deze foto's :

attachment.jpg

Banden, spatborden en onderzijde behandels met MIG pigmenten.
Schop en houweel hebben een metaalkleurtje gekregen.

attachment.jpg

Zicht op de zetels die een donkerder laagje gekregen hebben.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De rol prikkeldraad rond het reservewiel.

Hopelijk zijn deze foto's nu wel zichtbaar.
Het uploaden van de foto's ging niet zo vlot, heb het een tweede keer moeten doen. Daardoor stonden ze gisteren dubbel op mijn pagina.
Vandaag staan ze er echter maar één keer meer op. ...?

Groeten Rik
 
Nu zien we ze wel en ze zien er onwaarschijnlijk mooi uit, allee je vorderingen he :), knap
 
Heel mooi Rik. Hoe heb je de prikkeldraad gemaakt?
 
Allemaal bedankt voor de complimenten.

@Michel : het prikkeldraad is afkomstig uit een etsje van Eduard. Voor een twaalftal eurootjes heb je er 8 m. Ik heb deze eerst geschilderd met de AB. Daarna anderhalve meter afgeknipt en op een rolletje gedraaid met de diameter van het spatbord.

Groeten Rik
 
Veel beter dan je laatste update, niet moeilijk hé, want nu kan ik de foto's zien ;) :D

Prachtig detail die prikkeldraad, en de rest is ook een streling voor het oog ;)
 
mooi model,de zetels zijn echt leder-achtig geschilderd
 
Geweldig mooie gedaan Rik het daglicht laat het voertuig in zijn volle glorie zien...
 
Knap dat prikkeldraad, heb je dat van een wartime foto oid. ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan