Hoofdsponsor

1/35 Horch Kfz 15 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Michel, dat is inderdaad wat ik in gedachten had. Misschien moet ik ze nog wat bewerken, pigmentpoeders ?

Groeten Rik
 
Ik ben geen artiest met schilderen zoals u Rik dus ik durf het niet goed om je advies te geven.
Pigmentpoeders zou ik zelf niet doen omdat appels toch een beetje blinken.

Miischien eens testen op een stukje afval wat het doet om er een erg verdunde lichtgroene laagje over te zetten? Of oranje? Zoals een filter...
Ik heb geen idee wat een effect dat geeft maar dat komt in me op.
 
Ik zou iets minder geel gaan, en een lichte (doorzichtige!) schijn met groen aanbrengen...???
 
dat canvas is goed geslaagd mannetje !
 
Schoon werk man ! Die appeltjes zou ik iets meer tonen geven, nu heb je de kleuren geel/rood.
 
Bedankt voor de positieve comments !

@Famo : het canvas is inderdaad uitgevallen zoals ik het me had voorgesteld. Intussen heb ik moeders stofvod eens uitgeschud erboven. :P Allez, ttz bestoft met pigmentpoeders.

@Michel, Beyond en GUnit : bedankt voor de nuttige tips. Ik heb de appels een filter gegeven met groene olieverf. Ik had eens gegoogled naar appels, afbeeldingen. Belachelijk, niet ?
Maar intussen had ik een goed beeld hoe appels in hun totaliteit eruit zien. Het groene filter zwakte de sterke gele en rode kleuren wat af. Tevens is groen steeds aanwezig in een groep appelen. Zelfs een rijpe appel bezit nog een groene schijn.

Nog wat persoonlijke stuf afwerken, dan plaats ik nog wat foto's.

Groeten Rik
 
Helemaal niet belachelijk.. ik google alles :), zo ben ik op deze site uitgekomen. Wat zouden we doen zonder google...
 
Bedankt mannen, dat ge er niet mee lacht. :D:D:D:D:D:D:D:D

Nog enkele foto's (de laatste), van de appelen :

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals je kunt zien heeft het filter met groene olieverf het gewenste effect gegeven. De harde tinten geel en rood zijn in elkaar gevloeid en de appel heeft, mede door het groen, een natuurlijke uitstraling.

Ik zal een moderator vragen mijn foto's in afgewerkte projecten te plaatsen.

Daarmee is dit topic, wat mij betreft, afgesloten.

Groeten Rik
 
Mmmm een lekkere appel, mooi gedaan Rik. Ook het voertuig, zeer mooi gedetaileerd met alles erop en eraan.
Knap werk.;)

Grtz Bart.
 
Die appeltjes zijn om in te bijten! Een mooi kleurrijk detail! Misschien de soldaat op de achterbank een appeltje in zijn hand geven? Tis maar een ideetje é.
 
De appelen zijn een hele verbetering, om in te bijten :D
Het is een zeer mooi voertuig geworden, zeker zijn plaats verdiend in de eregalerij ;)

Op naar je volgende project :D
 
Bedankt gasten !

@Mad Ice : leuk ideetje, maar het figuur op de achterbank rookt op zijn gemak zijn sigaretje. Dus dit gaat moeilijk samen met een appel.

Wat de appelen betreft : deze zijn eigenlijk afkomstig van een afvalprodukt. Het zijn (klei ?)korrels uit een luchtdroger van een pneumatische installatie.
Ik heb er drie botervlootjes vol van, dus ik kan nog duizenden kisten appelen bouwen...
Als er geïnteresseerden zijn...PM.

Groeten Rik
 
Mooi resultaat Rik! Hier kan je trots op zijn.
 
Kijk eens aan dat lijken nu wel echte appels zeer mooi gemaakt.
 
Die appels zijn inderdaad zeer mooi van kleur nu, goed gegoogeld en niks lachen, zoals Beyond zegt, die zaken zijn de kers (hier appel) op de taart !
 
Aan iedereen de beste wensen en een boeiend, met modelbouw overgoten, 2012 !

Allen bedankt voor het lof over mijn voertuig.

Groeten Rik
 
Gefeliciteerd Rik het is inderdaad de appel op de taart zoals Guy hier zo mooi zegt...;)
 
Keurig karretje! Ik vind hem prachtig geworden! Nice ;)

Erwin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan