Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 P40-N Warhawk "Geronimo" (Hasegawa)
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 34

Discussie: P40-N Warhawk "Geronimo" (Hasegawa)

Standaard P40-N Warhawk "Geronimo" (Hasegawa)

Mijn volgend projectje is een 1/48 kit van Hasegawa: de P40-N Warhawk, één van de mooiste jagers uit WOII. De kist die ik ga bouwen is de P40 van Lt. Bruce Campbell genaamd "Geronimo". Deze jager was rond december 1943 gestationeerd op Nanumea Island (Polynesië, Stille Oceaan).
    Hier een foto van toen:

De kit:

Instructies:

Het eerste wat ik gedaan heb is de stoel van de piloot opnieuw maken uit plasticcard, omdat deze uit de kit te dik was en niet realistisch oogt.

De uitlaat van de radiator wordt ook wat gedetailleerd:

De inlaat van de radiator wordt uitgeboord en voorzien van draadnet:

De bevestiging voor de riemen van de piloot wordt ook opnieuw gescratcht met wat koper en plasticcard:

De verschillende onderdelen die straks een laagje cockpit-green zullen krijgen:

De romp van het vliegtuig bestaat uit 2 stukken. De staart moet je eraan lijmen. Dit is waarschijnlijk express zo gedaan om nog andere varianten van de P-40 te kunnen uitbrengen.

voila, tot zover de eerste kennismaking met de P40-N van Hasegawa.

Standaard

Oei, nog een foto vergeten bij te voegen van de twee stukken:

voila!

Standaard

Mooi projekt, en wel gedetaileerd!

Standaard

Deze ontbreekt ook nog in mijn verzameling,

Dus ik ga zeker volgen.

Mooi werk heb je al gedaan tot nu toe

Grtz.

Luc

Standaard

Uw stoel is mooi gescratched.
    Benieuwd wat we nog gaan te zien krijgen

Standaard

mooie wijzigingen, zo zie je maar dat het ook zonder aftermarket kan. Hoe ga je de riemen doen? stukjes tamiyatape? Welk materiaal heb je gebruikt voor de draadnetten van de radiator?

Standaard

@ Silenoz: uit wat ik de riemen zal vervaardigen is nog niet beslist. Tzal inspiratie van tmoment zijn die de doorslag geeft. Die draadnetten van de radiotor komen uit de sparebox, maar oorspronkelijk uit een upgrade-setje voor de grilles van een 1/35 King Tiger dacht ik.

Standaard

Nadat dit projectje bijna 2 jaar heeft stil gelegen heb ik onlangs besloten om nog eens een 1/48 - projectje tot een goed einde te brengen. Zoals je ziet op bovenstaande foto's was ik nog niet verder geraakt dan de cockpit-onderdelen klaar te maken voor de spuitcabine.
    Deze werden van een verfjasje voorzien met Tamiya-verfjes en de Evolution-airbrush. Gebruikte kleuren: Nato Green (XF-67) + 1/3 Cockpit Green (XF-71).
    Nadien werden bepaalde delen die hoger in de cockpit zijn gelegen opgelicht met hetzelfde mengsel waaraan enkele druppels Flat flesh (XF-15) werden toegevoegd.

Laatst gewijzigd door mad ice; 06-08-12 om 23:43
    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

Standaard

Goed dat ge deze terug oppakt. Heel mooie scratch onderdelen, maakt direct een wereld van verschil. Knap gedaan.

Evel-Knievel
    Gast

Standaard

Lol, deze zat blijkbaar lang in de kast
    Ziet er leuk uit.

mvg

Patrice

Standaard

tijd voor nog eens een update:

ondertussen werd de cockpit verder afgewerkt. De pilootstoel werd voorzien van scratchbuild-riempjes gemaakt van wijnfolie en restjes PE:

enkele foto's van de cockpit:

Even een dryfit om te zien of alles past:

de beide romphelften werden gelijmd en de naden zorgvuldig weggewerkt met mr. surfacer 1000. het gedeelte waar je geen surfacer wil plak je best af. Met een fijn penseel worden de naden voorzien van mr. surfacer. Je penseel kan je reinigen in Tamiya "extra thin cement". wanneer de surfacer goed droog is kan je gaan schuren zodat de naad niet meer zichtbaar is.

verschillende onderdelen (waaronder wheelbays) worden afgeplakt voor de verdere schilderwerken. Ik heb dit pas gedaan nadat de beide vleugelhelften aan elkaar zijn gelijmd en de wheelbay dus al op zijn plaats zat. Het beste is om de wheelbays op voorhand af te plakken en dan pas de vleugelhelften te lijmen. dit bespaart je weer wat prutswerk...

Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )

Standaard

Hey,

Mooie vorderingen die je maakt. Dat ziet er al drukker uit he, als die cockpit is geschilderd.
    Zet je hem op op een vignetje zoals op de foto??

Standaard

Dat ben ik van plan swaken, alleen moet ik nog van die roosters vinden op schaal 1/48... Nie gemakkelijk...
    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )

Standaard

Hier word deftig werk geleverd.
    Nu ja van onze mad ice zijn we dat gewoon é

If you want to save a few horses, drive a Famo

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten