Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.250/1 Neu van dragon [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tom, dit belooft een waardevol topic te worden !
 
Zeer strak. prachtig met die friuls...

Ik leef mij hier zelf al twee dagen uit met Modelkasten tracks voor op m'n King tiger..; pfff volgende keer toch friuls.
 
Pastis, ik zou me niet verkijken op die friuls hoor. Er is redelijk wat werk aan (uit ervaring), hier en daar wat flash op te ruimen, dan alle links één per één aan elkaar hangen met een ijzerdraadje, en als je het niet goed doet komen die soms ook weer los.. het is dus ook wel werk, die tracks. Ik vind persoonlijk Modelkasten aangenamer om mee te werken door dat elementje dat je er bij krijgt waar je een serie links in kan plaatsen en dan de pinnetjes in moet duwen. Gaat toch vlot?
 
Pastis, ik zou me niet verkijken op die friuls hoor. Er is redelijk wat werk aan (uit ervaring), hier en daar wat flash op te ruimen, dan alle links één per één aan elkaar hangen met een ijzerdraadje, en als je het niet goed doet komen die soms ook weer los.. het is dus ook wel werk, die tracks. Ik vind persoonlijk Modelkasten aangenamer om mee te werken door dat elementje dat je er bij krijgt waar je een serie links in kan plaatsen en dan de pinnetjes in moet duwen. Gaat toch vlot?

Eens je bezig bent geraak je wel op dreef... Maar Mk tracks zijn wel redelijk fragiel.
 
Bedankt gasten .....

@ famo : weet eigenlijk ook niet of het juist is ( koort op de zijkanten panelen )
maar wou eigenlijk een beetje detail inleggen omdat ze open staan en
omdat ik er nog enkele kleine tools ga in leggen ook

@ Pastis en Burglar : via famo ben ik terecht gekomen op firuls tracks en valt
eigenlijk best mee ( opkuis , boren , lijmen enzo )
door het gewicht vallen ze meschien beter op de wielen
maar modelkasten zijn inderdaad fragiel maar daarom niet
minder in detail . Het is eigenlijk een beetje wat je voorkeur
is denk ik
@ GUnit : wordt niet gemakkelijk met al die supper bouwers op dit forum denk ik


tom
 
Hey tom je halftrack ziet er heel goed uit en zo te zien heb je oog voor detail en ben je niet bang om iets toe te voegen
of te verbeteren aan je model. Je zit op het goede spoor ;)
 
Als ik het goed voor heb zijn dat staafjes die aan een kettingetje hangen, dus als je je panelen als opengeklapt monteert, zou daar in principe inderdaad een kettingetje met een ijzeren staafje onder bengelen.

Even verduidelijken want ik heb de indruk dat we op een verschillende golflengte zitten. :)
Ik heb het over die touwtjes die de deurtje tegen houden en bevestigt zijn aan de binnenkant van de deurtjes en binnenkant opbergvakjes.
Hetgeen ik bedoel met "ze hangen daar te hangen" bedoel ik de deurtjes mee, niet die kettingetjes die dienen om de malslotjes niet te verliezen.

En hopla ,allen weer op hetzelfde spoor ^^
 
@ DJs & droop : alvast bedant voor de complimenten

De laatste loodjes gedaan naar de aanloop van schilder- en verwering werken

de rode lijn geeft weer dat ik enkel een dryfit doe om te zien als ik AB doe het
juist past om nadien in open stand te plaatsen van de motor luiken

de blauwe lijn geeft weer dat ik er nog een extra tool ( spade ) heb aangebracht

de groene lijn laat zien dat er beweegelijke luiken zijn ( weet nog niet of beiden zullen open staan of ene toe ander open



de rode lijn : nieuwe handvat gemaakt
de groene lijn : nieuw revitten gemaakt omwille op de sprue het stuk daar juist op beide zijden aan bevestigd was

4_2.jpg

zal een hele klus worden om na de binnen kant te geverft te hebben om nadien deze opening mooi toe te krijgen maar zal wel lukken denk ik

3_3.jpg

een dryfit van op de voorkant gezien



alles klaar gezet om straks een badje te nemen voor de echte werken beginnen



tom:$
 
ziet er mooi uit. Ik zou de achterwand aan de bovenbouw bevestigen en afwerken (opschuren) voor het spuiten omdat dit de meest zichtbare kant gaat zijn.
 
Hey tom ik zou toch maken dat die achterkant eerst mooi past voordat je begint met het interieur te spuiten.
 
ben benieuwd naar de spuitwerken.
Welke kleur zal het worden ? of heb je het al eens gezegd. Ik heb geen goesting om te zoeken.......
 
DJs: best dat ik jullie steun heb , was inderdaad beter dat ik het op nieuw aan
paste.Toen gezien dat er nog iets in de weg zat in de boven bouw binnenkant
.heb er een drink tool moeten verwijderen , alvast bedankt voor de tip.:$

Famo : ben er nog uit in welke camo ik hem zal doen ook omwille ik op het dio dat de neu komt een reclame toren komt en daar ook nog niet uit ben met welke
propaganda ik zal werken of plakken !!!:wacko:

Silenoz : Je hebt mij daarstraks goe geholpen via de hulplijn:gsm dus.
en zie hier het verbeterde resultaat er van , danks makker.:$:$

zie hier de verbeterde aanpassingen

1_IMG_0335.jpg

Met de goede raad heb ik de bovenbouw al samen met de achterwand aan elkaar gelijmt om zo minder schade op te lopen bij de verdere bouw als de binnen zijden geschilderd zijn .

1_IMG_0337.jpg

als het eenmaal volledig in elkaar zit zal ik dan nog de twee kleine open staande
openingen toewerken

en denk dat de stukken nu wel een badje verdiend hebben

tom
 
Ha tom goed om te zien dat je het hebt kunnen oplossen, t'is omdat ik met mijn halftrack ongeveer hetzelfde
probleem heb gekend daarom wilde ik het toch even meedelen.
 
@ DJs : bedankt voor de tips ,en ben eigenlijk ook zeer content met deze oplossing er van
de draai boek van dragon volgen is niet altijd de juiste heb ik al meerdere maal ondervonden ook.
@ Pastis : zal mijn best doen om da halftrackje tot een goed einde te brengen

gisteren heeft alles nog zijn sopje gehad met een paar druppels dreft
en een nacht kunnen drogen
Vervolgens heb ik dan de airbruch uitgehaald om de binnenkanten
1ste fijne laag wit te doen ( nog niet alles echt dekkend gespoten )
2 de laag met Tamiya XF2 + drie druppels X-22 + één druppel XF 59 om er klein beetje donkere kleur in te krijgen .
dit alles kan ik nu laten drogen voor een dag om er dan nog een matte vernis laag
op te doen .


het borsteltje komt steeds goed van pas om dan de AB uit te kuisen bij het einde van de werken ( in kruidvat verkrijgbaar )

1_IMG_0341.jpg

licht inval bij nemen foto is niet supper ( geen daglicht ) alles geeft wel de zelfde kleur

1_IMG_0339.jpg

tom:$
 
Euh Tom , ge hebt toch die eerste laag wit van Tamiya niet rechtstreeks op je pvc gespoten é ?
Zo ja , vrees ik dat ge problemen zal krijgen want tamiyaverf heeft altijd een primer nodig daar acrylverf zeer slecht hecht op pvc en bij de geringste aanraking loskomt.
Ik zeg dat maar omdat ik hier nergens het plaaten van een primer zie op foto of ergens lees.
Het kan ook een vergissing zijn van mijnentweege.
 
Euh Tom , ge hebt toch die eerste laag wit van Tamiya niet rechtstreeks op je pvc gespoten é ?
Zo ja , vrees ik dat ge problemen zal krijgen want tamiyaverf heeft altijd een primer nodig daar acrylverf zeer slecht hecht op pvc en bij de geringste aanraking loskomt.
Ik zeg dat maar omdat ik hier nergens het plaaten van een primer zie op foto of ergens lees.
Het kan ook een vergissing zijn van mijnentweege.

Voor Tamiyaverf zou dat zeker kunnen Famo, maar mijn Revell's spuit ik in dunne laagjes en dat geeft prima hechting. Een primer gaat altijd met een beetje scherp detail lopen en dat is zonde.
 
@ famo : inderdaad je hebt het zeer goed gevolgd , nee ik heb nog nooit grondlaag gebruik in de 15 jaar dat aan modelbouw doe ,gebruik enkel grond laag voor mijn fighuren dat doe ik dan wel altijd , bij al de rest niet omdat zoals GUnit al aan geeft je veel details kwijt speelt al zie je dat niet direckt .wat ik wel doe bij de eerst laag is hem dun aanbrengen nog doorzichtig als het ware maar doe het volgende ( vermeng mijn hoofd kleur met een twee tal druppels X-21( grondlaag van tamiya) en X-22 en natuurlijk ook verdunner he ) zo bekom ik al een soort grond laag en als ik er dan nog een fijn laag mat vernis opdoe heb ik geen last meer voor verdere bewerkingen die volgen .voor mat vernis gebruik ik de spuitbus MR hobby mat topcoat (bijna al chinees dat er opstaat )
@ GUnit : bij revell doe ik eigenlijk bijna juist het zelfde en heb daar nog nooit problemen mee gehad maar met aqau revell heb ik meer problemen omdat ik daar nog een beetje moet zoeken qau verdunning met AB

tom:$
 
Zou er iemand dat weten

heb al veel verschilende variaties gezien van de binnen kant die ze schilderen maar
vraag me nu af of ik de juiste kleur zal gebruiken voor de binnen panelen ( nu staat het in gebroken wit )
bij andere zie je soms XF-59 of XF-60 voor de binnen panelen
bij tanks weet ik dat dit meer witgebroken ( ivoor) is
is dat eigenlijk ook zo bij een halftrack!!

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan