Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.250/1 Neu van dragon [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Tom,

Ik denk dat bij dit voertuig de binnenkant dezelfde kleur heeft als de hoofdkleur die men aan de buitenkant heeft gebruikt.
Schiet me niet omver als ik het mis heb maar ik ben er bijna zeker van. :wub:



Droop
 
Alvast bedankt droop , ene zal je niet omver schieten .
dacht eigenlijk al dat ik verkeerd bezig was

tom
 
open top voertuigen hebben meestal een zandkleurige binnenkant, of roemaine op het einde. Een witte binnenkant bij een open voertuig zou nogal een schietschijf geven voor de vliegtuigen. Van sommige panzers werden de binnenkanten van de deksels ook zandkleurig geverfd om deze reden.
 
@ droop , wat zou ik doen ik zonder jullie : thanks
trouwens een prachtig site ook

@ silenoz : zeg ook bedankt é voor de goede info wist trouwens ook niet dat ze dat bij sommige koepels deden : thanks

en zo kan ik weer verder werken , oef want lag er al een paar nachten van wakker ook
 
Hey tom niet van wakker liggen hé, gewoon hier vragen en voila ge bent al geholpen zie.
 
Oké, nu heb je een witte primerlaag hé tom. Wat Silenoz aanhaalt klopt inderdaad. Open voertuigen werden meegespoten met de hoofdkleur van de buitenkant. Men nam wel meestal de lichtste kleur voor de binnenkant. Interieurs van tanks, enz. werden dan weer wit gespoten aan de binnenkant omdat wit een kleur is die een ruimte groter doet lijken.
 
De airbrushwerken zien er geslaagd uit :)
Echter, zoals reeds aangehaald, de verkeerde kleur...

Maar nu heb je intussen toch een primer laagje hé ;) :D
 
@ mad ice : jup en zo heb ik door een fout mijn grondlaag bekomen
@beyond : de forum gasten hebben mij inderdaad goed geholpen en goede uitleg gegeven

bij deze bedankt aan allen:8

Met dark yellow ben ik tot dit resultaat bekomen ( al heb ik veel gevl@&ç....t
bij de eerst poging doe ik altijd eerst een met water en het was ok bij de kleur was het al afgelopen na nog geen 20 sec , een dichtingsriem was verstorven en zo een supper klein rubber stukjes mee gegaan in de puntvormige omhulsing met als gevolg kwam terug uit het potje ipv door de AB ) nieuw ringske gestoken en eindelijk een betere resultaat mee behaald.

1_IMG_0382.jpg

de motor is nu al volledig ingeschilderd . heb juist de boven zijde een beetje roest aan gebracht en op zijkant een olie spoor want je ziet enkel bijna de boven kant er van .

1_IMG_0379.jpg

1_IMG_0380.jpg

tom:$
 
ziet er netjes uit
en die motor is zeker geslaagt
 
Camaro verwoord het goed, de motor ziet er zeer geslaagd uit :)

Ook je desert kleurtje is beter dan het wit :)
 
Je motor ziet er goed uit zo en het interieur kleur is ook in orde.
 
@ camaro69 - Beyond - Droop - DJs : bedankt gasten

bij deze nieuwe update heb ik :

-eerst alles ingekleurt
-dan alles in gelijnt
-juist de vloer met poeders bewerkt
-en een paar instructie decals ( recerve doos ) gebruikt
-dan alle zijkanten er op gelijmd

hier zij de -foto-

4_1.jpg

2_2.jpg

2_3.jpg

3_4.jpg

3_5.jpg

1_7.jpg

1_6.jpg

wat ik nu nog moet doen voor ik de bovenromp er op lijm :

- verder de motor panelen bij werken
- bovenromp binnen zijde verder afwerken

om een betere zicht te hebben op de volgende stappen ( heb ik al de zijkanten er al op gelijmd om zo ook met de licht inval een beetje rekening te kunnen houden

- druybruchsen ( van zetels en stoelen en tools )
- kleine filters aanbrengen (panelen )
- kleine noodzakkelijke beschadigingen waar veel tegen aan gebotst wordt

tom:wub:
 
Dat ziet er al goed uit :)

Ik heb echter een beetje mijn bedenkingen bij de vloer... Is dat wit poeder dat je gebruikt hebt? Ik zou het eerder met een metaalkleur gedaan hebben...
 
Ik denk dat het lichte een MIG pigmentje stof is.

Tom je interieur ziet er al goed uit zeg dat belooft wat voor de buitenkant.

Ron
 
Ja man, tot hiertoe geslaagd. vooral die motor is prachtig gedaan.

Ik moet wel Beyond bijtreden met hetgeen hij zegt over je vloerpanelen , maar dat kan zeker nog bijgewerkt worden als ge wilt geen probleem. Als ge wilt natuurlijk want tis jouw model é...
 
Val een beetje laat in deze topic, maar een wreed vet bakske! Perfect basiswerk aangevuld met goede scratchbuilding enz. Een build die ik meer dan kan smaken!

J
 
@ beyond :je hebt inderdaad wel gelijk , heb geen witte poeder gebruikt maar de flits geeft hem wel iets meer witter getoond , heb eerst licht aarde en dan licht dust gebruikt van MK ( star dust ) ,zou inderdaad wel beter zijn als ik nog eens een drybruch geef van metaal ( zwart potlood poeder ) .
alvast bedankt voor de goede tip .
@ ron :gebruik die van MK ( star dust ) omdat ik inder tijd aan gekocht heb bij de grenadiers (roeselare ) kende toen nog niet zoveel van die producten
maar ze zijn alleszins ook goed ingebruik . MIG geeft wel een breedere kleur segment ,eens die uit zijn zal ik eens MIG proberen denk ik . zit nog met twijfels in welke camo ik hem zal AB . silenoz is gisteren langs gekomen en hij zou voorstaanders zijn van hem in strepen te doen . zal nog een beetje opzoek werk doen voor ik defintief beslis denk ik .

tom
 
..... ,zou inderdaad wel beter zijn als ik nog eens een drybruch geef van metaal ( zwart potlood poeder ) .
alvast bedankt voor de goede tip .
@ ron :gebruik die van MK ( star dust ) omdat ik indertijd aan gekocht heb bij de grenadiers (Roeselare ) kende toen nog niet zoveel van die producten. MIG geeft wel een bredere kleur segment ,eens die uit zijn zal ik eens MIG proberen denk ik . zit nog met twijfels in welke camo ik hem zal AB . silenoz is gisteren langs gekomen en hij is voorstander om hem in strepen te doen . zal nog een beetje opzoek werk doen voor ik definitief beslis denk ik .

tom

Grafiet (potlood) poeder kan al veel doen ;)

Je pigmenten kan je ook mengen, en eventueel zelfs andere merken er doorheen mengen.... Zo maak je je eigen kleuren pallet ;)

Camo kiezen is altijd moeilijk, veel kleuren foto's daarvan vind je niet echt hé :(
En de gerestaureerde voertuigen zijn ook niet altijd correct :$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan